Spring naar inhoud

- - - - -

lijst giftige en niet giftige planten katten

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2013 - 23:24

voor wie het interesseert zet ik het even in een apart topic zodat wie de zoekterm zou ingeven van bv 'giftige planten katten' je het dan direct kan terugvinden
Hieronder dus een link naar een lijst met allemaal giftige en niet giftige planten voor katten

http://www.aspca.org...-list-cats.aspx
Geplaatste afbeelding

Lea
Lea
  • 133 berichten

#2 Geplaatst 23 februari 2013 - 09:55

Woops. Ik had mijn zuring binnengenomen en vond het nog grappig ook dat die volledig opgevreten was door de katten. Nu blijkt zuring giftig :louche:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2013 - 09:59

Inderdaad handig want ik heb dat toevallig onlangs zitten zoeken en vond het niet direct :d

Lea
Lea
  • 133 berichten

#4 Geplaatst 23 februari 2013 - 10:11

Bestaan er ook richtlijnen bij vergiftiging? (Daarmee bedoel ik niet die bij accuut gevaar, dan ga je uiteraard best naar de DA.)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2013 - 11:12

Bekijk berichtLea, op 23 februari 2013 - 10:11, zei:

Bestaan er ook richtlijnen bij vergiftiging? (Daarmee bedoel ik niet die bij accuut gevaar, dan ga je uiteraard best naar de DA.)

Altijd naar de d.a. gaan. Als je zelf gaat rommelen met middelen, dan kan je het kwaad alleen maar erger maken. Het liefst ook de verpakking mee nemen waarvan het dier heeft lopen snoepen, zodat de d.a. kan handelen hiernaar.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Lea
Lea
  • 133 berichten

#6 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:07

Bekijk berichtjubikelcats, op 23 februari 2013 - 11:12, zei:

Het liefst ook de verpakking mee nemen waarvan het dier heeft lopen snoepen, zodat de d.a. kan handelen hiernaar.

ik denk niet dat ik met een afgeknabbelde bloempot in de wachtkamer durf gaan zitten :)

Bewerkt door Lea, 23 februari 2013 - 13:08.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:09

En actieve kool geven ter afwachting tot je bij de da bent.
Goh beter met een bloempot gaan zitten dan een dode kat he.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:28

Bekijk berichtEibhlin, op 23 februari 2013 - 13:09, zei:

En actieve kool geven ter afwachting tot je bij de da bent.
Goh beter met een bloempot gaan zitten dan een dode kat he.

Dit is niet waar.
KLIK
Wanneer je actieve kool gaat geven, dan kan een behandeling in de weg gaan staan en kan het zo zijn dat het dier in kwestie niet zal genezen. Maar uiteindelijk wel de dood zal vinden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:35

Bekijk berichtjubikelcats, op 23 februari 2013 - 13:28, zei:

Dit is niet waar.
KLIK
Wanneer je actieve kool gaat geven, dan kan een behandeling in de weg gaan staan en kan het zo zijn dat het dier in kwestie niet zal genezen. Maar uiteindelijk wel de dood zal vinden.

Moest eigenlijk een vraagteken achter...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:09

Hier was ik naar op zoek! Super, een lijst mét foto's!
Mijn nieuwe huisgenoot houdt van planten. Hij heeft er al een deel staan, maar wist dus niet welke giftig waren voor mijn katten. Nu kan ik ze adhv de foto's opzoeken.
Hij heeft een aloe vera staan... Die is giftig, maar maakt "gewoon" ziek in de buik en geeft rode urine. Huisgenoot was net aan deze plant erg gehecht. Jaro eet graag planten op... Maar ik twijfel of hij die grote, dikke, vetplantachtige bladeren gaat eten. What to do hé... Moeilijk om te gaan samenwonen met mensen die geen kattenfreaks zijn. Ik ga ze nog verbazen met alle spullen, regels enz... :onzeker:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:18

Ik weet niet of ik alle planten terugvind... Ik zal er eens foto's van maken, misschien herkennen jullie ze.

Bewerkt door Nasa, 24 augustus 2013 - 22:21.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:22

als ik kan helpen met herkennen wil ik helpen, vroeger wist ik heel veel van planten maar ben ondertussen al terug veel vergeten ook jammer genoeg
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:24

Bekijk berichtlathyrus, op 24 augustus 2013 - 22:22, zei:

als ik kan helpen met herkennen wil ik helpen, vroeger wist ik heel veel van planten maar ben ondertussen al terug veel vergeten ook jammer genoeg

Fijn! Morgen even foto's maken! Toch belangrijk, mijn katers eten aan planten.
Er was al een varen bij, een gewone. Is mij nu niet duidelijk of die giftig is...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#14 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:26

Bekijk berichtNasa, op 24 augustus 2013 - 22:24, zei:

Fijn! Morgen even foto's maken! Toch belangrijk, mijn katers eten aan planten.
Er was al een varen bij, een gewone. Is mij nu niet duidelijk of die giftig is...

er staat geen fern tussen op die lijst?
Ik weet het ook niet of een varen giftig is of niet
Wij zitten ook met een planteneter, eigenlijk met meerdere planteneters, alleen onzen diddl eet geen planten, en wij hebben hier alles moeten buitensmijten tot mijn grote spijt.
Ik had een hele collectie orchideën waar er oa eentje tussenzat die meegesmokkeld was uit colomiba, dat deed zeer zunne om dat weg te gooien...
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 28 augustus 2013 - 16:32

Het is mij nog niet gelukt om foto's te maken. Is enorm druk hier voor mij... En morgenavond zou ik daar al willen wonen met de katten...