Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

mijn kat is zwanger maar hoe ver..?

fokker

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_gigi01_*
Guest_gigi01_*

#1 Geplaatst 27 februari 2013 - 01:31

Mijn kat is drachtig.
ze heeft een behoorlijke buik en haar teppels zijn goed zichbaar.
wel heeft ze langeharen dus het is niet zo dat ze erg opvallen maar als je goed kijkt.
zijn de haaren om de tietjes heen wat vermindert of gewoon weg.
De dierenarts heeft gevoelt en zij alleen: Zij zit vol maar durfde niet meer te zeggen
daar moest ik het dus simpel weg mee doen. de worden zij zit vol!!
Nu ben ik erg zenuwachtig wand ik weet niet wanneer zij gedekt is.
haar buik is redelijk strak, ook ligt ze de hellendag door in de woonkamer op de zelfde plek voor de kachel.
ze is rustiger dan normaal ze heeft meer honger dan normaal enz enz,,
ik heb al een werkkist in de woonkamer klaar staan. ik weet eigenlijk niet waar ik deze plaatsen moet.
maar omdat ze toch steeds in de woonkamer zit dacht ik dat dat de goede plaats is.
maar ze toond eigenlijk geen intressen in de kist, en ga er ook niet in liggen
wel gooi ik er snoepjes in zodat ze toch temiste er afentoe in ga.
haar buik groeit erg hart, wanneer ik terug kom van mijn werk of wanneer ik sochteds opsta zit ik al met groote oogen te kijken waar ze is.
of ze nog niks heefd gedaan.
wat mijn wel opvielt eigenlijk slaapt zij altijd in mijn bed dit alleen wanneer ik daar ook in ben.
maar vanaf dat het zichtbaar was dat zij zwanger is slaap zij niet meer bij mijn. maar blijft ze in de woonkamer liggen
de laaste 3nachten kwam ze plotsseling weer langs mijn liggen, ik dacht eerst Ownee ze gaat langs mijn bevallen terwijl ik slaap.
maar dat was gelukkig niet.
maar hoe kun je ongeveer zien hoe ver ze zijn.
hebben ze ander gedrag per week.? of kun je lichaamlijk verschillen zien..?
hoor graag jullie reacties

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 27 februari 2013 - 01:38

Wanneer de poes ongeveer 7 weken zwanger is kan je beweging voelen.
Hoe oud is het poesje?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 februari 2013 - 08:57

Rosje heeft nooit interesse gehad in haar werpdoos en ren. Toen ze weeën had, hebben we ze er zelf in gezet.
En voor je kat gaat bevallen heb je heus al meer dan een week op voorhand de beebjes zien bewegen, je ziet dat je kat voorweeën krijgt,...
Ik had daar ook angst voor, dat ik het niet zou merken, terwijl we altijd in het oog hielden.
Hier op de site stelde ze me gerust dat je het echt wel merkt.
En inderdaad: je werkt het echt!! Het is overduidelijk!
Ook beginnen ze al melkafscheiding te krijgen een week (???) voor ze gaan bevallen.

Rosje sliep gewoon zeer veel en was heel aanhankelijk, maar dat was gedurende de ganse zwangerschap zo.
Eens ze moest bevallen (al weeën had) mochten we niet meer van haar zijde wijken (en deden dit sowieso niet). Maar dit merk je echt al wel!
Zie je nog geen beebjes bewegen, is er nog alle tijd :-).

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 27 februari 2013 - 10:48

Mijn ervaring is dat de baby'tjes beginnen te bewegen een weekje voor de geboorte
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2013 - 18:03

Bij de gewone huiskat is de draagtijd in het algemeen 62 tot 65 dagen.
Soms worden de katjes al op de 59 e dag geboren en soms gebeurt het op de 70 e dag.
Dus in weken uitgedrukt ongeveer 9 weken.
Vanaf de vierde week na de dekking beginnen de tepels te verkleuren naar rozerood.
Eén tot twee weken voor de geboorte begint de moeder naar een plaats te zoeken om de jongen ter wereld te brengen.
12 tot 24 uur voor de bevalling begint de poes onrustig te worden. Ze vertoont dan vaak graafbewegingen op de plaats waar ze de jongen wil werpen.
Poezen die voor de eerste keer bevallen, gaan vaak op de kattenbak zitten of op de plaats in de tuin waar ze normaal de behoefte doen.
Het eerste duidelijke teken van de bevalling is het afscheiden van vruchtwater. De weeën worden sterker en volgen elkaar sneller op.
De ene poes zal erg rustig blijven en de andere zal zich duidelijk laten horen.
De moeder zoekt meestal een rustige plaats.
In de meeste gevallen vindt de geboorte in de nacht plaats.

Bron: met dank aan http://www.weetjesoverkatten.nl/

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2013 - 18:55

Heb je niet een schatting vanaf wanneer ze gedekt zou kunnen zijn? Wanneer was ze krols, is het van een buurt kat...of is het van je eigen kater (als je die hebt).

Mijn 2 katten begonnen om 6 uur in de ochtend, kwamen ook bij me op bed en luid miauwen. De avond ervoor waren ze bij mij gewoon nog rustig. Nou wist ik wel wanneer ze gedekt waren, en de ene was op dag 65 bevallen en de andere op dag 63...Bij mn ene kat had ik wel een voorgevoel dat ze zou gaan bevallen die nacht, ook omdat ze ineens in de badkamer ging liggen savonds. Met ongeveer 7 weken voelde ik beweging.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2013 - 20:40

Rosje verloor als een week op voorhand vocht!! Heb er 2 nachten bij geslapen. Rosje was een zwerver dus wist totaal niet wanneer ze gedekt was;
Rosje is tegen het einde op een onmogelijke plaats gaan liggen. Gelukkig hebben we haar er nog weg kunnen halen. Het was een zware bevalling en daar hadden we haar niet goed kunnen helpen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: fokker