Spring naar inhoud

- - - - -

:( Ubietje heeft waarschijnlijk FIP

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#91 Geplaatst 11 februari 2013 - 19:20

helaas kan een kat op elke leeftijd fip ontwikkelen. alleen is het risico voor hele jonge en voor hele oude katten groter. Waarom? niemand die het kan zeggen.

Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd :(

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#92 Geplaatst 11 februari 2013 - 21:26

Kan iemand me tips geven om chanel te doen stoppen met grommen naar ubie?
Deze namiddag ging het een hele tijd goed, maar nu doet ze de hele tijd vijandig doordat ubie nu anders ruikt.
En ik wil echt geen stress tussen hen.
Daarnet is het even gelukt om met het dekentje die meeging naar de da tegen haar te wrijven, maar dat vond ze echt niet leuk.
Pfft straks doet ze deze nacht nog steeds zo.
Ik vind hier niets over op ks, ofwel zoek ik verkeerd?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 11 februari 2013 - 21:44

Toch die rotdiagnose :(
Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat Ubie het zo lang mogelijk goed blijft doen.
Als het haar echt teveel wordt zul je het wel merken, jullie kennen haar het best hé? :hug:
Probeer nog zoveel mogelijk samen te genieten.

Misschien kun je feliway in de stekker steken zodat beiden zich wat rustiger voelen, vooral Chanel?
Of Chanel borstelen en daarna Ubie zodat de geuren zich mengen?
Of met een washandje of iets dergelijks de geur van Chanel op Ubie proberen over te brengen?

Jan is een super da, zeker in zo'n gevallen.
Zo ben ik ook bij hem terechtgekomen een 15-tal jaar geleden, voor een tweede opinie bij mijn FIV katertje...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#94 Geplaatst 11 februari 2013 - 21:48

DAT is nou eens een dierenarts, die doet tenminste direct degelijk onderzoek naar fip bij je katje.

Als ik jou was zou ik me echt ziek melden. Laatste dagen van je geliefde katje, die moet je nemen.
Verschrikkelijk.

Veel sterkte alvast !! :8

Bewerkt door Serenity, 11 februari 2013 - 21:49.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 11 februari 2013 - 21:50

Hier duurt dat altijd een dag of 3-4 als er eentje naar de da geweest is. Daarna gaat dat weer over en doen ze terug normaal.

Wat jammer dat het toch fip is, veel sterkte ermee.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 11 februari 2013 - 22:54

Wat een verschrikkelijk nieuws!! Heel veel sterkte de komende tijd, en geniet van de laatste tijd met Ubie.

Wat betreft de het grommen, kan ik geen tips geven. Toen Taco na 2 dagen uit het dierenziekenhuis kwam, deed Balou ook heel naar...vooral veel blazen, zelfs van grote afstanden al of als hij net ergens op/in had gelegen Balou ging daar ruiken dan blies ze er al naar. Was na een paar dagen wel minder.
Geplaatste afbeelding

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#97 Geplaatst 12 februari 2013 - 00:21

veel sterkte en geniet van Ubietje...(omdat ik die ziekte niet kende,sorry daarvoor) :engel: :pray: :hug: :hug
:Dat artikel heb ik gevonden over FIP.  

