Spring naar inhoud

- - - - -

betrouwbare fokker ?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Nero
Nero
  • 49 berichten

#1 Geplaatst 15 februari 2013 - 08:40

Kent er iemand deze fokster van bengalen: Sandra Naviaux ? De zoon van mijn partner heeft er een bengaals kitten besteld en al een voorschot betaald. Ik vind persoonlijk dat hij bijna geen informatie heeft gekregen. Ik vind niets terug van deze fokster, enkel een filmpje op Youtube van de kittens (dat is ook wat hij gekregen van de fokster)en foto's op marktplaza en tweedehands.be. Ik zie ook nergens een foto van de moederpoes. Heeft er iemand ervaring met deze fokster ?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 15 februari 2013 - 08:47

Ik ben er niet mee bekend, maar dat je er zo weinig van terugvindt wil daarom niet zeggen dat er iets niet in orde is natuurlijk.
Al hebben de meeste cattery's wel een website of een fb-pagina.

Best is om gewoon ter plaatse te gaan, kijken naar de leefomstandigheden, vragen naar de ouderdieren, testen (weet niet hoe dit is bij bengalen?) enz...
Succes

Net even via google gezocht en vond een fb pagina waar er staat dat ze de mede-eigenaar van petcenter zou zijn dus opletten geblazen!!!

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 15 februari 2013 - 09:00

als je even de jaarrekening opzoekt van pet center dan zal je daar haar naam ook vinden als zaakvoerder.... dus ver ver ver ver ver ver ver wegblijven hiervan...

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 februari 2013 - 09:08

Ik zou petcenter eens googlen en ik denk dat je je antwoord dan al gevonden hebt...
banner

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 15 februari 2013 - 09:13

Volgens mij blijf je hier idd beter ver van weg

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 15 februari 2013 - 09:20

Inderdaad, ver uit de buurt blijven.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#7 Geplaatst 15 februari 2013 - 12:31

Ik had al zo'n vermoeden. Nu de zoon van mijn partner kent niet veel van katten (als ze dieren willen kopen dan is het eerste waaraan ze denken Animal Express) en heeft dat achter onze rug gedaan en heeft trouwens al een voorschot betaald. Ik had ook liever gehad dat hij mijn mening had gevraagd, ik heb 18 jaar een kat gehad die in mei overleden is en die de beste zorgen heeft gekregen.
Ik hoop echt dat het kitten in goede gezondheid zal zijn.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 februari 2013 - 12:33

Bekijk berichtNero, op 15 februari 2013 - 12:31, zei:

Ik had al zo'n vermoeden. Nu de zoon van mijn partner kent niet veel van katten (als ze dieren willen kopen dan is het eerste waaraan ze denken Animal Express) en heeft dat achter onze rug gedaan en heeft trouwens al een voorschot betaald. Ik had ook liever gehad dat hij mijn mening had gevraagd, ik heb 18 jaar een kat gehad die in mei overleden is en die de beste zorgen heeft gekregen.

Ik zou hem toch adviseren om het kittentje af te zeggen en het voorschot terug te vragen...

banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#9 Geplaatst 15 februari 2013 - 13:14

Het lijkt me inderdaad verstandig zoals Liz zegt om alles toch te annuleren, normaal zouden ze het voorschot moeten terugbetalen.

Als je hen eens googled of hier al even zoekt op KS met de zoekfunctie zal je heel wat verhalen te lezen krijgen van katjes die enorm veel medische zorgen nodig hadden.

Ik dacht trouwens dat ze failliet waren, maar ja, dat zal hen natuurlijk niet beletten om het via een andere manier proberen om toch van hun kittens af te geraken, want voor hun is een kat enkel koopwaar en geen levend wezen.

Hopelijk zal hij beseffen dat hij deze praktijken beter niet steunt en op zoek gaat naar een fokker die kittens heeft uit dierenliefde en  niet om er geld mee te verdienen.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 15 februari 2013 - 13:41

Bekijk berichthilleke, op 15 februari 2013 - 13:14, zei:

Het lijkt me inderdaad verstandig zoals Liz zegt om alles toch te annuleren, normaal zouden ze het voorschot moeten terugbetalen.

Dit zal niet terug betaald worden, in heel veel contracten bij fokkers die werken met voorschotten staat er expliciet vermeld dat bij het afzeggen van het kitten het voorschot niet terug betaald wordt.

Ik zie al helemaal niet in dat een professionele fokker (want dit is het toch) het voorschot zal terug betalen.
ik weet ook niet hoe hoog het voorschot is maar mijn raad zou zijn, tracht het voorschot te recuperen en indien het niet gaat, neem je verlies en ga naar een goede fokker.  

Ook altijd zijn dat je de ouderdieren zijn getest op PKdef, (di een genetische anemie en bij lijders worden de katten vrij vroeg ziek).  op welke andere ziektes de Bengaal nog moet getest worden weet ik niet maar dat vind je terug op de websites van de goede Bengalen fokkers en die zijn er genoeg in BelgiĆ« en Nederland.

De door deze persoon upgeloade filmpjes van de Bengalen dateren van 2011.  Koop er niet !!!!!!!!!
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nero
Nero
  • 49 berichten

#11 Geplaatst 15 februari 2013 - 15:28

Bedankt voor jullie reacties. Petcenter kende ik van hier op de site door de negatieve ervaringen maar ik had de verkoper (Sandra Naviaux) niet geassocieerd daarmee. Bij dat filmpje staat dat de kittens in familiale kring zijn opgegroeid, maar ze spreken niet van inentingen en een stamboom. Dat vond ik al raar want ik heb enige tijd geleden gedacht een raskat (Brits Korthaar) te kopen na het overlijden van mijn kat en heb veel informatie over fokkers opgezocht hier op jullie site (heb uiteindelijk een HTK-kat geadopteerd uit het asiel, zo heb ik ook een dutske gered). Mijn haren komen recht van zoiets, zo de mensen misleiden. Ik zal nog proberen hem te overhalen.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#12 Geplaatst 15 februari 2013 - 23:22

Ik ken deze vrouw niet maar altijd waar je ook koopt goed opletten de testen die gedaan moeten worden.

Bij bengalen zijn deze zeker nodig: HCM, PKD, PKDef, FIV en FeLV
Let ook op dat dit recent gebeurt is om veel ellende te voorkomen!
Kijk hoe de kittens er uit zien en in wat voor omgeving ze opgroeien.

Veel fokkers zullen het voorschot inderdaad niet terugbetalen natuurlijk erg jammer in dit geval.
Het valt natuurlijk wel te proberen ;) Verder altijd veel info vragen en let bij de aankoop of er een goed contract bij zit. Misleiden gebeurt helaas te vaak .. (ik weet er alles van)

Heel veel succes verder probeer het bedrag terug te krijgen,
lukt dit niet denk dan goed na welke keuze je maakt.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 17 februari 2013 - 12:54

Bekijk berichtNero, op 15 februari 2013 - 12:31, zei:

Ik zou er ook ver van wegblijven maar het is niet zo dat alle kittens uit zo een omstandigheden ziek zijn..

Wij hadden ons ook verkeerd geinformeerd en hebben een kitten uit Animal Express..
Ze is dan wel een ander ras dan er op haar papieren staat maar ze is en blijft een pracht van een poes en heeft een droomkarakter en is kerngezond ;)
Je kan gezonde kittens hebben maar je kan het tegenovergestelde hebben ook..