Spring naar inhoud

- - - - -

Blazen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_martine_ozzymissy_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2009 - 21:16

Ik heb twee poezen Ozzy en Missy.  Sinds enkele maanden blaast Missy op mensen die bij ons over de vloer komen.  Ook op de dame die hen kwam eten geven toen wij enkele dagen weg waren.  Ze kent haar nochtans al heel lang.  Het is raar, er zit geen logica in, soms blaast ze op mensen en soms niet, dan mag men ze zelfs aaien.  Bij mij is ze heel lief en lijkt er niets aan de hand.  Ik heb ze laten steriliseren, maar er is geen verschil te merken.  Het gevolg is dat ik niemand meer vind die de poezen wil komen eten geven als wij nog eens weg willen gaan.  Daarom zoek ik nu naar poezenhotels ofzo. Maar ik zou ze toch liever thuis houden.  Ik lees op dit forum vanalles over feliway, ik ken het niet, maar misschien kan ik dat ook eens proberen.  Alle tips welkom over gedrag van Missy of over catsitting.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2009 - 00:40

Feliway kan je misschien inderdaad gebruiken. Je kan het normaal bij de apotheker halen. Er zijn hier ook mensen die je informatie kunnen geven ivm backbloesems. Maar ik vraag me af hoe het komt dat ze het soms doet. Zijn er bepaalde bewegingen of zaken die de mensen bijhebben/aanhebben waar ze op reageert? Of misschien ruiken ze naar andere dieren? Is het enkel bij mannen, enkel bij vrouwen of bij beide? En doet ze het eigenlijk ook naar jou en je gezin?

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 13 augustus 2009 - 00:47

Ik heb al veel goeie dingen gehoord over feliway. Echt helpen kan ik je jammer genoeg niet maar ik hoop dat je een goede oplossing vind.

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 augustus 2009 - 13:25

Ik zou ook eens een lijstje maken in welke situatie ze het juist doet, zodat je een reden voor haar gedrag kan bepalen. Bachbloesems kunnen haar ook helpen naast de feliway. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 augustus 2009 - 21:04

Vreemd :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

#6 Geplaatst 18 augustus 2009 - 13:07

dank voor je reactie, neen naar mij en mijn man doet ze niets, is ze heel lief, ik zie geen probleem.  Ik kan ook niet zeggen dat er logica in zit bij wie ze het wel doet en bij wie niet.  Ook niet wat ze aan of bijhebben.  soms blaast ze op iemand en de andere keer blaast ze op diezelfde persoon niet.  Ik denk wel dat ze niet graag alleen zitten, als wij weggaan komt er meestal iemand hen eten geven maar die mensen blijven niet lang bij hen, dus er wordt niet geleefd zoals gewoonlijk in dat huis. misschien zijn ze bang van alle geluiden omdat ze vanalles horen.  Als wij thuis zijn staat meestal radio of tv aan en is er geluid dat ze kennen.