Spring naar inhoud

- - - - -

Goede boeken over katten

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2013 - 09:51

Hey allemaal,

Ik ben een wanna-be poezeneigenaar en wil me (terwijl ik wacht op toestemming hier thuis) alvast volledig voorbereiden om ergens in de toekomst een Ragdoll poes in huis te halen :). Ik vroeg me af of er goede boeken zijn die jullie me kunnen aanraden ivm katten, hun gedrag, opvoeding, Ragdolls, ...

(sorry als er al ergens zo'n topic bestaat, ik heb het gezocht via de zoekmachine, maar niet gevonden)

groetjes!
Mylo Banner

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 17 februari 2013 - 11:02

een heel goed boek over katten in het algemeen is :
"Katten voor dummies", geschreven door Gina Spadafori en Paul D. Pion.
Veel succes met je toekomstige ragdolleke !

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#3 Geplaatst 17 februari 2013 - 11:57

De boeken van Vicky Halls (vooral Kattengeheimen) vind ik superinteressant en ook heel luchtig en grappig geschreven. Echt leuk om te lezen :d
Ik heb nog wel een paar boeken die ik fijn vind over katten, maar ik ben nu bij mijn vader en heb ze hier niet bij de hand. De titels en auteur weet ik niet van buiten, maar als ik het binnen een week niet vergeten ben, vul ik wel even aan. Maar veruit de leukste vond ik dus toch die van Vicky Halls.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 februari 2013 - 12:09

Bedankt voor jullie snelle respons :)
Ik ga meteen eens zoeken of ik ze bij een bib in de buurt kan vinden!
Mylo Banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 24 februari 2013 - 17:25

de kleien kattengids van elles nijssens
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2013 - 17:52

Hier ook een fan van Vicky Halls! Die schrijft echt heel vlot en met veel humor, die boeken lees ik met heel veel plezier.
Ik heb enkel de Engelse titels, "The complete cat" vind ik heel goed (haar andere boeken ook).

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 februari 2013 - 09:12

Ben nog altijd niet naar de bib geraakt :(. Staat voor deze zaterdag op de planning en hoop dat ze de boeken die jullie aanraden dan hebben. Ben ondertussen zo benieuwd :)

Sabine: geweldig dat zinnetje over chocolaatjes en katjes ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 04 maart 2013 - 17:20

Ik heb 3 boeken van Vicky Halls geleend uit de bib. Katten voor dummies was uitgeleend, dus die zal voor de volgende keer zijn en de kleine kattengids hadden ze jammer genoeg niet.

Ik ben momenteel bezig in 'De Kat' en het leest inderdaad vlot. Ik vind het ook wel goed dat ze niet zegt dat je dit of dat MOET doen, maar dat ze bij de meeste dingen de voor- en nadelen van elke optie opsomt, zodat je zelf kan uitmaken welke het beste past voor jou en je kat.
Al is het wel duidelijk dat ze niet zo is voor binnenhuiskatten. Dat zal ik maar niet aan papa laten lezen, want die vind dat ook heel natuurlijk en dat geeft hem natuurlijk meer argumenten tegen een Ragdoll.
Voor de rest al een aantal goeie tips gelezen. Ben benieuwd naar haar boeken over het gedrag.
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#9 Geplaatst 05 maart 2013 - 10:16

Fijn dat je het een goed boek vindt :d En je kan ook nog steeds de tuin afmaken en een ren maken voor je ragdoll en dan is het ook geen echte binnenhuiskat, maar dat zien ze bij je thuis misschien ook niet zitten? ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 05 maart 2013 - 11:15

Bekijk berichtSyntara, op 05 maart 2013 - 10:16, zei:

Fijn dat je het een goed boek vindt :d En je kan ook nog steeds de tuin afmaken en een ren maken voor je ragdoll en dan is het ook geen echte binnenhuiskat, maar dat zien ze bij je thuis misschien ook niet zitten? ;)

Wij hebben een heel grote tuin met veel bomen dicht bij de omheining, dus is bijna onbegonnen werk. En ze zijn hier met de buren een grondenruil aan het bespreken waardoor onze tuin misschien van vorm gaat veranderen, maar dat kan nog 2 jaar duren. Maar ik zou mijn Ragdoll wel aan een lange lijn buiten willen laten spelen in de zomer, want zit zelf ook graag buiten :)
Mylo Banner