Spring naar inhoud

- - - - -

Kat hoe lang alleen?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 23 februari 2013 - 00:53

Kan een kat in het slechtste geval 24 uur alleen zijn?

Als ik dit kan vermijden zal ik dat zeker doen, maar ik zou van zaterdag 9 op zondag 10 maart ergens moeten blijven overnachten,
en ben weg van 's middags tot zondag vroege namiddag...
Momenteel heb ik nog niemand gevonden die zaterdag namiddag en/of zaterdagavond kan langs komen om mijn lieve knuffels te entertainen, maar de zoektocht is nog niet afgelopen hoor!

Wat denken jullie?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 februari 2013 - 01:06

Lijkt mij opzich geen probleem, als je echt niemand anders kunt vinden. Zelf vind ik het altijd prettig als iemand toch even bij mijn katten komt kijken als ik weg ben...en gelukkig heb ik een buurvrouw die altijd thuis is, dus is het voor mij geen probleem....maar mocht het niet kunnen zou ik ze wel 24 uur alleen laten....langer zou ik dan denk ik minder snel doen. Mijn vader laat zijn katten wel is 2 dagen alleen...uiteraard met tig voer en waterbakjes overal, maja het voldoende eten is het minste zorg voor mij...meer dat ze ziek worden ofzo, ja je weet het nooit he....maar voor 24 uur zou ik het zeker wel aandurven.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 23 februari 2013 - 02:31

Als ze genoeg eten en drinken heeft is dat helemaal geen probleem.

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2013 - 09:53

Hey,
Ik woon in Kalmthout dat is niet ver van hoevenen , ik wil best je poezen komen verzorgen hoor

groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

Lea
Lea
  • 133 berichten

#5 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:10

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Eten, drinken én ze zijn met 2. Dat lukt hen wel.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:12

Je kan ze zelfs langer alleen laten indien je zorgt voor voldoende eten en drinken en speeltjes.
Stel dat je van zaterdagmorgen tot zondagavond zou weggaan mag dit geen probleem vormen.
Ze zal je wel missen natuurlijk (en jij haar ook), maar dan zijn de knuffeltjes nadien eens zo fijn ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:42

Natuurlijk is dit geen probleem, mits voldoende eten, drinken en amusement.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2013 - 13:52

Door het werk ben ik soms noodgedwongen van ze twee nachtjes alleen te laten. Dat gebeurt heel weinig maar het lukt en tot nu toe zonder problemen. Dan staan hier 4 extra kattenbakken en voedercontainers, en veel kommen met water door het huis verspreid. Daarna krijgen ze van mij wel veel aandacht en de buurvrouw heeft ook een sleutel voor geval van nood.
Ik probeer het te vermijden, maar woon in een buurt met veel oude mensen die niet uit de voeten kunnen en door familiale omstandigheden (schoonzus met kanker en ligt weer in het ziekenhuis) durf ik het ook niet direct vragen aan mijn familie, die toch wel van wat verder moet komen (Waasmunster of Oostakker).

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 februari 2013 - 17:06

@ blubje

helemaal geen probleem als ze voldoende etenbakjes en water door t huis hebben staan, en ook proberen ze zeker achter te laten met een propere kattenbak

indertijd dat ik maar één kater had, kon ik die makkelijk vier vijf dagen alleen laten, omdat hij maar brokjes at als hij honger had

nu met zijn drieën, waarbij éne slokop die alles de eerste dag zou opeten, hou ik het maximum op twee nachtjes, bv de vrijdagnamiddag vertrekken tot de zondagavond ofzo

voor 24u voorzie ik toch geen problemen, maak gewoon dat ze voldoende potjes brokjes en water door t huis hebben staan
voldoende speeltjes vinden om hun bezig te houden, en proper bakken,
dan kan der al niet zo veel gebeuren...

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 23 februari 2013 - 17:41

Dank je wel voor de reacties!
Tja ik heb nog niet veel ervaring dus vandaar mijn vraag :oops:
ik heb maar 1 kattenbak waar ze zonder problemen samen in gaan, maar misschien moet ik deze week al een tweede zetten zodat ze die een beetje gewoon zijn,
want ik schep deze bak nu 2x daags uit, maar als ik dat weekend er niet ben, zal het maar een overvolle bedoening zijn :misselijk:
ik mag eigenlijk absoluut niet klagen over mijn 2 schatjes, die vinden alles ok, eten wat de pot schaft, en zelfs als ik de bak een zeldzame keer ben vergeten, gaan ze er nog altijd in :miauw:
maar ik probeer altijd toch over huis te komen om ze eventjes de vrije loop te laten in huis, helaas zal dat nu moeilijk worden...

@ Nouchka
Dat is heel lief van je :hug: , maar moest ik niemand vinden ga ik het toch eens proberen om ze dat weekend alleen te laten en kijken hoe ze daar mee om gaan.
Klinkt misschien niet mooi, maar als de meesten hier zeggen dat het niet echt een probleem mag zijn, dan wil ik het wel eens proberen.
Eerlijk gezegd, ik vermoed niet dat mijn poezekes er veel last van gaan hebben... indien wel, dan weet ik dat voor in de toekomst,
maar nogmaals dank u wel voor het aanbod! :flower: