Spring naar inhoud

- - - - -

Hope krijgt kale plekken

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 23 februari 2013 - 00:38

Sinds enkele dagen heb ik opgemerkt dat Hope verschrikkelijk veel haar verliest.
Op zich is het niet meer dan normaal dat katjes nu hun wintervachtje afgooien voor hun zomervacht maar bij Hopje zijn het echt plukken.
Sinds gisteren merkte ik een kale plek op onder haar hals ongeveer 1 cm op 1 cm.
Toen ze deze middag aan het eten was merkte ik er nog één op, op haar rugje en daar zak een rood vlekje in.

Hope is een streskatje, ze raakt bij enke verandering helemaal in paniek en vreemde mensen zijn voor haar ook een groot paniekpunt.
Aangezien mijn schoonmama ook een streskatje heeft die haar verliest dacht ik dus metteen dat dit bij Hope ook het geval zou zijn.
Maar ze is nu bijna 5 jaar en het zou de eerste keer zijn dat dit gebeurt...
En deze week is er nu niet echt iets gebeurt waar ze echt stress van heeft gekregen, behalve de weekelijkse kuisbeurt...

Dan dacht ik misschien is het de voeding...
Sinds maandag zijn wij immers overgestap op andere voeding.
Mijn vriend denk dat het te snel is dat ze een allergische reactie op het eten vertoond maar ik weet het nog zo niet.

Mijn vriend zegt ook net dat hij de krabpaal en de kattendekentjes heeft ingespoten met een aqua geur verstuiver.
Misschien is het daarvan?

Is het stress, aquading of de nieuwe voeding?
Ik heb al 1 naaktje (Iza) straks heb ik er 2. :p

Bewerkt door Shadow, 23 februari 2013 - 01:52.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 23 februari 2013 - 02:20

Waarom spuit ge u dekentjes en krabpaal in met dat aqua gedoe?
Stress kan ze van vanalles hebben. Of het zo snel door voeding is weet ik niet maar als je zelf weet dat ze stress gevoelig is waarom dan dingen zitten veranderen, dat is het toch ook zoeken.

Dat je catnip op de paal spuit ok maar laat andere produkten achterwege ze hebben dat niet zo graag.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#3 Geplaatst 23 februari 2013 - 08:07

Allergie op voeding kan de dag nadien al optreden.. begint dan met jeuk.. overvloedig likken.. en dus na een week heb je kale plekken.

En wat Catherine schrijft klopt helemaal.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2013 - 23:36

allergie op voeding kan ook pas later optreden. Ik had hier 3 katten van mijn groep die hun kraag verloren en kale plekken kregen van sanabelle voeding :(  Toch zeker een piste dat je kan belopen ^^
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#5 Geplaatst 24 februari 2013 - 12:17

Schimmel ?
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 26 februari 2013 - 12:33

Bekijk berichtcatherine, op 23 februari 2013 - 02:20, zei:

Waarom spuit ge u dekentjes en krabpaal in met dat aqua gedoe?
Stress kan ze van vanalles hebben. Of het zo snel door voeding is weet ik niet maar als je zelf weet dat ze stress gevoelig is waarom dan dingen zitten veranderen, dat is het toch ook zoeken.

Dat je catnip op de paal spuit ok maar laat andere produkten achterwege ze hebben dat niet zo graag.

Wij hebben geen dingen zitten veranderen...
Kuisen moet iedereen doen hé, en dat is ze ondertussen al meer dan gewoon.
De stofzuiger heeft ze nog bang van, maar als we stofzuigen zet ik ze meestal in mijn kamer voeld ze haar veilig.

Mijn vriend heeft met dat aqua ding gespoten op de krabpaal, hij heeft hier niet bij nagedaht en neem hem dit ook niet kwalijk.
De samenstelling bevat geen alcogol dus hij dacht dat dit geen kwaad kon.
Hij heeft ook maar een paar keer gespoten zegt hij dus maw zal het normaal daarvan niet zijn want we gebruiken het al langer dan die keer alleen is dit de eerste keer dat we het echt op de krabpaal hebben gespoten.

Momenteel krijg Hope teug het 'oude' eten en we zullen zien of die plekken verminderen of vermeederen.
Indien ze niet verbeteren dan gaan we eens naar de DA.

Bekijk berichtMika, op 24 februari 2013 - 12:17, zei:

Schimmel ?
Als het schimmel is dan hebben de anderen dat toch ook of niet?

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 26 februari 2013 - 13:25

Het is niet omdat eentje in de groep schimmel heeft dat de hele groep eraan moet geloven.

Célien
Célien
  • 94 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 februari 2013 - 17:51

Mijn oudste kat had ook een tijdje last van kale plekken. Ze bleek intolerant voor haar toenmalig voedsel, ik ben dan direct overgestapt en na een paar dagen kon je het verschil al zien, haar vacht groeide weer mooi dicht.