Spring naar inhoud

- - - - -

Trixie geen vaccinaties?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Mippie
Mippie
  • 26 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 februari 2013 - 14:14

Trixie is een kattin van bijna 2 jaar. Ze is hier als zwervertje aangekomen op 6 maanden. Nu zou ze haar herhalingsvaccinatie moeten krijgen, maar ze is zo in paniek als we proberen haar te pakken te krijgen (terwijl ze anders zo lief is), dat ze mij en mijn man serieus gebeten en gekrabd heeft en we haar niet in de carrier krijgen om naar de DA te gaan. Afgezien van onze krabben en krassen vind ik het voor haar zo zielig dat ze bang is.
Ze is van nature heel erg  nerveus en bang om opgepakt te worden en dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden.
Is er iets in dit geval te zeggen om haar vaccinaties maar te laten vallen? Ze komt nooit buiten en de 2 andere poezen zijn volledig gevaccineerd.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2013 - 14:28

Probeer om haar draagmandje in de huiskamer te zetten en er haar uit te laten eten en snoepjes in te geven.
En als ze er zonder problemen gaat inzitten, kan je volgende week misschien gaan?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2013 - 14:42

Hier is het ook altijd een complete ramp om fluffy in een bak en naar de da te krijgen. Ik giet ze er gewoon in, mn vriend zet de bak recht met de opening naar boven en dan snel er in steken en deur toe gooien. Ze panikeert dan ook enorm maar ik leg er dan een lakentje over dat ze wat duister zit en dan kalmeert ze wel.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 14 februari 2013 - 15:31

Laat de da aan huis komen, dat is iets kalmer voor ze als ze in hun eigen omgeving mogen blijven.
Hier worden vaccinaties altijd thuis gegeven, tja kan moeilijk met 15 katten tegelijk naar de da gaan. :lachen:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2013 - 16:37

Hier worden de vaccinaties ook gewoon thuis gegeven
Dan kan je haar alvast de stress besparen om in die carrier te moeten gaan zitten en hoeft ze ook niet in de auto te stressen
Geplaatste afbeelding

Mippie
Mippie
  • 26 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2013 - 16:50

Dat de DA aan huis zou komen, zou voor mij geen probleem zijn, was het niet dat Trixie spoorloos verdwijnt als ze iemand vreemd hoort of ziet. Je kan je niet voorstellen hoe angstig ze kan zijn...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 14 februari 2013 - 17:57

Bekijk berichtMippie, op 14 februari 2013 - 16:50, zei:

Dat de DA aan huis zou komen, zou voor mij geen probleem zijn, was het niet dat Trixie spoorloos verdwijnt als ze iemand vreemd hoort of ziet. Je kan je niet voorstellen hoe angstig ze kan zijn...

Dat is hier ook zo hoor, ik moet ze ook bij één gaan zoeken om beurten, kan moeilijk 15 katten opsluiten in een kamer. Dus vaccinatie gebeurt als iedereen thuis is zodat we om beurt eentje vangen en spuit laten zetten. En ik duid dan op een lijstje ook aan wie zijn spuit al gehad heeft. :)