Spring naar inhoud

- - - - -

Klagende vakantiekat...

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2009 - 22:13

Sinds een dag of tien is een vriendin van me met haar gezin op vakantie.
In de voorbije jaren kwam haar schoonvader tijdens hun afwezigheid op de dieren passen (een kat en een hond), maar hij is een half jaartje geleden overleden, en nu hebben wij die taak op ons genomen.
Wij kunnen niet zoals haar schoonvader een groot deel van de dag in huis komen, maar 's ochtends en 's avonds gaan we met de hond wandelen, en in de loop van de dag gaat onze zoon vaak ook nog een uurtje of langer in hun tuin zitten lezen, zodat de hond ook dan uit haar ren kan.

Maar mijn vraagje betreft de kat...
De kater van zo'n jaar of 7 is een echte buitenkat, die zich bij goed weer soms  alleen maar aan zijn baasjes vertoont als hij honger heeft.  Ik moet zelfs eerlijk zeggen, dat ik hem in het verleden maar nauwelijks gezien heb, omdat hij altijd 'de hort op is'.  Nu de baasjes op vakantie zijn, komt hij welke telkens tevoorschijn als we op bezoek komen, en lijkt zich bij ons goed op zijn gemak te voelen.  
Maar op het ogenblik dat we met de hond de poort uitgaan, begint hij luid en klaaglijk te mauwen tot we weer met die oude dame terugkeren.  Ik ga er van uit dat hij, al is hij nog zo'n vrijbuiter, zijn baasjes toch mist, en dat hij zich helemaal verlaten voelt als de hond ook verdwenen is.  (Als we de hond hebben teruggebracht, en we gaan zelf weg, is er geen enkel probleem - het gaat dus echt om de hond.)

Van de andere kant heeft de hond haar wandelingetjes ook nodig, en ga ik haar niet thuislaten, omdat de kat het dan moeilijk heeft.  Tegelijk blijft het wel door merg en been gaan, dat klaaglijke mauwen als we met de hond vertrekken...
Wat zouden jullie doen?  
(Ik heb vanavond overigens de Bach-rescue druppels die mijn vriendin voor de hond had achtergelaten, in het drinkbakje van de kat gedaan.  Mijn vriendin was bang dat de hond zou gaan treuren tijdens hun afwezigheid, maar die huppelt - in de mate dat haar 15-jaar oude gewrichten dat toestaan - vrolijk rond.)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2009 - 22:17

Oh moet heel moeilijk zijn. Helpt het niet als er iemand in de tuin bij de kat blijft en zich er wat mee bezighoudt? Anders zal er niet veel aan te doen zijn dan het gemiauw even te negeren, want de hond heeft zijn wandelingetje nodig hé!
Geplaatste afbeelding

Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#3 Geplaatst 12 augustus 2009 - 20:35

Zoonlief heeft intussen een hele simpele oplossing gevonden...
Tot nu toe gingen we altijd via de noordkant van het huis naar de straat toe, dat wil zeggen via de poort waar de kat niet doorheen kan.
Als we via de andere kant naar de straat lopen, kan hij met ons mee lopen zover ie wil, en dat is tot aan de straatkant.  Daar blijft hij wachten, maar houdt ons goed in de gaten.  Zogauw hij merkt dat we weer op terugtocht zijn, draait ie zich om, steekt z'n staart in de lucht en verdwijnt naar de achtertuin... (Jullie dachten dat ik ongerust was dat jullie niet meer terugkwamen met mijn kameraad? Oh nee hoor, ik zat hier gewoon heel toevallig even te kijken...)

Bewerkt door Helena's bende, 12 augustus 2009 - 23:25.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 augustus 2009 - 20:58

Noppes van mijn zus joyce is ook heel zielig alleen.. Haar baasjes zijn voor twee weken naar Hongarije. Als ik haar kom voeren werpt ze zich op de grond voor aaitjes en aaaaaaaannndaaaaachht!! Ik blijf steeds een uurtje bij haar, ze kruipt op de bank naast me en wil dan alleen maar tegen me aan liggen spinnen.. en geaaid worden. Als ik dan weer ga, loopt ze voor me uit en werpt ze zich op haar rug vlak voor de deur zodat ik die niet open krijg. Ze vindt alleen zijn echt drie keer niks!!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 12 augustus 2009 - 22:41

Slimme zoon!

Nu ja, katten kunnen klaaglijk miauwen... maar van dat half uurtje of uurtje alleen zou hij toch niet vereenzamen, denk ik.

Maar beter zo, iedereen tevree!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 12 augustus 2009 - 23:41

Dat heet een karakterkat.

Ik heb er eentje die zich bij het verlaten van de woning letterlijk:
- van het bureau af laat vallen, smak op de grond
- katapulteert tegen het raam vanvoor, best een grappig zicht
- harder zingt dan een operazangeres die juist verlaten is door de liefde van haar leven voor haar beste vriendin
Om dan als je weer binnen komt:
- direct zelf weer buiten te gaan
- dan te kijken: "waarom roep je nu? Ik zie wel dat je thuis bent, ik geef er gewoon niets om!"
- in de zomer dan uren weg te blijven en pas middernacht terug thuis te komen

Maar o wee als je dan middernacht niet thuis bent... ;)

En karakterkatten, daar moet je inderdaad altijd een of ander trucje mee vinden. Goed dat jullie die al gevonden hebben! :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 13 augustus 2009 - 13:30

jullie hebben zelf de juiste oplossing al gevonden :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag