Spring naar inhoud

- - - - -

Goede fond de teint?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 25 februari 2013 - 19:32

Ik had Nivea maar ze maken die percies niet meer...

Ik ben echt heel heel heeeel bleek van huid, dat is soms rampzalig..
Nu heb ik hier in Helsinki eentje gevonden die wel goed is voor mijn huid..
Milky van kleur en die is zelf nog te donker..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:00

Doe een zonnebank kuur dan heb je direkt al een beter kleurke.
En je moet zeer lichte blush nemen en weinig zetten daar is niks moeilijk aan.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:07

Bekijk berichtcatherine, op 25 februari 2013 - 21:00, zei:

Doe een zonnebank kuur dan heb je direkt al een beter kleurke.
En je moet zeer lichte blush nemen en weinig zetten daar is niks moeilijk aan.

Ik bruin jammer genoeg niet :( niet van de zon en niet van een zonnebank. In de zomer zit ik zowat elke dag wel buiten als ik de kans krijg en kom even wit uit de zomer als dat het begon.

Ik krijg dus altijd wel al commentaar dat ik "wittekes" ben maar nu is het eerder dat ik er slecht, ziek en moe uit zie, vind ik net iets bitterder klinken. :(

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#19 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:11

Dat had ik dus ook, ik kreeg altijd te horen: je ziet zo bleek of je ziet er zo moe uit. en nu met mijn gekleurde dagcrème niet meer :dancer: Of 't is als ik hem niet aandoe omdat ik effectief te moe ben of geen zin heb :lachen: Ik doe er ook wel een klein beetje blush boven, zoals Catherine zegt, gewoon weinig van aan doen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:15

Hmmm zal die blush dan eens testen op een dag dat ik niet buiten hoef want ik zie al behoorlijke clown taferelen voor me.
Het is dus wel een goed plan om het zo aan te pakken aangezien er nog zijn die dat doen. :) Dan gaan misschien eindelijk die opmerkingen es stoppen. :eDance:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#21 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:29

Ja ik vind de zonnebank teveel gedoe, te duur en ik heb het geduld daarvoor niet. En ik weet wel dat blush en zo ook artificieel zijn, maar bij mij voelt het natuurlijker aan ;) Mij opmaken was niets voor mij, maar sinds dat bezoekje aan de MAC doe ik het wel vaak aan voor het werk gewoon omdat het leuk is om niet meer te moeten horen dat ik er zo bleek of getrokken uit zie ;) In mijn vrije tjd doe ik meestal niets aan.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#22 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:35

Naar t schijnt zou een bb cream beter zijn dan een foundation omdat daar eigenlijk concealer en foundation samen inzitten. En je dan maar 1 product nodig hebt ipv 2 (concealer breng je dus aan bv onder je ogen om wallen wat weg te steken of als je bv rode puntjes of andere vlekjes ergens hebt dep je daar wat concealer over en dan daarna breng je je foundation aan en daarna poeder je een beetje af)
Ik weet er eerlijk gezegd allemaal niet veel vanaf
Ik zat met dezelfde vragen dan jou, ik wou ook gewoon op iets trekken maar ik wist niet hoe het te doen en hoe het juiste kleur van make-up uit te kiezen.
Ik wist wel dat je het op de overgang van je kaaklijn naar je hals moet testen en je dan geen kleurverschil mag zien in je hals, kleur niet testen in je gezicht dus want dan kan je eindigen met een makser precies
In ieder geval, ik ben naar paris xl getrokken om advies, daar hebben ze me dan opgemaakt met producten van clinique
Persoonlijk vind ik dat ik niet echt goed ben geholpen want ik vind het kleur dat uitgekozen is te donker tov mijn werkelijke huidskleur en ik was eerlijk gezegd toch teleurgesteld met het resultaat...
Ik ga zelf nog een paar producten uittesten in de toekomst of misschien eens ergens anders binnenstappen voor zo een make-up sessie, t liefst van al zou ik me inschrijven voor zo een cursusje van een uur of drie, je hebt mensen die je dus leren hoe je je moet schminken en die dat eventueel bij jou thuis je komen leren, en zoiets wil ik nog doen in de toekomst
Ik heb zelf een hele cursus visagiste liggen van afstandsonderwijs en ik heb ook een boek liggen over hoe je make-up moet aanbrengen met allemaal foto's er in, ik ben daar zelf niet zo heel hard mee geholpen vind ik, t is toch altijd beter als iemand met kennis van zaken het je eens kan voordoen en het je kan leren en ze je even kunnen helpen met het juiste kleurenpallet uit te kiezen kwestie van er als geen clown uit te zien uiteindelijk...
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 25 februari 2013 - 21:59

Bekijk berichtlathyrus, op 25 februari 2013 - 21:35, zei:

