Spring naar inhoud

- - - - -

Goede fond de teint?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:20

Bekijk berichtkate2, op 26 februari 2013 - 09:17, zei:

In Knokke blijkbaar ook :)

't Is wel niet supergoedkoop, maar dat zijn Clinique ed ook niet. Ik weet ook wel niet of het dieren getest is of niet :oops:
Ja dat vroeg ik me dus ook af, eens opzoeken eerst ;)

*edit*: en ja hoor, ze staan op de test lijst van peta :(

Bewerkt door Eibhlin, 26 februari 2013 - 09:22.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#32 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:29

Echt? Dju :( Daar had ik dus pas aan gedacht nadat ik het gekocht had en ik dacht, ik zie wel hoe of wat als wat ik nu heb op is :(
Heb je een link naar die lijst? Zou wel handig zijn voor in het vervolg.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:50

Ik heb zaterdag een founation van Mac gekocht, echt een aanrader!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 26 februari 2013 - 09:53

Mac staat bovenaan
http://www.peta.org/...e=5&PageIndex=1
hier de algemene zoek pagina
http://www.peta.org/...es/default.aspx

Kmoet wel zeggen, ik zie geen tot amper merken die ik al ooit gezien heb in de winkel op de lijst die niet testen. Het enige merk waar ik van gelezen heb dat ze al een tijd niet meer zouden testen is nivea. Beetje lastig zoeken naar iets goed + verantwoord dus :(

Bewerkt door Eibhlin, 26 februari 2013 - 09:55.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:05

Ok effe zitten zoeken en de clue van het verhaal: Ooit testte MAC zn make up dus niet en was het inderdaad dierentest vrij. Onlangs is er in China een nieuwe wet gestemd die stelt dat er geen enkel product zoals make up verkocht mag worden dat niet getest is. Om op die markt ook te kunnen verkopen hebben ze dus besloten om te gaan testen op dieren.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#36 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:05

Ik dacht dat de bodyshop en lush niet op dieren testen?
Yves Rocher test op dieren is mij verteld, maar die gebruiken wel enkel duurzaam verbouwde palmolie, wat ik nog belangrijker vind dan het testen op dieren denk ik (heb nog geen enkel product gevonden dat beide niet doet :( ).

Edit: lap, typisch hé :evil: Da's dus 1 van de redenen dat ik niet snel naar China zou gaan, heel vaak als ik lees over ivoorhandel, dierentesten... vind je China terug :( 't Is waarschijnlijk te simplistisch van mij om zo te denken, maar ik wil er toch niet meer naar toe. Bedankt voor de info! Nu ja, als je nergens anders je goesting vind of te weinig merken vind die niet op dieren testen kan ik je MAC wel aanraden.

En bedankt voor de lijst! De algemene website kende ik wel, maar ik vond die lijst precies niet :oops:

Bewerkt door kate2, 26 februari 2013 - 10:08.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:13

Bodyshop test zijn producten zelf inderdaad niet maar de ingrediënten worden of werden naar het schijnt wel getest. Misschien hebben ze daar ondertussen wel wat aan gedaan. De lush make up heb ik nog niet echt bekeken eigenlijk, eens zien op hun site.

Ik wil om die reden ook echt nooit naar china gaan. Erg jammer dat een bedrijf zn principes en goede naam opzij zet voor geld weeral. Wie weet hoeveel mensen zijn er die nog steeds die make up kopen in de veronderstelling dat het niet getest word.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:15

Alleen even deze laatste pagina gelezen. Alle stoffen zijn ooit getest, dus volledig dierproefvrij bestaat niet jammer genoeg.
Inderdaad zijn er nu in China weer nieuwe wetgevingen, waardoor sommige producten recenter getest zijn.
Er zijn dus wel producten te vinden die in die samenstelling niet getest zijn, maar geen waarvan de bestandsdelen ongetest zijn.

Super dat zich meer mensen bezig houden met duurzame producten! :)

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#39 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:17

Da's waar. Maar jammer genoeg vrees ik dat het ook veel mensen niet kan schelen :( Of andere prioriteiten hebben (ik heb uiteindelijk ook eerst de make-up gekocht en dan pas gekeken, had er gewoon niet aan gedacht op het moment zelf :( ). Ik denk dat veel mensen ook niet weten hoe erg die dieren daar gehouden worden en wat die allemaal moeten doorstaan.
Zelfde met die palmolie. Ik wist daar zelfs niets van tot mijn nicht in Indonesië is gaan wonen. Nu let ik daar veel meer op, maar je moet het weten hé.

Bekijk berichtgrumpje, op 26 februari 2013 - 10:15, zei:

Alleen even deze laatste pagina gelezen. Alle stoffen zijn ooit getest, dus volledig dierproefvrij bestaat niet jammer genoeg.
Inderdaad zijn er nu in China weer nieuwe wetgevingen, waardoor sommige producten recenter getest zijn.
Er zijn dus wel producten te vinden die in die samenstelling niet getest zijn, maar geen waarvan de bestandsdelen ongetest zijn.

Super dat zich meer mensen bezig houden met duurzame producten! :)

Misschien een stomme vraag, maar als de bestanddelen destijds getest zijn en de nieuwe samenstelling wordt niet getest, dan worden op die producten geen nieuwe testen gedaan?

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:19

Bekijk berichtEibhlin, op 26 februari 2013 - 10:13, zei:

Bodyshop test zijn producten zelf inderdaad niet maar de ingrediënten worden of werden naar het schijnt wel getest. Misschien hebben ze daar ondertussen wel wat aan gedaan. De lush make up heb ik nog niet echt bekeken eigenlijk, eens zien op hun site.

Ik wil om die reden ook echt nooit naar china gaan. Erg jammer dat een bedrijf zn principes en goede naam opzij zet voor geld weeral. Wie weet hoeveel mensen zijn er die nog steeds die make up kopen in de veronderstelling dat het niet getest word.

Inderdaad klopt het wat je zegt, maar je vind dus eigenlijk nooit een product dat niet getest is.
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld sommige producten zelf maken (wat niet heel moeilijk is), zoals shampoo of creme, maar in de winkels zijn inderdaad dus de bestandsdelen getest (vroeger ook in NL en Be, ter bescherming van de bevolking)

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:25

Bekijk berichtkate2, op 26 februari 2013 - 10:17, zei:

Misschien een stomme vraag, maar als de bestanddelen destijds getest zijn en de nieuwe samenstelling wordt niet getest, dan worden op die producten geen nieuwe testen gedaan?

Het is altijd van welk standpunt je iets bekijkt, nee dan is het nieuwe product niet getest, maar de lavandelolie die erin bijv gebruikt wordt, is toch een aantal jaren geleden in 100-den konijnenoogjes gegooid. Volgens de wetgeving moest gewoon alles getest worden, ter bescherming van de bevolking.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#42 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:35

Bekijk berichtgrumpje, op 26 februari 2013 - 10:25, zei:

Het is altijd van welk standpunt je iets bekijkt, nee dan is het nieuwe product niet getest, maar de lavandelolie die erin bijv gebruikt wordt, is toch een aantal jaren geleden in 100-den konijnenoogjes gegooid. Volgens de wetgeving moest gewoon alles getest worden, ter bescherming van de bevolking.

Maar dan berokken je nu geen bijkomende schade aan dieren als je producten met die ingrediënten koopt. Wat voor mij toch het belangrijkste is.

Ik vind het heel erg wat met die dieren gebeurd is hé, echt waar! Maar uit principe omdat het ooit gebeurd is die producten niet meer kopen zelfs al worden de ingrediënten en producten zelf nu niet meer op dieren getest zal ik niet doen. Als ik al deftige producten vind die nu niet meer op dieren getest worden en waarvan de ingrediënten niet meer op dieren getest worden én die geen of enkel duurzaam verbouwde palmolie bevatten zal ik al héél tevreden zijn ;)

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:45

Geef je geen ongelijk Kate :),  ik reageerde ook eigenlijk meer op het volgende stuk

Bekijk berichtEibhlin, op 26 februari 2013 - 10:13, zei:

Heel veel mensen weten niet dat alles ooit getest is, en hoewel het niet te voorkomen is, moet je dat wel weten, vind ik.
Als het bijvoorbeeld niet op de site van lush zou staan dat de ingrediënten getest zijn (ooit) en op de site van de bodyshop wel, kies je misschien voor lush, terwijl het beide nooit om ooit getestte ingrediënten heen kunnen.

Zelf maak ik bijvoorbeeld mijn eigen zalfje, uit eigen producten, eigen tuin en bijvoorbeeld bijenwas, veel duurzamer kan het niet, toch zijn de olieën ooit getest...

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:47

Ja uiteindelijk is inderdaad alles getest, zelfs simpel de vitamines in alles wat we eten. Vb wat geeft een te veel aan ijzer of vitamine A, wat doet een tekort... Je kan er niet aan onderuit jammer genoeg. Maar ik wil nu geen bedrijf steunen die anno 2013 nog steeds dieren in kooitjes houd en vreselijke tests doen. Kheb op school ook proefdierkunde gehad onlangs. Men zei dat ik daarna alles wel beter zou kunnen plaatsen. Eerlijk gezegd was ik nog meer geschokt!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 26 februari 2013 - 10:52

Geloof ik je graag, moet er ook niet aan denken, natuurlijk zijn er sommige dingen waar je niet omheen kan (logisch gezien) zoals onderzoek naar kanker bijvoorbeeld, maar voor een zalfje voor in je gezicht is het belachelijk.
Geplaatste afbeelding