Spring naar inhoud

- - - - -

Vanaf wanneer mag een poes buiten?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Dorienve_*
Guest_Dorienve_*

#1 Geplaatst 15 februari 2013 - 13:54

Hey allemaal,

Wij hebben 4.5 week geleden een poes uit het asiel geadopteerd.
Sinds een dikke week staat ze voor elke duur te miauw'en. Wij denken omdat ze buiten wil.
Vandaag heb ik ze aan een leibandje buiten gelaten, maar wat denken jullie?
Zouden we haar zo al buiten kunnen laten??

Grtjs
Dorien

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 februari 2013 - 13:57

Ik heb mijn katten altijd pas 2à3 weken na hun sterilisatie/castratie buiten gelaten.
Zo had ik zeker geen kans op ongewenste zwangerschap en liepen mijn ventjes niet te ver weg.

Om te laten wennen aan een nieuw huis zou ik toch al gauw minstens 2à3 maanden nemen hoor. Nu weet ik niet hoe het zit met een asielpoesje.

Guest_Dorienve_*
Guest_Dorienve_*

#3 Geplaatst 15 februari 2013 - 14:03

In het asiel zelf zeiden ze 4 weken, maar ik heb van anderen al gehoord dat je beter 6 weken wacht.
Maar ik wou wel is wa meer reacties horen aangezien ze ons heel de nacht wakker houdt... :-D

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 februari 2013 - 14:04

Bekijk berichtDorienve, op 15 februari 2013 - 14:03, zei:

In het asiel zelf zeiden ze 4 weken, maar ik heb van anderen al gehoord dat je beter 6 weken wacht.
Maar ik wou wel is wa meer reacties horen aangezien ze ons heel de nacht wakker houdt... :-D

Ja, 2 maanden dus. Goh, ik hou het zowiezo bij 2 maanden altijd.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#5 Geplaatst 15 februari 2013 - 15:06

Ik heb op 1 december een kat uit  het asiel (gevonden op straat) geadopteerd en daar zeiden ze van hem 3 weken binnen te houden. Exact 3 weken later heb ik hem buiten gelaten, hij stond ook al te miauwen voor de deur. In het begin was hij heel vlug terug binnen en beetje bij beetje ging hij elke dag wat langer buiten. Nu blijft hij ongeveer 3 x per dag een uurtje buiten. Ik moet toegeven dat ik er ook niet zo gerust in was de eerste keer maar alles is dus goed verlopen. Ik was oorspronkelijk wel van plan er min of meer een binnenkat van te maken maar dat lukt dus helemaal niet, staat in de voormiddag altijd te miauwen om buiten te mogen en raar, maar in de namiddag slaapt hij. Dat is nu al 2 maanden zijn vast patroon. 's nachts durf ik hem nog niet buitenlaten, zal voor binnen enkele weken zijn.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 15 februari 2013 - 15:06

Is ze al gesteriliseerd ? Zou anders toch maar oppassen dat ze niet krols is :louche:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 15 februari 2013 - 15:15

Als ze geholpen is, en je merkt dat ze zich echt al supergoed thuis voelt bij jullie dan kan je het proberen, maar ik persoonlijk zou toch nog een maandje proberen te wachten, al kan ik best begrijpen dat het gemiauw snachts geen pretje is.
Misschien er 's avonds wat extra mee spelen? (met een hengeltje) zodat ze goed moe is en hopelijk wat langer slaapt?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 15 februari 2013 - 16:06

Laat ze eerst de omgeving en tuin verkennen samen met u aan een leibandje. Eens ze dat gewoon is kan je ze vrij laten.
Hopelijk kan ze niet de straat op.

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 februari 2013 - 20:40

Bij ons stonden ze ook steeds te miauwen aan de deuren, tot ik door had dat het uiteindelijk was omdat ze krols stonden! ze zijn nu gesteriliseerd, voor er accidentjes gebeuren, en nu mogen ze dus met gerust hartje buiten

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 15 februari 2013 - 21:07

Bekijk berichtcatherine, op 15 februari 2013 - 16:06, zei:

Laat ze eerst de omgeving en tuin verkennen samen met u aan een leibandje. Eens ze dat gewoon is kan je ze vrij laten.
Hopelijk kan ze niet de straat op.

Heb ik ook altijd gedaan. Behalve met de zwervertjes natuurlijk. Die kwamen van buiten :-). Omgekeerde wereld.
Wij hadden het geluk dat Tijger en Sloeber hun eerste eigen stapjes buiten in de sneeuw mochten zetten. Dit zorgde ervoor dat ze niet verder gingen :-). Kiara en Xanti hebben we ook door de tuin geloods en door de hoge muren konden ze er als kitten niet over.

Lea
Lea
  • 133 berichten

#11 Geplaatst 16 februari 2013 - 13:00

Ja, eerst zeker zijn dat ze gesteriliseerd is!

Verder vind ik dat het er inderdaad van af hangt hoe goed de poes zich voelt. Die van ons was nogal verschietachtig en eenmaal (per ongeluk) buiten durfde die niet meer naar binnen.
Anders probeer je eens aan een leiband?