FIPWat is FIP precies?Iedereen heeft er waarschijnlijk wel eens iets over gehoord, tenminste als je katten hebt. Maar wat houdt het in en wat zijn de gevolgen?? Daar wil ik hier op ingaan. FIP is letterlijk een besmettelijke buikvlies ontsteking.Er zijn twee vormen van FIP, de droge en de natte vorm, ze worden beide veroorzaakt door het corona-virus. Maar dit virus veroorzaakt meer ziektes, dus het vaststellen in het bloed of je kat antistoffen tegen dit virus maakt heeft weinig zin, door stress kunnen de waardes omhoog schieten…of een onschuldige verkoudheid…Waaraan zie je dan dat een kat FIP heeft?Bij de droge vorm merk je in eerste instantie niet veel, de kat wordt lusteloos, wil niet meer zoveel eten als anders, speelt minder. Vage tekenen dus. Later wordt de kat wel ziek en dan is het laatste stadium aangebroken en gaat het snel. De kat raakt meestal in een soort coma, en dan zul je niet veel keus hebben, je moet je dierbare kat in laten slapen.De natte vorm heeft een veel typerender beeld, je ziet aan zo’n kat dat hij niet lekker in zijn vacht zit, dof, futloos, ook een wisselende koorts treedt op, maar als je dat niet meet, weet je dat niet. De kat eet niet, speelt niet, is duidelijk ziek. Dan vormt zich het zo bekende dradentrekkende vocht in de buikholte, dat zie je wel, de kat heeft een buik als een ballonnetje, hoe dik.. ligt aan de mate van vordering.De dierenarts kan door wat vocht uit de buikholte te halen, of door middel van een echo zien of het FIP is. Het vocht is typerend, wel helder maar stroperig en dradentrekkend.Er is geen geneesmiddel tegen FIP, helaas, de professoren in Utrecht en ook in andere landen doen ze veel onderzoek maar ze weten ook nog niet veel. Zo komt het bij sommige huishoudens maar bij èèn kat voor, terwijl het ook kan zijn dat er meer katten aan sterven. Het heet dus besmettelijk te zijn, maar is het niet altijd, dat maakt het zo moeilijk. Ook denkt men dat het genetisch bepaald wordt. Maar niets weet men zeker. Stress schijnt een factor te zijn, maar dan moet de kat wel al gevoelig zijn voor het virus.Het is dus een sluipende ziekte waar men nog geen vat op heeft.Maar geen enkele kat overleeft FIP. Dat is het harde van deze ziekte. Als je kat overlijdt aan FIP, ben je geneigd in paniek te raken vanwege het besmettingsgevaar voor je andere kat[ten]. Het beste is om het met je dierenarts te besreken, hij zal weten welke vorm het is en wat hij denkt over de besmettingskans. Wel is het verstandig om op de kat sectie te laten verrichten, ten eerste voor je eigen zekerheid, ten tweede om de professoren te helpen, hoe meer zij weten, hoe eerder er misschien een remedie wordt gevonden. Helaas is dit vooralsnog toekomstmuziek….En daar staat nog bij dat een kat niet noodzakelijk 'kort' leeft,nadat de diagnose gesteld is.

Bewerkt door icebabe, 12 februari 2013 - 00:23.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#98 Geplaatst 12 februari 2013 - 06:00

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd ,en hopelijk mag je nog een beetje van Ubie genieten en hem veel vertroetelen en liefde geven . :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 12 februari 2013 - 06:06

Ocharme, wat een slecht nieuws :( Geniet nog maar veel van jullie tijd met Ubietje :hug: :hug: :hug:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#100 Geplaatst 12 februari 2013 - 09:07

Wanneer je echt voelt dat het haar laatste daagjes zijn zou ik toch ook proberen om thuis te zijn bij haar, of eventueel je partner, zodat ze niet alleen is wanneer ze jullie zo hard nodig heeft. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. :hug:

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#101 Geplaatst 12 februari 2013 - 12:11

Oh Marie, wat een slecht nieuws....ik lees dit nu pas.... :hug

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 12 februari 2013 - 12:15

Vieze vuile rotziekte!!! heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt en ik voel echt met je mee...
Heel heel heel veel sterkte.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#103 Geplaatst 12 februari 2013 - 13:15

wat een rotziekte, heel veel sterkte gewenst Marie in deze moeilijke en pijnlijke dagen.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#104 Geplaatst 12 februari 2013 - 21:05

Morgenavond gaan we naar de da voor cortisone.
Zo hopen we dat ze het wat makkelijker zal hebben en dat we haar wat langer bij ons kunnen houden.
Vandaag mocht ze niets van pilletjes zodat alles tegen morgen uit haar lichaam is en de cortisone haar werk zal doen.
Ze eet nog goed maar iedere dag is ze precies minder actief.
ik hoop dat ze snel weer een beetje opknapt, ook al is het maar voor even.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#105 Geplaatst 12 februari 2013 - 21:29

ik hoop volop mee dat ze nog een mooie tijd bij jullie mag beleven :hug: