Spring naar inhoud

- - - - -

RAAR! adresverandering chip

chip adres

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:40

Als alles goed verloopt, gaan we verhuizen. Uiteraard verhuizen onze poezeltjes mee met ons.

Ze zijn allemaal gechipt en geregistreerd. Maar wat moet ik doen (bij wie, waar,... ?) om deze adresverandering door te geven?

Bewerkt door hilleke, 17 februari 2013 - 14:38.
Reden van bewerken: dubbele tekst weggehaald

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:41

Normaal zou je een dubbeltje van je chip moeten hebben, dat zou je moeten invullen en opsturen en klaar is kees :d

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:47

Bekijk berichtSolotje, op 13 februari 2013 - 16:41, zei:

Normaal zou je een dubbeltje van je chip moeten hebben, dat zou je moeten invullen en opsturen en klaar is kees :d

Ah, ik alle papieren bijgehouden. Zal straks het eens bekijken :-), bedankt.

Oh ja, heb jij een idee wat de site nu weer is waar je de registratie kan zien? Heb deze ooit nagekeken of ze effectief geregistreerd waren. Maar ken de site niet meer!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2013 - 17:02

Normaal hier => klik  :)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 13 februari 2013 - 17:05

als je de papieren van de chip hebt terug gevonden, dan moet dat daar op staan. Je kan normaal gezien niet online de adreswijziging doen, je moet effectief de papieren opsturen. Je gaat dan nieuwe krijgen met aangepast adres en een nieuwe invulkaart.

http://www.abiec-bvirh.be/nl/search

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2013 - 10:50

Wat je ook kan doen en is misschien makkelijker is gewoon een mailtje zenden naar

Info@idchips.com

Je zet er het zijn/haar chipnummer bij en het oude + nieuwe adres :)

Zo heb ik dat bij ons Nala gedaan toen we verhuisden.
Een weekje later had ik de nieuwe papieren in de bus ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2013 - 10:58

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik ze een chip zou geven als we verhuisd zijn. :(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 februari 2013 - 12:43

ZEER RAAR!! Ik heb 2 nummers (Kiara en Tijger) nagekeken. Eerst bij http://www.abiec-bvirh.be/nl/search
Hier kreeg ik het bericht dat de nummer niet meer of niet bestond.
Bij europetnet krijg ik een adres uit Brussel????

Wat is dat nu weer????

Bekijk berichtSolotje, op 13 februari 2013 - 17:02, zei:

Normaal hier => klik  :)

Gelukkig! Hier krijg ik wel de juiste gegevens!
Hoe komt het bij die andere niet?

Bedankt Solotje!

Deborah
Deborah
  • 115 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 februari 2013 - 09:43

Bij de eerste website staat dat het alleen voor honden is. ("Belgische Vereniging voor Identificatie en Registratie van Honden") ;) Bij europetnet krijg ik ook niks te zijn, ja het adres + website links van idchips & NDG. Ik neem aan dat ze alleen laten zien waar je katten geregistreerd staan zodat mensen dan weten dat ze in die databanken moeten gaan zoeken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 03 maart 2013 - 23:41

Bekijk berichtEibhlin, op 17 februari 2013 - 10:58, zei:

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik ze een chip zou geven als we verhuisd zijn. :(

Hangt ervan af of je van plan bent om ze buiten te laten lopen.
Als je ze buiten laat moet je ze leren om op een vast uur binnen te komen alhoewel dit niet altijd lukt.
En ga je de stress aankunnen als ze niet op tijd binnen zijn want "s nachts is het zoveel leuker buiten.

Ze zijn gewoon van binnen te zitten zou dit niet veranderen. En zeker niet als ze via achterkant van het huis naar de straat kunnen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 04 maart 2013 - 07:02

Bekijk berichtcatherine, op 03 maart 2013 - 23:41, zei:

Hangt ervan af of je van plan bent om ze buiten te laten lopen.
Als je ze buiten laat moet je ze leren om op een vast uur binnen te komen alhoewel dit niet altijd lukt.
En ga je de stress aankunnen als ze niet op tijd binnen zijn want "s nachts is het zoveel leuker buiten.

Ze zijn gewoon van binnen te zitten zou dit niet veranderen. En zeker niet als ze via achterkant van het huis naar de straat kunnen.

Ik zou ze zelf liever niet buiten laten lopen want je leest en hoort hier vaak genoeg van die verhalen. Katten die in vallen trappen, vergiftigd, omver gereden, ergens in gevallen,... Vroeger hadden we zo een heeeeeel brave poes die netjes op tijd thuis kwam maar ja inderdaad, als ze zo eens wegblijven, ik word gek denk ik.

Het huis is ruim genoeg voor hun alle 3 in elk geval :) Ik zou het eerder doen voor het geval, stel dat ze ontsnappen. Ik kijk altijd goed uit en ben redelijk controle freak op dat vlak maar mn vriend is veel nonchalanter dan mij.