Naar t schijnt zou een bb cream beter zijn dan een foundation omdat daar eigenlijk concealer en foundation samen inzitten. En je dan maar 1 product nodig hebt ipv 2 (concealer breng je dus aan bv onder je ogen om wallen wat weg te steken of als je bv rode puntjes of andere vlekjes ergens hebt dep je daar wat concealer over en dan daarna breng je je foundation aan en daarna poeder je een beetje af)
Ik weet er eerlijk gezegd allemaal niet veel vanaf
Ik zat met dezelfde vragen dan jou, ik wou ook gewoon op iets trekken maar ik wist niet hoe het te doen en hoe het juiste kleur van make-up uit te kiezen.
Ik wist wel dat je het op de overgang van je kaaklijn naar je hals moet testen en je dan geen kleurverschil mag zien in je hals, kleur niet testen in je gezicht dus want dan kan je eindigen met een makser precies
In ieder geval, ik ben naar paris xl getrokken om advies, daar hebben ze me dan opgemaakt met producten van clinique
Persoonlijk vind ik dat ik niet echt goed ben geholpen want ik vind het kleur dat uitgekozen is te donker tov mijn werkelijke huidskleur en ik was eerlijk gezegd toch teleurgesteld met het resultaat...

Dat heb je vaker in parfumeries, oa omdat het licht daar zeer artificieel is. In de MAC heb je dat zo niet omdat ze ten eerste alles op je gezicht zelf aanbrengen en omdat er natuurlijk licht is. Ik wil geen reclame maken of zo hoor, ik heb er geen aandelen :lachen: Maar ik heb een paar keer foute dingen gekocht in een parfumerie en uiteindelijk 1 keer naar de MAC geweest en perfect geholpen! Ben dan nog eens terug geweest voor oogpotlood en opnieuw ben ik supergoed geholpen, dus nu heb ik daar mijn vaste dingen.

Guest_CheShire_*_*
Guest_CheShire_*_*

#24 Geplaatst 25 februari 2013 - 22:26

Bekijk berichtEibhlin, op 25 februari 2013 - 21:15, zei:

Hmmm zal die blush dan eens testen op een dag dat ik niet buiten hoef want ik zie al behoorlijke clown taferelen voor me.
Het is dus wel een goed plan om het zo aan te pakken aangezien er nog zijn die dat doen. :) Dan gaan misschien eindelijk die opmerkingen es stoppen. :eDance:

Blush aanbrengen op het meest ronde deel van je wang en in een boogje naar je oren toe werken. Geen cirkeltjes draairen op de ronding van de wang.
Nog een tip: gebruik nooit de kwastjes die bij make up zitten, beter investeren in make-up borseltjes en sponsjes ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#25 Geplaatst 25 februari 2013 - 23:24

Bekijk berichtkate2, op 25 februari 2013 - 21:59, zei:

Dat heb je vaker in parfumeries, oa omdat het licht daar zeer artificieel is. In de MAC heb je dat zo niet omdat ze ten eerste alles op je gezicht zelf aanbrengen en omdat er natuurlijk licht is. Ik wil geen reclame maken of zo hoor, ik heb er geen aandelen :lachen: Maar ik heb een paar keer foute dingen gekocht in een parfumerie en uiteindelijk 1 keer naar de MAC geweest en perfect geholpen! Ben dan nog eens terug geweest voor oogpotlood en opnieuw ben ik supergoed geholpen, dus nu heb ik daar mijn vaste dingen.

ik ken dat dus niet, MAC
dat is dan geen parfumerie?
En is dat ene winkel of een keten van winkels?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 26 februari 2013 - 06:56

Bekijk berichtlathyrus, op 25 februari 2013 - 23:24, zei:

ik ken dat dus niet, MAC
Ik heb de make up al vaak gezien maar nog nooit echt een winkel, zal misschien wel op hun site staan, zal es kijken als ik wat meer wakker ben straks :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#27 Geplaatst 26 februari 2013 - 08:36

Bekijk berichtlathyrus, op 25 februari 2013 - 23:24, zei:

ik ken dat dus niet, MAC

Da's eigenlijk een make-upwinkel. Waarbij ze gratis advies geven en gratis ook verschillende dingen op je testen en tonen hoe je het moet aanbrengen. Ik ken heel weinig van make-up en da's tot nu toe het enige waarbij ik al goed geholpen ben. Misschien hangt het ook af van winkel tot winkel, dat weet ik niet want ik ga altijd in Brussel. Het is een keten alleszins met nog winkels in België, maar ik zou niet kunnen zeggen waar :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:04

In Gent is er blijkbaar wel eentje:
MAC MAC Gent
Brabantdam 19
Gent, 9000

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:15

Antwerpen stad ook :)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#30 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:17

In Knokke blijkbaar ook :)

't Is wel niet supergoedkoop, maar dat zijn Clinique ed ook niet. Ik weet ook wel niet of het dieren getest is of niet :oops: