Spring naar inhoud

- - - - -
Korthaar

Brits korthaar - an absolute beginner

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Hilda E_*
Guest_Hilda E_*

#1 Geplaatst 24 februari 2013 - 09:55

Hallo
Ik ben helemaal nieuw op dit forum en moet dus nog van alles ontdekken. Wij willen een kitten aanschaffen en hebben de voorkeur voor een Brits korthaar, maar zijn bij het zoeken op internet toch al op enig bedrog gestoten. Daarom zou ik graag wat advies hebben van kenners:
- wat is een eerlijke prijs voor een kitten?
- is het absoluut nodig om meer dan 1 kitten te nemen?
- en ik weet niet of deze vraag en plein public gesteld mag worden, maar waar vind ik goede eerlijke cattery, liefst in de provincie Antwerpen?

Ik hoop snel iets te horen.

Groetjes,

Hilda

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 24 februari 2013 - 10:05

Hey Hilda,
allereerst welkom op KS.

Wat de prijs betreft heb ik al ondervonden dat er een prijsverschil is tussen de effen britjes en tussen de tabby's.
Ik denk dat de prijs tussen de 500 en de 700€ zal liggen.

Het is niet nodig meer dan 1 kitten te nemen, al is dit wel aan te raden. Dit hoeven zeker geen 2 raskatjes te zijn. Een katje uit het asiel of een opvang kan perfect samen met een raskatje.

En dan je laatste vraag maar zeker niet onbelangrijk is, waaraan je een goede cattery herkent.

Hier zijn enkele zaken enorm belangrijk:
Het is zeer belangrijk dat de ouderdieren jaarlijks getest worden op HCM alsook Fiv en Felv.
(PKD ook maar dit hoeft maar eenmallig)
Zorg dat je de testen kan inkijken en kijk vooral naar de datums van de testen.
Zie ook dat de katjes een stamboom hebben.

Ook is het niet onbelangrijk te zien waar de katjes opgroeien. Dus ga eens langs bij een cattery die je op het eerste zicht aanspreekt, stel vragen, ....

Ik denk dat dit zowat het belangrijkste is

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#3 Geplaatst 24 februari 2013 - 10:30

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie!

Daarnaast is het ook niet geheel onbelangrijk of je voorkeur hebt voor kleur; en zijn véél kleuren bij de britjes.. Van normaal effen kleure, tabby's, 2 & 3kleuren, shadeds etc..

Guest_Hilda E_*
Guest_Hilda E_*

#4 Geplaatst 24 februari 2013 - 12:31

Hoi Hilleke

Bedankt voor de informatie ... Kunnen jullie advies geven over aanraders of kan je me zeggen waar ik me daarover kan informeren? In een al ouder bericht verwees men naar catterieen die er als goed uitkwamen?

Mss een vraag waar jullie niet onmiddellijk een antwoord op kunnen geven, maar we willen echt wel een goede koop kunnen doen en niet bij een zogenaamde broodfokker.

Groetjes.

Hilda

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 24 februari 2013 - 13:01

Als je rekening houdt met wat ik eerder vernoemde, alsook dat de poezen en kittens in huis opgroeien (dus niet in kooien) en dat de moederpoes zeker niet meer dan 1 nestje per jaar heeft dan denk ik dat je goed zit, maar je mag altijd een pb sturen met de cattery's die je op t oog hebt en dan kijk ik het ook even na ;)

Mijn poesje gaat één van de komende weken naar de kater, maar weet niet of je voorkeur uitgaat naar de golden tabby natuurlijk ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2013 - 15:28

Dag Hilda, eerst een kijken welke kleur je graag wilt en als je daaruit bent kunnen wij je beter helpen.

Via deze link kan je al enkele kleuren bezichtigen => klik
Niet alle kleurtjes staan er op maar als je benieuwd bent naar een kleur waar geen foto bij staat is google je vriend, verder wens ik je veel succes met je zoektocht. ;)

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#7 Geplaatst 25 februari 2013 - 22:03

Wat het ook word een Britje is altijd een goede keuze ha ha

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 maart 2013 - 10:00

Zijn jullie (of jij?), ken je gezinsssituatie niet, elke dag thuis?   Dan is 2 katjes niet nodig, als jullie/jij elke dag gaat werken, zou ik 2 katjes nemen.  Hoeft geen brits kort haar te zijn hoor.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 maart 2013 - 22:30

http://www.kattensit...je/page__st__15

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar