Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe poes of kater bij

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Siska_*
Guest_Siska_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:08

Hoi,

Ik vroeg me af of ik een nieuwe kater of poes zou bijnemen.  Ik heb al een kater, een gestreepte eenjarige kortharige, hij kan soms zonder aanwijsbare aanleiding beginnen bijten, hij is dus redelijk agressief.
Is het wel een verstandig idee om nog een katje in huis te halen?

Thanks for the answer,

Siska
;)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:12

is hij gecastreerd? katers worden over het algemeen wel wat rustiger als ze gecastreerd zijn
mocht hij nog niet gecastreerd zijn, zou ik er toch over nadenken hoor...........
Als je een katertje in huis haalt dat ook nog niet gecastreerd is, kan je wel es problemen gaan krijgen vrees ik. Zeker als het eentje is die zich ook niet laat doen.
denk aan vechten, sproeigedrag...
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:15

Als hij al vrij agressief is zou ik er toch nog eens over nadenken.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:20

Als hij al 1 jaar is zou ik er ook eens aan denken om hem te laten castreren

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:21

mobius zei:

Als hij al 1 jaar is zou ik er ook eens aan denken om hem te laten castreren

yep want met een kattin die dan mss niet gesteriliseerd is....... KOEKENBAK!!!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 augustus 2009 - 15:48

Het wil niet zeggen dat hij naar jou bijt, dat hij dit ook zou doen naar een soortgenootje hoor. Angel hier durft ook nogal eens wild uit de hoek komen en in onze handen bijten, maar naar haar zusjes doet ze dit niet.
Ik zou hem wel laten castreren als dit nog niet gebeurt is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 12 augustus 2009 - 15:51

Is altijd af te wachten, zoals Peggy zegt misschien doet die het niet naar een soortgenootje, het is altijd gokken, je weet dat niet op vooraf ;)
Dit is een moeilijke beslissing, veel succes!

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#8 Geplaatst 12 augustus 2009 - 15:55

Mijn oudste dame is ook zeer agressief naar mensen, maar zodra wij een kitten kregen draaide ze om als een blad aan een boom (niet naar mensen toe, maar naar andere katten is ze zeer verdraagzaam). Blijkbaar was haar vertrouwen in de mensheid geknakt maar niet haar vertrouwen in haar soortgenoten.

Inmiddels hebben we naast Demi nog vier andere katten en ze is tegen allemaal net zo lief (nou ja ze moeten niet bovenop haar springen zoals onze jongste spruit nog wel eens wil doen, dan krijgt ie wel een welverdiende klap op zijn harses van haar).

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 12 augustus 2009 - 15:59

Ook wij hebben een kat die naar mensen soms kan uithalen, maar als er bij ons een kitten bijkomt, is zij wel de eerste die zich erover ontfermt. Momenteel is ze nog steeds beste maatjes met onze laatste nieuwkomer, en speelt en slaapt ze veel met hem.
Het blijft altijd een beetje gokken hoe het zal uitdraaien, maar het hoeft niet per sé fout te gaan.
Geplaatste afbeelding