Spring naar inhoud

- - - - -

zijn ze bij jullie ook zo kieskeurig?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2013 - 19:47

zijn de poezels bij jullie ook zo kieskeurig als bij ons?
Gelijk wat we ook geven van natvoeding ,ze willen het niet zomaar opeten ook al lusten ze het best.
Er mogen gewoon absoluut nooit brokjes inzitten, niks waar ze op moeten knabbelen.
Terwijl ze helemaal geen problemen hebben op zich met knabbelen, hun gebit is helemaal in orde en ze kunnen perfect knabbelen.
Ze hebben er alleen geen zin in om die moeite te hoeven doen.
Als we voeding geven waar niks van brokjes inzit en dat al mooi fijn gestructureerd is dan is het nog niet goed, dan moeten we het nog fijner maken.
Dan moeten we hier een kwartier tot twintig minuten de boel staan opkloppen met wat water erbijgevoegd zodat het een heel glad papje wordt dat gewoon naar binnen kan schuiven.
Geef je iets zoals bv de zakjes van hills waar toch nog iets van brokken inzit dan moet je al die brokjes stuk per stuk in miniscule milimeter stukjes staan fijnsnijden en dan trekken ze er uiteindelijk toch nog hun neus voor op omdat ze moeten knabbelen.
Dus nu is halve trouwboek maar om een extra mixer gegaan naar de winkel zodat we de hele zooi gewoon kunnen glad mixen
Zijn er nog mensen met zulke pieteluttige kieskeurige poezels waarvoor alle natvoeder moet gladgemixt worden tot een heel fijn papje?
Ik vind dat maar raar eerlijk gezegd maar we geven het toch maar toe iedere keer...

En wat ik ook raar vind en waarvan ik me afvraag of het bij jullie ook zo is, als ze  alle 4 identiek hetzelfde natvoeder krijgen  op elk een apart schoteltje voor henzelf dan willen ze dus hun eigen schoteltje niet uiteten maar willen ze de anderen hun schoteltjes gaan uiteten, terwijl het exact hetzelfde is wat betreft wat er op ligt en hoeveel er op ligt.
Yoshi vliegt naar Ramses zijn bakje, ramses vliegt naar thor zijn bakje, thor vliegt naar yoshi haar bakje, iedereen wil ook nog diddl zijn bakje en diddl wil ook t liefst gewoon overal gaan likken behalve aan het zijne...
En thor wil nooit sowieso een nieuw vol bakje leegeten, die wil alleen gaan eten uit bakjes waar al uit gelebberd is door de anderen..
Ik word er een beetje koekoek van van al die rare maniertjes...

Bewerkt door lathyrus, 22 februari 2013 - 19:50.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2013 - 19:58

Heel herkenbaar...hier moeten ze vaak ook niets van die stukjes natvoer weten. Tijdje geleden aten ze het allebei gretig, maar Balou hoeft het echt niet meer...alleen de saus wordt er afgelikt. Al het andere natvoer moet ik hele kleine stukjes, en dan nog eten ze het niet helemaal op. In de mixer heb ik wel eens gedaan en dan eten ze het ook wel op...maja ga het echt niet elke keer voor ze mixxen hoor, dan eten ze het maar niet.

En ja naar iemand anders zijn bakje gaan herken ik ook....Taco loopt altijd naar Balou haar bakje, terwijl er hetzelfde inzit...misschien wilt hij toch even checken of Balou niet iets lekkerders gekregen heeft haha...
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2013 - 20:25

Ik voer dan rauw maar Minstrel en Zucchero eten eigenlijk alles, ook prooidiertjes.
Zucchero houdt dan alleen weer niet zo van gemalen vlees, hij heeft liever grotere stukken.

Sam lust niet alles qua rauw, hij kan wat meer miepen. Voor hem maal ik sommige dingen.
Sam aast wel altijd op ons eten: droog brood, spaghetti(saus), pizza, chips, snoep, nootjes, gekookte aardappelen met jus.. Ik moet altijd al ons eten opruimen want als je één seconde niet oplet is hij er met je eten vandoor.
Soms als hij weer eens iets weigert van zijn eigen voeding kan ik hem wel wat aandoen hoor, als hij dan wel zit te schooien om mijn boterham.

Ik weet zeker dat mijn katten ook wel brokken zouden lusten maar dat hebben ze nog nooit gehad.
Zucchero eet geen blikvoer. Minstrel en Sam hebben wel eens wat gehad (bijv op show) en die zijn er dol op maakt denk ik niet eens uit welk merk.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2013 - 20:46

Bekijk berichtEster, op 22 februari 2013 - 20:25, zei:

Ik voer dan rauw maar Minstrel en Zucchero eten eigenlijk alles, ook prooidiertjes.
Zucchero houdt dan alleen weer niet zo van gemalen vlees, hij heeft liever grotere stukken.

Sam lust niet alles qua rauw, hij kan wat meer miepen. Voor hem maal ik sommige dingen.
Sam aast wel altijd op ons eten: droog brood, spaghetti(saus), pizza, chips, snoep, nootjes, gekookte aardappelen met jus.. Ik moet altijd al ons eten opruimen want als je één seconde niet oplet is hij er met je eten vandoor.
Soms als hij weer eens iets weigert van zijn eigen voeding kan ik hem wel wat aandoen hoor, als hij dan wel zit te schooien om mijn boterham.

Ik weet zeker dat mijn katten ook wel brokken zouden lusten maar dat hebben ze nog nooit gehad.
Zucchero eet geen blikvoer. Minstrel en Sam hebben wel eens wat gehad (bijv op show) en die zijn er dol op maakt denk ik niet eens uit welk merk.

ik denk dat ze er hier hun neus zouden voor ophalen als ik hen dingen zou geven die ze zelf in stukken moeten scheuren en waar botten inzitten, volgens mij zouden ze nog willen dat ik dat dan ook mix :lachen:
Het is niet dat ze kieskeurig zijn wat betreft het eten zelf, maar t is de vorm waarin het wordt gepresenteerd, ze hebben precies gewoon geen zin om de moeite te moeten doen om te kauwen... :catnoknow :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 februari 2013 - 21:10

Het fijnsnijden niet, maar wel dat van elkander willen. Sloeber haalde gisteren zijn neus op voor zijn potje. Tijger had er ook geen zin in, dus Sloeber naar het bakje van Tijger en dat leek wel goed te zijn.
Zowel potje als eten hetzelfde!
Tijger heeft dan het potje van Sloeber opgegeten.
Als iedereen klaar is, doe ik de restjes (als er zijn) in 1 bakje en dit wordt ook nog door iemand opgegeten.

Ze zijn hier wel zeer kieskeurig geworden ivm natvoer. Porta 21 willen ze bijna niet meer.
Maar ik laat ze maar. Dan eten ze maar korrel.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 22 februari 2013 - 22:37

Naar de vorm toe zijn ze hier niet kieskeurig. Ze willen wel enkel RC en Hills, de rest is niet lekker. En als ik iets anders meng met RC en Hills, al is het maar 1 koffielepeltje in een heel zakje, raken ze het niet meer aan.
Dat ze uit elkaars potje gaan eten, zelfs al is de inhoud dezelfde, is hier bij mij ook :) Misschien is het psychologisch of zo :d

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2013 - 09:32

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik heb al handen vol geld uitgegeven en niets word hier volledig op gesmult :catscratchhead
Gizmo eet totaal niets van nat voeding en Baloe likt alleen de saus er af de rest is voor de vuilbak.Reeds geprobeerd -almo natuur,hill's,royal canin,animonda carny,applaws,bozita,cosma,porta 21 .En elke morgen trap ik er op nieuw in dan komt Baloe zagen tot hij zijn natvoer krijgt om er 2 hapjes van te nemen :onzeker:

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:05

Hier ook hoor :) ze eten dan wel alles, maar wat er in hun eigen kommetje zit is nooit goed genoeg.
Dus als ik ze eten geef dan zie je ze om de zoveel minuten van kommetje wisselen, terwijl er eigenlijk knak hetzelfde inzit hoor.

Time spent with cats is never wasted

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:57

waarom doe je eigenlijk al die moeite voor dat natvoer?

willen ze geen natvoer, geef ze dan evt wat bouillon of viyo of koffieroom als tractatie?

en als ze dat niet willen, dan zou het hier game over zijn hoor :p

Adam lust alles maar krijgt Almo Nature, Mutske krijgt wat bouillon over haal Almo en wat zij dan laat liggen (soms likt ze enkel de bouillon op) is dan voor Adam.

voor Muts doe ik dus ook wel wat moeite, die bouiilon maak ik zelf en ik vries die dan als ijsblokjes in, ze krijgt er iedere avond één ontdooid blokje over haar natvoer.
gelukkig kom je met één pannetje bouillon lang toe.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 februari 2013 - 14:43

Bekijk berichtAlicia, op 23 februari 2013 - 13:57, zei:

waarom doe je eigenlijk al die moeite voor dat natvoer?

willen ze geen natvoer, geef ze dan evt wat bouillon of viyo of koffieroom als tractatie?

en als ze dat niet willen, dan zou het hier game over zijn hoor :p

Adam lust alles maar krijgt Almo Nature, Mutske krijgt wat bouillon over haal Almo en wat zij dan laat liggen (soms likt ze enkel de bouillon op) is dan voor Adam.

voor Muts doe ik dus ook wel wat moeite, die bouiilon maak ik zelf en ik vries die dan als ijsblokjes in, ze krijgt er iedere avond één ontdooid blokje over haar natvoer.
gelukkig kom je met één pannetje bouillon lang toe.

