Spring naar inhoud

- - - - -

Verminkte kattenbrochure

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 februari 2013 - 17:18

Dit moet me toch even van het hart!  Daarnet toen ik mijn brievenbus opende zat er een brochure vol met verminkte poezen in.  Ik heb het amper bekeken want de foto's aan de buitenkant waren al griezelig en shockerend genoeg.  
De brochure werd verstuurd via het asiel (poezenboot) waar mijn snoezelkes vandaan komen.  

Ik begrijp dat men iets wil doen aan alle dierenleed en elk dier een waardig en goed leven verdient.... Maar met dit soort vieze foto's en de ongetwijfeld al even shockerende verhalen die erbij staan, moet men niet bij mij zijn.  Daar kan ik ├ęcht niet tegen!!

Ik ga toch een mailtje naar de poezenboot sturen om me dit soort brochures niet meer toe te sturen.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 februari 2013 - 17:32

Ze zullen mensen inderdaad op al dat dierenleed willen wijzen maar op zo een manier is er inderdaad ver over. Er is nog altijd een verschil tussen sensibiliseren en shockeren.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 februari 2013 - 17:36

Ik kan daar eerlijk gezegd ook niet tegen...maar misschien moet het wel soms eens "getoond" worden om er sommige mensen op attent te maken... :catnoknow :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 februari 2013 - 17:54

Ik heb het over laatst ook gezien... Onze hond komt van daar en daarom krijgen wij ook nog af en toe eens een brochure als er een inzamelactie op poten gezet wordt. De foto's zijn soms er gewoon over. Ik kan het niet lezen dus belandt het meestal meteen in de papiermand
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 19 februari 2013 - 18:11

Bekijk berichtJo, op 19 februari 2013 - 17:54, zei:

Ik heb het over laatst ook gezien... Onze hond komt van daar en daarom krijgen wij ook nog af en toe eens een brochure als er een inzamelactie op poten gezet wordt. De foto's zijn soms er gewoon over. Ik kan het niet lezen dus belandt het meestal meteen in de papiermand

Dat is ook wat ik ermee gedaan heb.  Ik was al zo geshockeerd door enkele foto's aan de buitenkant dat ik de brochure direct weggedaan heb.  Er moet zeker actie ondernomen worden om dieren te helpen... Maar men zou dan beter kalenders verkopen of andere actie's doen die mensen niet degouteren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 19 februari 2013 - 19:31

Ik vind net wel dat me mensen eens mag schokeren! Mensen hebben tegenwoordig zoiets nodig om wakker geschud te worden. Anders blijft het 'ver van hun bed show'. Het is erg en vies en hartverscheurend, maar wel zaken die dagdagelijks voorkomen.

Men kan wel best deze foto's publiceren EN de kat ernaast zoals hij/zij er nu uitziet na hulp van personen die deze kat hebben geholpen/in huis genomen na een inzamelactie.
En dan vermelden hoe ze kunnen steunen.

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 19 februari 2013 - 20:19

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 19 februari 2013 - 19:31, zei:

Ik vind net wel dat me mensen eens mag schokeren! Mensen hebben tegenwoordig zoiets nodig om wakker geschud te worden. Anders blijft het 'ver van hun bed show'. Het is erg en vies en hartverscheurend, maar wel zaken die dagdagelijks voorkomen.

Men kan wel best deze foto's publiceren EN de kat ernaast zoals hij/zij er nu uitziet na hulp van personen die deze kat hebben geholpen/in huis genomen na een inzamelactie.
En dan vermelden hoe ze kunnen steunen.

Ieder zijn mening, maar bij mij heeft zo'n brochure het verkeerde effect.  Nu heb ik ze recht in de papierdoos gegooid.