Spring naar inhoud

- - - - -

plekjes op zetel door kattenzand

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:26

Ik gebruik fijn klonterend kattenzand, over het algemeen ben ik hierover tevreden behalve op één punt ! Elke dag moet ik van die lichte grijze plekjes van de zetels en van de stoelen vegen. Als ze een plasje gepleegd hebben, hebben ze nog een beetje van dat zand aan hun pootjes hangen en als die een beetje vochtig zijn dan geeft dit plekken die je vooral op de lederen zetels ziet. Als ze een kakje gedaan hebben, dan blijven hun pootjes droog omdat ze harde keuteltjes hebben. Er zit ruim voldoende in, de bak is royaal gevuld tot aan de rand. Hebben jullie dit ook ? Of hebben jullie een oplossing ? Ik heb ook één bak en daar zit die Cat's best eco plus in, maar daar wil Isabella niet op, enkel Lowie en die gaat ook liever op die andere.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:28

Is dit niet gewoon het stof dat dan achterblijft?

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:32

Ik heb dit probleem niet. Kan je geen dekens ofzo over de zetel trekken of eventueel de kattenbak wat verder van de zetel vandaan zetten. Zodat de korreltjes van hun poten zijn tegen dat ze aan de zetel zijn.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:34

ik moet het met een vochtig doekje er af wrijven, gewoon met een droog doekje gaat het er niet af. Het is enkel op de lederen zetels en op de stoelen met een kunstlederen zitting.

kattenbak staat in de keuken, zetels in de living, er zit toch een 10 meter tussen.
Op andere plaatsen is het niet te zien, ze liggen ook vaak op de stoelen van de eetkamer waar bruine katoenen kussens op liggen en daar zit het nooit op.

Bewerkt door wendyv123, 12 februari 2013 - 16:35.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:53

Ik heb dit ook maar dan op de parket rond de kattenbak en op de tafel. Gelukkig gaat het er wel af met gewoon de tafel vegen.

Geplaatste afbeelding

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2013 - 18:31

Ik heb dit zelfde probleem gehad helaas niet echt een oplossing gevonden op je vraag..,
Wij hebben ook een lederen bank, momenteel 3 katten die ook graag met water spelen nadat ze op de kattenbak zijn geweest of zelfs met water spelen voor ze erop gaan. Dat is dus echt geen succes met zand of fijne kattenbakvulling.
Ik gebruik nu papier korrels van Breeder select cat. Bij ons is het probleem met de bank nu verholpen.
De korrels zijn best duur zeker als je een aantal katten hebt en het vergelijkt met andere kattenbakvulling.
Toch gaan ze in verhouding redelijk lang mee als je elke dag netjes de bak uitschept.
Ik hoop dat je er wat aan hebt je kunt het misschien eens gewoon proberen :rub:

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 12 februari 2013 - 18:50

Ik heb dit probleem ook, op een stoffen zetel, ik pluk ze er gewoon vanaf!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito