Yossa, op 11 februari 2013 - 12:54, zei:
Informatie uitwisselen vind ik goed, maar alles wat jij verteld is negatief over de vogels..
De papegaai zal op een ander verdiep komen te staan dan de keuken.. Geen last van pannen dus
Hoe? alles is negatief over vogels?
Dat ik je vertel hoe je kan voorkomen dat je beestje dood gaat liggen is negatief?
Dat iemand je vertelt wat schadelijk is voor zo een dier en kan leiden tot de dood is niet goed?
Dat ze hard kunnen krijsen is niet 1 van hun goeie punten inderdaad en dat ze dingen stuk bijten ook niet, maar me dunkt dat als je een dier aanschaft dat je dan zowel over de positieve punten als over de minder goede punten wil ingelicht zijn zodanig dat je je goed kan voorbereiden op zijn komst.
Als je wel electriciteitsdraden had liggen in huis en t beestje mag los in huis en gaat er aan gaan knabbelen dan kan je een geëlectrocuteerde vogel hebben, t feit dat je kabel stuk is is niet zo erg, dat kan vervangen worden, t feit dat je beestje dood kan gaan is toch iets om mee rekening te houden.
En veel mensen beginnen er aan maar hebben er geen flauw idee van van wat ze in huis halen
Ze willen alleen maar bepaalde dingen horen/zien zoals hoe slim de beestjes zijn en hoeveel vriendschap je er kan van krijgen.
Dat de beestjes spullen stuk doen, veel lawaai maken en voor vuiligheid zorgen dat negeren ze
Tot het beestje in huis zit en al die dingen doet.
En dan zorgt het beestje voor overlast en moet het weg.
Een situatie die kan vermeden worden als mensen op voorhand degelijk geïnformeerd zijn en ze de voor - en nadelen van zo een beestje kennen.
Je bent toch beter op voorhand goed geïnformeerd of niet misschien?
En je kan degelijke info krijgen van mensen die ervaring hebben met het houden van zo een beestje.
Maar als jij dat dan negatief vindt dat iemand je info meegeeft en als jij alles liever rooskleurig bekijkt en de minder leuke dingen negeert dat moet jij dan maar weten, dan hou ik mijn info wel voor mezelf
Dan leer je het wel al doende hopelijk zonder dat het beestje er iets aan overhoudt
Op het papegaaienforum zeggen ze dan alleen maar goeie dingen en zwijgen ze over de nadelen van het houden van zo een beestje?
Daar worden de mensen dan toch ook niet goed mee geïnformeerd als je t mij vraagt maar soit.