Spring naar inhoud

- - - - -

Aan de muren krabben

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 februari 2013 - 09:40

We wonen nu een 3-tal weken in ons nieuwe huisje en onze jongens hebben zich goed aangepast.  Ik heb echter één probleempje.  Op de slaapkamers is alles behangen met glasvezel en dan geverfd.  Nu begint Sprinkle overal aan de muren te krabben.  Dit heeft hij eerder ook al eens gedaan, maar dan was het meer zich eens uitrekken en klaar.  Maar nu krabt hij echt het behang stuk.  Ik heb op dit moment op de plaatsen waar hij veel gekrabt heeft aluminiumfolie tegen de muur gekleefd maar ik ben bang dat hij nu gewoon een ander plekje gaat zoeken om te krabben.  Iemand enig idee wat we hier tegen kunnen doen?

Met Zino gaat alles prima, die is heel flink, hij vind vooral de vele en grote ramen keiplezant.  Alleen als ze honden zien voorbij komen (en dat gebeurt heel vaak) dan gaan ze allebei op de vensterbank zitten kijken met zo ne air van: 'als ik aan u kan verslind ik u met huid en haar'.  Dat beloofd dus als we onze hond krijgen.

Iemand enig idee wat we met Sprinkle kunnen doen om dat krabben af te leren?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 11 februari 2013 - 10:33

HIer deden ze dat ook in onze gang, ik heb daar nu zo'n automatisch spuittoestel gezet van brise en daar zijn ze bang van dus krabben ze daar niet meer;
En als die spuit leeg is laat ik ze staan en om de zoveel tijd horen ze een klik ervan (maar spuit wel niet meer) en blijven ze er weg.
Zilver papier moet ik hier niet hangen want daar zijn ze zot van.

Wat ik wel doe is over de vezeltjes terug verven als ze er losgekrabt hebben.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 februari 2013 - 10:44

Tja, ik wist eergisteren eventjes niet wat proberen, vandaar de aluminiumfolie, en ze vinden er niks aan.  Dus blijven op die plekken er wel van af.

Mijn man is schilder dus het bijverven is niet zo een probleem, maar hij vind het vooral erg dat ze de muren vernielen.

Maar zo een verstuifding wil ik ook nog wel proberen.  Op dit moment heb ik twee van de vier kamers boven verboden terrein gemaakt, dan heb ik alvast maar schade op twee kamers, maar ik ga toch iets beters moeten vinden.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 11 februari 2013 - 11:32

Het is niet gemakkeijk ze ervan af te houden hier doen ze het ook en nog thans hebben we boven en beneden palen genoeg staan.
Soms spuit ik cat off op de muur en dan blijven ze ook een tijdje ervan af.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 februari 2013 - 13:25

Hier ook palen genoeg en die gebruiken ze ook wel maar als ze dan langs bepaalde plekken lopen heeft de kleinste precies zo iets van: he, dat zou ook nog kunnen lukken hé, zo'n muur!

De aluminiumfolie werkt redelijk, maar ik ben bang dat die kleine slimmerik dat ook wel weer door heeft en na een tijdje een nieuw plekje gaat zoeken.  Al maar goed dat in de gang lambrisering hangt, dan ben ik daar toch al gerust ;-)

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2013 - 19:10

Plantenspuit wnr je ze betrapt?
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 13 februari 2013 - 04:31

Ze heeft op die plaats haar geurspoor gezet door te krabben dus vrees ik dat ze het nog zal proberen.
Misschien ook een optie om daar een krabplank aan de muur te bevestigen? Ze is duidelijk op zoek naar iets met structuur en glasvezel is daarom voor sommige poezels een leuke uitdaging. Bij mijn buren hebben ze dat ook voor.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 13 februari 2013 - 06:48

Wij hadden thuis ook iets aan de muur vroeger waar de kat aan kon krabben. Alleen was het geen standaard krabplank. Mijn ma had zo een stuk ruw tapijt aan de muur gehangen waar ze zich altijd ging strekken en dan krabde ze gewoon daar aan.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 februari 2013 - 09:24

Probleem is dat de jongens op meerdere plaatsen krabben.  Op dit moment lijkt gelukkig de aluminiumfolie te helpen.  Plantenspuit had ik al geprobeerd maar van zodra ik naar hen toe loop (zitten in hun kattenkamer en wij in de slaapkamer) zitten ze beide met zo'n engelengezichtje te kijken van: 'is er iets?'.

Eigenlijk vind ik hen best wel grappig met die koppies, maar de muren, daar moeten ze toch leren af blijven.  Ze mogen al heel veel, maar dat niet.

De kleinste ligt tegenwoordig heel erg graag in ons bed als we niet thuis zijn.  Dan zie je zo een mooi opgemaakt bed met zo ne dikke bobbel in.  Best grappig.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 februari 2013 - 21:15

Misschien kan je een aantal super leuke krabplankjes op enkele hoogtes hangen? Van materiaal waar ze zot van zijn.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 februari 2013 - 14:03

Oei, dan kan ik beter een kartonnen doos tegen de muur kleven :goofy:   Zino zou in een kartonnen doos wonen denk ik, daar heeft hij alles: speelmogelijkheden, eten (vreet daar hele gaten in), onderdak, mandje, ... ;)