Spring naar inhoud

- - - - -

Klimmen

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2013 - 12:18

Ik zou mijn poezen graag wat meer willen kunnen laten klimmen. Vooral de kleinste zal daar veel plezier aan hebben volgens mij.
Nu ben ik gaan kijken bij de krabpalen en -zuilen van Pet Fun.
De Joy is ongeveer 1m70 hoog, maar is dat ook interessant voor de poezen om in te klimmen? Ik ben eerder geneigd om te denken dat ze van mandje naar mandje springen. Heeft iemand daar ervaring mee? Of zou het model Jacky O. of Juliette dan interessanter zijn, omdat dat tot aan het plafond komt?

Je kan er ook een krabzuil nemen tot wel 2m10 hoog. Maar ik vraag me af hoe een poes dan naar beneden komt. Hebben ze daar 'hulpstukken' voor nodig? Die opzetstukjes die je op zo een zuil kan bevestigen, is dat genoeg om terug beneden te geraken? En hoeveel moeten ze er daar dan van hebben? Of gaan ze gewoon terug naar beneden via de paal, zonder hulpstukken? Of springen ze ook van 2m10 naar beneden? Hoe lossen jullie dat op?

Er wordt altijd gezegd dat je er voor moet zorgen dat je krabpaal hoog genoeg komt. Alleen heb ik nog nergens gelezen welke hoogte er wordt aangeraden. Wat denken jullie?

Xoco
Xoco
  • 332 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2013 - 13:17

Ik heb ook de joy en de poezen hier klimmen in een ruk naar het bovenst hangmatje.
"Who would believe such pleasure from a wee ball o' fur?" - Old irish saying

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 februari 2013 - 13:31

Wij hebben ook de Joy en de poezels doen beide dingen, of springen van mandje naar mandje of in een keer naar boven klimmen, ligt aan de poes hoe ze het doen, ook ligt het vaak aan hun dolle 5 minuten hoe ze naar boven gaan :) ook hebben wij zo'n losse paal (ook Petfun en staat vast aan de muur)) en daar racen ze ook graag in :lol2:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2013 - 13:33

@ Nashota
Als ze langs die losse paal naar boven racen, hoe komen ze dan terug naar beneden?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 februari 2013 - 13:56

Bekijk berichtDorothea, op 16 februari 2013 - 13:33, zei:

@ Nashota
Als ze langs die losse paal naar boven racen, hoe komen ze dan terug naar beneden?

Eerst stond de paal naast de krabpaal en sprongen ze daarop, of ook wel gewoon op de grond, de muur waar hij stond is een gipswand en de paal ging los zitten van al dat geweld want ze racen er echt graag in omhoog, en daarom is hij verplaatst naar een andere muur, nu springen ze dus op de eetkamer tafel want daat staat hij vlakbij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 februari 2013 - 14:45

Hier ook de Joy en 5 poezels. De meeste springen van mandje naar mandje, maar Chester en vooral Charlie klimmen erin, echt grappig om te zien. Het hangt wat van de poezels af.
Aan de andere kant van de living heb ik deze gezet http://www.zooplus.n.../olympus/277845
Dus enkel een onderplank en een paal en daar klimmen die twee ook graag in (de anderen gaan er enkel aan rekken en strekken). Niet de kwaliteit van een Petfun, wel ook een brede paal (16 cm, en die van mijn Petfun heb ik 14cm genomen) maar als ze er zo wild in blijven klimmen, zal die toch binnen het jaar op het containerpark belanden en dan komt daar een Petfun-klimpaal voor in de plaats, die kunnen wel tegen een stootje en met 5 "wilde krijgers" is dat wel nodig :lachen:
Maar ik vind het fantastisch om poezels te zien klimmen :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 februari 2013 - 15:00

Ik heb een aangepaste "Laura", en daar klimmen ze via de hoogste paal ineens tot in het bovenste hangmatje. Naar beneden komen doen ze springend van het ene in het andere.
Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 februari 2013 - 20:17

IK heb de Jacky O (met extra hangmandje).
2 van de poezels klimmen helemaal naar boven.
Naar beneden komen ze dan weer via de mandjes

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 februari 2013 - 23:16

@ Jana_23
Ik heb in een ander topic foto's gezien van jouw Jacky O. en vond dat echt heel knap. Momenteel ben ik geneigd om zoiets te nemen.
Je moet dan ook de hoogte van je plafond doorgeven. Mag daar wat speling op zitten? Ik zou het tof vinden, mocht ik die paal ook in andere kamers kunnen zetten, maar de hoogte van mijn plafonds kan wel tot 10cm verschillen. Het zou zonde zijn, moesten ze telkens een nieuw bovenstuk maken, naargelang de plaats waar ik hem wil zetten. Weet jij toevallig of je dat bovenstuk zelf wat kan bijstellen?

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 17 februari 2013 - 20:56

Bekijk berichtDorothea, op 16 februari 2013 - 23:16, zei:

@ Jana_23
Ik heb in een ander topic foto's gezien van jouw Jacky O. en vond dat echt heel knap. Momenteel ben ik geneigd om zoiets te nemen.
Je moet dan ook de hoogte van je plafond doorgeven. Mag daar wat speling op zitten? Ik zou het tof vinden, mocht ik die paal ook in andere kamers kunnen zetten, maar de hoogte van mijn plafonds kan wel tot 10cm verschillen. Het zou zonde zijn, moesten ze telkens een nieuw bovenstuk maken, naargelang de plaats waar ik hem wil zetten. Weet jij toevallig of je dat bovenstuk zelf wat kan bijstellen?

De palen zelf komen niet tot aan het plafond.
Waardoor je deze nog redelijk wat kan aanpassen in hoogte.
Ik heb echter geen idee tot hoe ver je hem kan aanpassen.

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 februari 2013 - 18:21

Bedankt voor jullie reacties!

Ondertussen heb ik me een plafondpaal gekocht bij cado-online. (Ik heb gekozen voor zwarte sisal én meteen kunnen ophalen, niet voor de Jacky O met beige sisal én levering pas in april.)
Uit ondervinding kan ik nu zeggen dat de jongste een klimmer is. ;)
De oudste wacht het eerder nog wat af en gaat van plankje naar plankje.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 februari 2013 - 20:36

Bekijk berichtDorothea, op 21 februari 2013 - 18:21, zei:

Bedankt voor jullie reacties!

Ondertussen heb ik me een plafondpaal gekocht bij cado-online. (Ik heb gekozen voor zwarte sisal én meteen kunnen ophalen, niet voor de Jacky O met beige sisal én levering pas in april.)
Uit ondervinding kan ik nu zeggen dat de jongste een klimmer is. ;)
De oudste wacht het eerder nog wat af en gaat van plankje naar plankje.

Kunnen de mandjes bij cado-online ook gewassen worden?
Want dat is iets dat ik toch heel belangrijk vind.

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 21 februari 2013 - 20:48

@ Jana_23
Ja, je kan de stof er af halen (met rits) en wassen. De paal die ik heb, is met doorligplankjes. Je moet de paal wel uiteen halen als je de stof wil verwijderen omdat de schroeven door de stof heen gaan. Echte mandjes zoals bij PetFun hebben ze niet. Wel schalen waar een stof omheen zit. Je kan de bekleding en alle onderdelen apart bestellen ook. Persoonlijk vermoed ik wel dat de kwaliteit van PetFun beter is.