Ik doe zoveel moeite omdat diddl sowieso niks anders dan natvoeder mag eten (bepaald natvoeder, niet zomaar vanalles)hij mag sowieso geen koffieroom of van die viyo krijgen, niet als tractatie omdat dat te belastend is voor zijn darmen en zeker niet om op te leven en als diddl buiten zijn box eet (hij vertikt het om in zijn box te eten) dan komt iedereen afgestormd om het potje van diddl op te vreten natuurlijk en heeft hij niks en hij moet toch eten nietwaar...
Dus moeten de anderen terwijl diddl eet beziggehouden worden met hun eigen eten, ik heb maar twee handen en kan geen drie katten weghouden van de vierde zijn potje...
Ik kan ook niet zomaar zeggen dat als ze wat moeilijk doen dat ze dan niks meer krijgen

Bewerkt door lathyrus, 23 februari 2013 - 14:44.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 24 februari 2013 - 23:29

Hier plet ik het natvoer gewoon met een  vork en ben daar heel streng in. Wie het niet wil eten tja die heeft pech en moet maar droogvoer eten.
Kommekes worden ook direkt afgewassen blijven niet staan. Alleen het droogvoer staat op verschillende plaatsen op hoogte anders gaan de hondjes het opeten.

Ze hebben ook hun voorkeur, ene eet liever vis de andere liever kip, hou daar ook geen rekening ze moeten eten wat ze krijgen. Ik kan onmogelijk met 16 zitten speculeren die dit die dat.
Alleen Lily ons persje die eet niks natvoer alleen droogvoer van rc.

En nu met lucy haar tanden voor haar plet ik extra met saus zodat ze niet moet knabbelen. Maar eens de tanden getrokken zijn en alles is goed genezen eet ze gewoon mee met de rest.

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 26 februari 2013 - 12:31

Hier qua natvoer enkel de zakjes Gourmet met vissmaak ... Ik kan ons dametje niet om het even wat voorschotelen ;-)
Sheba of dergelijke ; no way. :cat

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 28 februari 2013 - 11:46

Bekijk berichtPegske, op 26 februari 2013 - 12:31, zei:

Hier qua natvoer enkel de zakjes Gourmet met vissmaak ... Ik kan ons dametje niet om het even wat voorschotelen ;-)
Sheba of dergelijke ; no way. :cat

ik bedoel dus niet kieskeurig zijn wat betreft wat je hen  voorschoteld, maar kieskeurig zijn wat betreft de manier dat je het hen voorschoteld, dat ze bv dan bij jou gourmet met vissmaak alleen maar zouden willen eten als het gemixed is
Geplaatste afbeelding

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 maart 2013 - 13:44

Over algemeen zijn katten niet kies keurig. Dit is gedachte gang van een mens.
Grootste probleem is namelijk dat er brokken verkocht wordt waar verslavings stof inzit.
Vaak krijg je die katten moelijker van die brok af.

Een kat kan sowieso een paar dagen zonder eten.
Belangrijk is dan om totaal niks anders te geven dan alleen water.
Dan beginnen ze vanzelf weer te eten.

ik vergelijk het altijd met een kind. Wil een kind geen spruitjes dan heb je de keus, of  je elke keer bij het kind aanpassen en voor het kind iets anders klaar maken. Gaat ze niet mee eten prima dan niet belonen met snoepjes of iets anders.

Tevens is het voor een dier heel belangrijk om niet constant (vooral brokken ) wisselen van het voer. In het eén zit bijvoorbeeld meer calcium in bij de ander minder. het balans wat een dier nodig heeft kan dan of te hoog of te laag worden waardoor je dier weer kans heeft op klachten en extra onkosten bij de DA.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#15 Geplaatst 02 maart 2013 - 21:31

Bekijk berichtSavannahJungle, op 02 maart 2013 - 13:44, zei:

Een kat kan sowieso een paar dagen zonder eten.
Belangrijk is dan om totaal niks anders te geven dan alleen water.
Dan beginnen ze vanzelf weer te eten.

blijkbaar heb je dan nog niet gehoord van leververvetting?
Een kat mag niet zomaar een paar dagen zonder eten zitten.
Een kat mag sowieso niet langer dan 1 dag niet eten.
En hoe langer een kat niet eet hoe moeilijker het is om ze terug aan t eten te krijgen...
Geplaatste afbeelding