Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenopvang Waasland (Kate)

• Log in om te reageren
187 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 23 maart 2013 - 19:27

Ik hoop dat er betering komt voor haar.

Het verbaast me met zo een probleem dat ze zelf nog in leven is, de hond van mama heeft 4x blaasontsteking gehad waarvan 2x een blaas vol stenen en het was echt 5 voor 12..
Als hij het nog één keer heeft is het gedaan, geen operaties meer mogelijk want hij heeft zelf al 2 kunstmatige openingen in de buik waar zijn plas uit komt..

Erg trouwens dat die mensen het niet voor hun dier over hebben! :evil:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#152 Geplaatst 24 maart 2013 - 15:10

Ja, hoe is het met haar ? :(

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#153 Geplaatst 24 maart 2013 - 17:59

Mieke blijft hier ook in gedachte. Ik ben ook nieuwsgierig hoe het ondertussen met haar is. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#154 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:36

Update van Mieke

Haar toestand blijft hetzelfde. Dat is dus niet goed.
Plasjes blijven klein, als ze rond loopt in de ruimte, vind ik nadien allemaal druppels urine.
Medicatie helpt dus niet. Deze week zal de zware beslissing vallen. Ik kan of wil de beslissing niet nemen, ik ga het morgen nog eens met de DA bespreken.
Het voelt aan of ik gefaald heb om haar te genezen. :(

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#155 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:42

Kate, dat Mieke niet geneest heeft niets met jou te maken, integendeel.
Maar alles met haar vorig personeel. Het zijn zij die dat beestje 5 jaar laten lopen hebben met de ene blaasontsteking na de andere en er niets aan gedaan hebben. Hadden ze dat laten verzorgen, dan was Mieke nu een kerngezond beestje.

Maar dat maakt de beslissing er niet gemakkelijker op. Bespreek met de DA hoe haar toekomst eruit ziet en of er nog andere medicatie kan helpen. En vooral of ze voor de rest van haar leven pijn zal hebben of niet.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#156 Geplaatst 24 maart 2013 - 22:26

Ik kan mij enkel aansluiten bij Sabine. Doordat de vorige eigenaars gedurende vijf jaar Mieke de zorg de ze nodig had hebben onthouden, sta jij nu mogelijks voor een voldongen feit. Veel asiels/opvangen hadden Mieke ongetwijfeld niet eens de kans gegeven om beter te worden. Mieke is het zoveelste slachtoffer van de mens ONDANKS het feit dat jij alles doet wat in je macht ligt om haar te helpen. Als er in dat verhaal 1 iemand is die NIET gefaald heeft, zijn het jij en de dierenarts.
Ik snap je wel hoor, ik zou die beslissing ook zo moeilijk kunnen nemen denk ik :( 't Is echt zo onrechtvaardig en eigenlijk echt een gruwelijk verhaal. Maar jij hebt niet alleen meer gedaan dan dat de meeste zouden doen, je doet ook alles wat je kan. Heel erg veel sterkte kate :hug: Hopelijk is er toch nog iets dat gedaan kan worden!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#157 Geplaatst 25 maart 2013 - 07:20

Zo jammer voor Mieke. :( Je hebt zeker niet gefaald. :hug:  Ik kan mij voorstellen wat je allemaal gedaan hebt om Mieke zo goed mogelijk te verzorgen. :hug: Je kan niet goedmaken wat anderen haar hebben aangedaan en ze was al heel ziek toen ze bij jou terecht kwam. Heel veel sterkte nog. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#158 Geplaatst 25 maart 2013 - 12:52

Ik kan je ook maar zeggen dat je ZEKER niet gefaald hebt, je hebt je uiterste best voor Mieke gedaan.
Ik hoop dat de beslissing je niet te zwaar gaat vallen, weet dat als Mieke echt niet te genezen is dat het voor haar ook maar een ongelukkige oude dag word.
Veel sterkte . . . x

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#159 Geplaatst 25 maart 2013 - 13:19

pfft niet leuk pffft :(

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#160 Geplaatst 01 april 2013 - 09:34

Het is weer even geleden dat ik nog eens een update heb gegeven over de opvangers.

