Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenopvang Waasland (Kate)

• Log in om te reageren
187 reacties op dit onderwerp
Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 16 maart 2013 - 08:14

gelukkig is alles goed verlopen :) Belle is ook zo'n mooi meisje!
banner

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#107 Geplaatst 16 maart 2013 - 10:16

Ze heeft haar naam niet gestolen, wat een mooie meid :loveshower: :loveshower: eens te meer jammer dat er hier geen mandje meer bij kan ;)  ik zou het anders wel weten.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#108 Geplaatst 16 maart 2013 - 12:11

Ja ze is echt wel supppppper mooi :-)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#109 Geplaatst 18 maart 2013 - 08:52

Zaterdag is er een nieuw opvangertje bij mij gekomen.
Mieke is 11 jaar, gesteriliseerd en de eigenaars wilden haar euthanaseren omdat ze een plas- en sproeiprobleem heeft.
De dierenarts die de vraag kreeg, heeft onmiddellijk een oproep gedaan, omdat ze dit niet wou doen.
Mieke sukkelt al 5 jaar met haar blaas, er zijn NOOIT onderzoeken gebeurd, helemaal niets!!! :r
De mensen hebben haar vrijwillig afgestaan aan KattenopvangWaasland, want zij wilden geen geld uitgeven aan onderzoeken. :evil:
Mieke weegt nu nog maar 2kg800. De urine druppelt gewoon uit Mieke. De blaas voelt steen hard aan. Haar staart hing vol met etter. Volgens die eigenaars was het net van die dag. :louche:
Mieke ziet er echt ziek uit, haar vacht staat ook niet mooi. Als ik de bak na 12 u uitschep, vind ik ongeveer 50 urine klontertjes van 1cm.
We hebben al een RX laten nemen van de blaas, er was daarop geen blaassteen te zien. Maar wel een rare blaaswand.. dus er wordt nu zo snel mogelijk een echo gedaan. Ondertussen krijgt Mieke zware AB voor de chronische blaasontsteking.
Dat sproeien deed ze daar van de stress. Die madam is nogal dominant, en blijft beweren dat ze een grote dierenvriend is, er alles voor doet, maar het opkuisen van de plasjes bui was.
Deze morgen heeft Mieke me aangevallen. Ik was haar kattenbak aan het uitkuisen. Ze gaf totaal geen signalen van agressie.
Dus ik heb weer wat extra gaten in mijn lichaam. ;)

Op deze foto zien jullie hoe mager Mieke is.
IMG_1672.JPG

Ze staat nu op speciale dure voeding.
IMG_1681.JPG

Snoetje wassen na een lekkere maaltijd.
IMG_1674.JPG

Als ze niet in de kattenbak zit, dan zit ze zo. Je ziet gewoon dat ze zich niet goed voelt en pijn heeft.
IMG_1686.JPG

We hopen dat we Mieke kunnen genezen. En dat ze zich terug beter zal voelen.

Bewerkt door Maylun, 18 maart 2013 - 08:54.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#110 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:01

ocharme, het ziet er zo'n mooi en lief poezeke uit, ongelooflijk wat mensen hun dieren kunnen aandoen :8

Maar, wat ik me afvraag? Zijn jullie vriendelijk kunnen blijven toen ze ze brachten, vermoed dat dit héél moeilijk voor jullie is geweest :)

Hoop echt dat het niets erg is en ze vlug weer beter is. Ik duim volop :thumb:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#111 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:09

Wij (enfin, Kate dus) zijn beleefd gebleven.
Ze hebben een afstandsverklaring getekend en zijn vertrokken.

Maar op de facebook-pagina zijn de reacties iets minder positief, en gelijk hebben ze.
De mensen die haar afgestaan hebben, volgen haar mee langs die weg.
Ik hoop dat ze nu beseffen wat ze gedaan hebben.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#112 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:12

Bekijk berichthilleke, op 18 maart 2013 - 09:01, zei:

ocharme, het ziet er zo'n mooi en lief poezeke uit, ongelooflijk wat mensen hun dieren kunnen aandoen :8

Maar, wat ik me afvraag? Zijn jullie vriendelijk kunnen blijven toen ze ze brachten, vermoed dat dit héél moeilijk voor jullie is geweest :)

Hoop echt dat het niets erg is en ze vlug weer beter is. Ik duim volop :thumb:

Haha.. je kent me al goed Hilleke. ;)
Ik heb mijn tong er haast afgebeten. De mensen wilden eerst naar mij thuis komen, om te zien of ze wel goed terecht zou komen. :o :gek:
Ik zag dat helemaal niet zitten. Ik zou dan waarschijnlijk een extra duwtje van de trap hebben gegeven, als ze doorgingen. :engel:
Dus we hadden afgesproken op mijn werk. Dan was mijn bazin er ook bij.. en we hadden op voorhand er overgesproken, dat zij de medische uitleg ging geven, en ik braaf moest blijven. :louche:
Maar mijn bazin heeft ze wel onder hun voeten gegeven, en hen een heel lange preek gegeven. Die man, een doodbrave oude man, ligt zwaar onder de sloef van die vrouw.. en stond met de tranen in zijn ogen.
Die vrouw had nu al het lef om te vragen hoe het met haar was.. en nogmaals te bevestigen dat ze nog nooit etter had verloren, en ze alles had gedaan. :censored:
Evy, heeft me ook goed geholpen om braaf te blijven. Zij is de rustigste van ons twee. :x

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#113 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:30

Best dat je op je werk hebt afgesproken, voor t zelfde geld komt ze nog aan jou deur staan om te zien hoe het met haar is.

Ik bewonder toch echt wat jullie doen, want jullie worden hierdoor natuurlijk ook geconfronteerd met de mensen die hun dieren zoiets aandoen. Het is niet enkel rozegeur en maneschijn maar ook enorm pijnlijk lijkt me.

In elk geval was dit een goede training in zelfbeheersing ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:32

Amai, dat dutske. En al die jaren al en dat doet zo pijn :(
Duidelijk dat die mensen niet weten wat er in een kat omgaat en dat ze er hun ogen voor gesloten hebben omdat het niets mocht kosten.
En dan nog bij jou willen gaan kijken of ze wel goed terecht gaat komen :o Die vrouw is niet echt wijs zeker?

Nafijn, nu zit het dutske toch goed en kan ze beginnen aan haar herstel. Hopelijk is het iets dat snel weggaat en ook niet alle vijf voet terugkomt, ze heeft al genoeg afgezien ocharme :(

Welke voeding krijgt ze nu?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#115 Geplaatst 18 maart 2013 - 09:56

Ocharme Mieke. :( Ze leeft waarschijnlijk al verschillende jaren in helse pijn. :misselijk: Ik kan mij best voorstellen dat Kate ondertussen een stuk van haar tong kwijt is. :onzeker:  Hopelijk ziet voor Mieke de toekomst er veel beter uit en wordt ze geadopteerd door heel lieve mensen. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#116 Geplaatst 18 maart 2013 - 10:16

Echt erg hé zo'n mensen :( Als je er echt niet meer kunt of wilt voor zorgen dan sta je haar nog beter af voordat ze zo slecht wordt. Ik snap dat echt niet hoe je dagelijks met een dier kan samenleven dat zo afziet en er niets aan doet. Maar bon, gelukkig is Mieke nu wel met haar gat in de boter gevallen en hopelijk wordt ze weer helemaal beter en vindt ze een gouden mandje!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#117 Geplaatst 18 maart 2013 - 10:28

Bekijk berichtSabine2, op 18 maart 2013 - 09:32, zei:

Welke voeding krijgt ze nu?

RC Urinary (het droogvoer en natvoer). Dit zal ze voor de rest van haar leven moeten krijgen.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#118 Geplaatst 18 maart 2013 - 20:47

Morgenvroeg om 9 u gaan we echo laten nemen van haar blaas.
Hoop dat de diagnose niet te ernstig is. :cry:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#119 Geplaatst 18 maart 2013 - 20:56

De duimpjes en pootjes gaan hier omhoog!!! :duim: :duim: :duim:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#120 Geplaatst 18 maart 2013 - 20:59

ik duim mee :duim: