Spring naar inhoud

- - - - -

Goede fond de teint?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 25 februari 2013 - 16:52

Aangezien ik echt 0,0 verstand heb van make up en hier toch wel wat dames aanwezig zijn vraag ik het hier maar.
Wat vinden jullie een goede fond de teint? Eentje die een hele dag goed blijft zitten en niet zo overdreven af gaat op je kledij en uiteraard er niet uitziet als een nep plamuur laag.

Ik ben het namelijk behoorlijk zat om elke keer als ik de deur uit kom, al die moeite gedaan heb er wat goed uit te zien. Uiteindelijk met toch wat zelfvertrouwen aan kom. Te moeten horen hoe slecht of bleek, witjes, moe... ik er uit zie. Ik heb dan echt geen zin meer om buiten te gaan zo.

Misschien dat een goede fond de teint hier bij kan helpen?

Oja, nog een vraag... Hoe bepaal je de juiste kleur? Ik wil namelijk niet zo een masker effect hebben zoals je vaak ziet.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:03

ik gebruik graag de producten van clinique, ik heb de 'even better' .... je moet zonder make-up naar de winkel gaan en dan een heel klein beetje op je gezicht doen. Naar mijn mening moet de kleur en de tint dezelfde zijn als die van jezelf, anders gaat het opvallen dat je fond de teint op hebt en is het moeilijk om de overgang in je hals onzichtbaar te maken. Als je naar een ici paris XL gaat, dan kunnen ze je zeker helpen. Normaal krijgen ze van de diverse merken een opleiding. Als je naar het Kruidvat gaat, dan ben je op jezelf aangewezen. Ik heb bij de ici paris al een paar keer in een potje wat fond de teint meegekregen, om de paar jaar veranderen de soorten en kleuren van clinique (en van andere merken ook) en dan is het weer even zoeken.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:07

Ah, eens gaan kijken als ik nog eens naar gent ga. Hier is er geen. :( Het is ook niet zo zeer om een andere kleur te hebben maar meer dat het niet opvalt als ik plots lijkbleek trek. In het kruidvat hier hebben ze niet veel vind ik. Ik ging vorige week kijken en hun volledige afdeling van nivea was weg, toppie...

Clinique heb ik nooit gebruikt. Het mag in elk geval geen te goedkoop merk zijn want ik durf wel eens slecht reageren op goedkopere merken. Ik heb dan wel meteen een kleurtje...rood, maar dat is het nu ook niet helemaal he. :)

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:08

Ik ben bij Ici Paris geweest, heb dankzij hun goede adviezen (en voorbeeld) nu de BB cream van Clarins en ben niet meer bleek zonder toneel make up effect :)
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:09

Het beste doe je de kleur uittesten op de muis van je hand. Dit is bij de duim. Deze kleur komt namelijk overeen met je gezicht.

Nooit testers van de winkel op je eigen gezicht doen. Je brengt op deze manier enorm veel bacterien op je gezicht over.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:29

Het is meestal wat zoeken, ik heb er al een paar deftige gevonden, en niet altijd super duur.  Mac is een heel goed merk, maar wat aan de dure kant.  Ik gebruik momenteel Fit van Maybelline en daar ben ik wel tevreden mee.  Ook Maxx factor is goed.  Een goede tip, nooit te donker nemen, want dan heb je een masker, test altijd eens op je hand ook.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 februari 2013 - 17:57

Ik heb de BB creme van Maybeline ook heel goed, ruikt naar bloemen ook leuk meegenomen en blijft de hele dag op je gezicht zonder af te gaan en je ziet niet dat er iets op je gelaat zit

Time spent with cats is never wasted

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:06

Als je zoals ik een bleke huid hebt, ik zie bv echt wit (lees als je naar mij en een blad wit papier kijkt niet veel verschil). Ik gebruik Terry Sheer expert Neutral beige 1. Het voelt aan alsof je gewoon een dagcrème hebt aangebracht en dekt ruikt daarboven op nog eens super. En ik zie er minder niet meer uit alsof ik uit een horror film ben ontsnapt :d.

Bewerkt door MayaBlue, 25 februari 2013 - 18:07.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:07

http://www.e-gezondh...en/actueel/1095

Kies een tint die het dichtst bij je eigen huidskleur zit. Je moet ook nagaan of je een vette, normale of droge huid hebt naargelang pas je de fond de teint aan.

Je vind tips genoeg als je effe googelt, mss wat blush aanbrengen ook heel subliem dat geeft wat gezonde look op je gezicht een fond de teint alleen is niet genoeg.
Je hebt maar weinig nodig van alles, teveel ga je al snel op een schilderij lijken. Less is more. ;)

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#10 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:08

Dermablend van vichy is heel goed, zeer dekkend, corrigerend zonder maskereffect. En dan nog het fixerend poeder van Vichy dermablend en je ziet er schitterend uit.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:12

Sisley is ook heel goed.Als de make-up te donker is kun je mengen met de dagcrème
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:40

Amai veel merken precies. Blush weet ik zo nog niet, kheb er effe aan gedacht maar ik denk dat dat nogal snel een overdaad kan geven als je het niet gewoon bent?

Kheb effe op google gezocht maar daar kreeg ik dus inderdaad een ganse lading sites en nja, te veel info word je ook niet veel slimmer van. :d

@Maya blue: ik heb inderdaad een heel bleke huid, toch slaag ik er blijkbaar in om NOG bleker te worden als ik een dip krijg. Ongelooflijk maar waar. Bij mij is het dus ook om er geen uit een horrorfilm weggelopen iets uit te zien. Lijkt me wel een lekker lichte fond de teint dan. Ik wil zeker geen zware, sommige lijken wel een laag plastiek als je naar sommige vrouwen hun gezicht kijkt.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#13 Geplaatst 25 februari 2013 - 18:45

Als je naar de MAC gaat maken ze je op, dan kan je zelf het effect van verschillende kleuren zien. Ik heb uiteindelijk een gekleurde dagcrème van de MAC genomen en ben er echt supertevreden van.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 25 februari 2013 - 19:02

Bekijk berichtEibhlin, op 25 februari 2013 - 18:40, zei:

Amai veel merken precies. Blush weet ik zo nog niet, kheb er effe aan gedacht maar ik denk dat dat nogal snel een overdaad kan geven als je het niet gewoon bent?

Kheb effe op google gezocht maar daar kreeg ik dus inderdaad een ganse lading sites en nja, te veel info word je ook niet veel slimmer van. :d

@Maya blue: ik heb inderdaad een heel bleke huid, toch slaag ik er blijkbaar in om NOG bleker te worden als ik een dip krijg. Ongelooflijk maar waar. Bij mij is het dus ook om er geen uit een horrorfilm weggelopen iets uit te zien. Lijkt me wel een lekker lichte fond de teint dan. Ik wil zeker geen zware, sommige lijken wel een laag plastiek als je naar sommige vrouwen hun gezicht kijkt.

Ja die dat ik heb is om je een 'natuurlijke' iets blekere huidskleur te geven in plaats van dat zieke wit of creepy wit. Maar ja zo zie ik er ook stukken gezonder uit :d. Ik slaap namelijk heel slecht meestal (lees meerdere keren per nacht krijsend wakker worden) en ik heb om het nog een beetje erger te maken een zonneallergie. Dus :) zie ik er graag uit niet als een zombie en als ja iemand met een lichtere huidskleur. Wanneer ik die van mij op heb is het geen masker, eerder een subtiele aanpassing en ook geen hele laag :) gewoon een lichte fond de teint. Ik voel me er ook een beetje zelfverzekerder door . In ieder geval veel succes bij je zoektocht :).

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 februari 2013 - 19:26

dankje :)