Belle is heel goed verhuisd naar haar nieuwe gezin.
Het gaat je daar goed lieve Belle. :rub:
1897_10151498057999557_1104660006_n.jpg

Mieke werd rustig ingeslapen en speelt nu met de andere opvangertjes
heel hoog op de regenboogbrug.

Woensdag kregen we een melding van een hoogzwangere zwerfpoes. Op donderdag heb ik haar kunnen vangen.
De kittens van haar vorig nestje liepen er ook nog rond. Zij worden woensdag gevangen, steriel gemaakt en terug uitgezet.
Mamapoes werd geaborteerd. Het was niet zo een gemakkelijke beslissing, maar het is het beste zo. Er zijn al genoeg sukkeltjes op de wereld. Nu de abortus had mama het even wat moeilijker. Haar hormonenspiegel was ontregeld, maar nu een paar dagen later, loopt ze al doorheen heel het appartement en is ze dikke vriendjes met mijn poezen.
Ik kan nu beginnen om haar verder gewoon te maken aan mensen en huishoudelijke geluiden.
Deze poes heeft nog geen naam, maar dit krijgt ze binnenkort van haar meter.
Voor haar ga ik op zoek naar een rustige thuis, waar er speelkameraadjes zijn, en waar ze eventueel veilig buiten kan. Hier is ze nog niet buiten geweest, maar ik denk wel dat ze dit graag zou doen in de toekomst.
IMG_1732.JPG
IMG_1738.JPG
IMG_1736.JPG

Kennen jullie mama Rane nog met haar 4 kittens?
Op deze foto waren ze 15 dagen.
15dager.jpg

Op deze foto waren ze 18 dagen.
verandering.jpg

Ze doen het allemaal heel goed, komen goed bij in gewichtjes. Mama Rane is ondertussen volledig hersteld van haar baarmoederontsteking.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#161 Geplaatst 01 april 2013 - 10:05

leuk zo'n update :loveshower: de kittens zijn echt prachtige, ben blij dat mama Rane weer helemaal op en top is :thumb:
banner

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#162 Geplaatst 01 april 2013 - 17:11

Leuke kleintjes.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#163 Geplaatst 01 april 2013 - 19:11

Rust zacht Mieke. :(
Welkom kleine ienieminie kittentjes.
En weer een tuxedo in da house, heerlijk poezzieke.
Veel succes en zal ik jullie nog eens zeggen: TOPPIE!!! :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#164 Geplaatst 01 april 2013 - 21:10

Hopelijk krijgen ze allemaal een goede thuis. :geluk: Kittens zijn al groot geworden. :love:

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#165 Geplaatst 28 april 2013 - 20:33

Selam werd ondertussen geadopteerd door een heel vriendelijke boer. Waar ze op een heel groot erf muizen mag vangen, lekker veel hooi heeft en ook binnen mag komen. We hebben gekozen voor zo een thuis omdat ze binnen toch heel moeilijk aarde. Ze had teveel stress, en ze kwam enkel tevoorschijn als ik alleen thuis was.

Momenteel zit er nog een volwassen kat bij mij.
Minouche, werd hoogstwaarschijnlijk gedumpt. Ze was zwanger. (5 weken ver). Ondertussen werd ze geaborteerd en heeft ze het hier reuze goed met mijn katten. Morgen vertrekt ze naar haar definitieve thuis. :)
541484_547013922009188_751029515_n.jpg

Vandaag werden er papfleskittens binnengebracht.
Ze zijn 3 dagen oud. (2 katertjes en 1 poesje)
Hun mama is een zwerfpoes en was in een konijnenhok bevallen van 5 kittens. Gisteren had de mama 2 kittens verhuist, maar is nooit teruggekomen voor de overige 3.
Ze drinken flink om de 2 uur hun flesje leeg en slapen tussen door als roosjes. :love4:
IMG_1976.JPG
IMG_1977.JPG