Spring naar inhoud

- - - - -

Afbraak en heropbouw van nieuwe woning : tussentijds onderdak vr mijn 2 katjes - advies gevraagd

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
natalieken
natalieken
  • 23 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2013 - 10:51

Ik pieker en pieker maar al geruime tijd over wat de beste oplossing is voor mijn katjes.... kunnen jullie me raad geven a.u.b?

De situatie is als volgt :
Mijn 2 katten verblijven in het huis van mijn meter. Mijn meter is overleden in mei 2011, sindsdien is het huis leegstaand.
Tot op vandaag ga ik elke dag 's morgens en 's avonds langs om hun eten te geven en tijd met hen door te brengen.
Nu de bouwvergunning reeds een tijdje in orde is zal het huis worden afgebroken en zal er een nieuwbouw op geplaatst
worden waar ik dan zal wonen. De afbraak van de woning zal gebeuren binnen een dikke maand.
De periode tussen de afbraak en heropbouw moet ik dus een tussentijdse oplossing vinden voor onderdak van mijn katten.
Aangezien ik momenteel nog thuis woon (waar 2 honden verblijven) kan ik ze niet mee brengen nr huis (uit schrik dat ze zullen
wegblijven door de aanwezigheid van de honden).
Nu de buren van het huis dat zal worden afgebroken hebben voorgesteld dat ze ondertussen hun intrek kunnen nemen
in het tuinhuisje ernaast, de buren hebben ook een kat tesamen met hun drieën spelen ze dikwijls.
Hun advies was dat ik dan een paar weken op voorhand (nu beginnen ongeveer) hen gewoon moet maken daar hun eten
te geven + hun mandje daar te plaatsen en hun er regelmatig in zetten zodanig dat ze weten dat ze daar terecht kunnen.
Ik denk dat het volgens mij best is om hun in  hun vertrouwde omgeving te laten, ik heb ook al gedacht aan een kattenhotel,
maar dat zou mij véél geld kosten.
Nog een bijkomend probleem is dat het Vosje vlug schrik heeft als hij lawaai hoort, je kunt je dus voorstellen bij de afbraak en
heropbouw dat er dus nog aanzienlijk lawaai zal zijn. Zal hij niet weglopen uit schrik?

Wat is volgens jullie de beste oplossing ??
Alvast heel erg bedankt voor het advies.

Groetjes,
Natalie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 februari 2013 - 11:31

Zou ze eerlijk gezegd er niet laten. Het huis wordt afgebroken gaat heel veel lawaai zijn en stof en vreemde mannen.
Denk dat ze mss wel schrik gaan pakken en idd kunnen weglopen.
Kan je ze niet boven op een kamer of zolder houden bij je ouders houden? Of in de garage.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#3 Geplaatst 17 februari 2013 - 12:27

Mij lijkt de beste oplossing om hen mee naar je thuis te nemen en dan bvb in de garage te laten en dan even te zorgen dat zolang de katten er zijn, de honden niet in de garage kunnen. Ik zou dan zorgen dat ze van de garage naar buiten kunnen ook zodat ze een warm plekje hebben (de garage) en ook het buiten zijn hen niet wordt afgenomen door hen maar de hele tijd alleen in een kleine kamer te laten.

natalieken
natalieken
  • 23 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 april 2013 - 15:11

Hey,

Wou jullie gewoon laten weten dat ik jullie raad heb opgevolgd!
Katjes zitten bij mij thuis in de garage, die trouwens zeer groot is,  (ondanks onze 2 honden) is hun aanpassing talrijk vlot verlopen, ik heb ze wel de eerste dag binnengehouden, bij hun transport had ik het wel efkes moeilijk.. Zo opgesloten in hun huisje, hun angst en niet goed wetende waar ze naartoe gingen... Maar de rit duurde maar eventjes (5 min), en ze zitten nu sinds 1 aprilbij ons thuis.
Ze kunnen binnen en buiten door het luikje in de deur dat voor hen speciaal gemaakt is ( de ene moet het wel nog wat aangeleerd  worden, aangezien hij het meeste schrik heeft)
Dit was de beste (en moeilijkste) beslissing die ik ooit gemaakt heb te weten dat ik hierover een jaar nachten van wakker gelegen heb en en heel veel over gepiekerd heb!
Nogmaals héél erg bedankt voor jullie advies xxxxx

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 07 april 2013 - 21:55

Super dat het gelukt is. Komt wel goed en eens de werken gedaan zijn iedereen gelukkig terug.

natalieken
natalieken
  • 23 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 13 april 2013 - 20:24

Mijn 2 schatjes in hun nieuwe thuis!
Voor Vosje is het nog een beetje wennen... Heeft nogal rap schrik,
Meisje daarentegen voelt zich al goed thuis en gaat dikwijls op verkenning!

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 13 april 2013 - 21:44

Och wat een mooierds, zo te zien komt dat wel allemaal goed. :loveshower:

natalieken
natalieken
  • 23 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 april 2013 - 00:50

Ja, dit moet wel lukken!!! Mijn grootste angst was dat ze zouden weglopen of wegblijven de eerste keer dat ik ze opnieuw buiten liet...
Mijn angst was dus ongegrond!
Het rare is dat ik eigenlijk wel vastberaden en zelstandig ben in het dagelijkse leven, ik moet dikwijls vlugge beslissingen maken, fiscaal advies geven etc in mijn werkomgeving, terwijl ik hierover oneindig véél (meer dan één jaar) zitten piekeren heb over de juiste oplossing te vinden vr mijn 2 katjes!!!
Zo zie je maar... Bij ieder probleem of twijfel moet er ergens een oplossing voor te vinden zijn, gewoon er voor open staan!
1000 x thanks!!!!

Groetjes,
Natalie