Spring naar inhoud

- - - - -

natuurlijke luchtverfrissers

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 februari 2013 - 15:32

Ik hou wel van een lekker geurtje in huis, maar met mijn huisdieren (en voor mezelf) ben ik de laatste jaren wat terughoudend tov die kunstmatige geurkaarsjes enz. Ik vroeg me af of natuurlijke kruiden, citrusvruchten en specerijen kunnen voor huisdieren. Ik denk dan aan citroen, sinaasappel, veenbessen, kaneel, kruidnagel, nootmuskaat, speculaaskruiden (kaneel ed.), lavendel, tijm, rozemarijn, laurier, vanille, koffiebonen enz.... allemaal vers of gedroogd en niets kunstmatig. Zou dit kwaad kunnen als ik dit verwerk tot 'huisgeur' ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 27 februari 2013 - 16:56

Denk niet dat het kwaad kan. Ik denk wel dat ze citrus geuren niet zo graag hebben;

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:23

Je kan ook etherische oliƫn gebruiken. Die kan je verstuiven via de watercontainertjes aan de verwarming of met aromatherapie verstuivers.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:53

momenteel ruikt het huis naar koffie :)

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2013 - 19:10

Wij hebben zo'n electrische luchtverfrisser-luchtzuiveraar. Water met olie indoen en dat draait in rondjes en dan ruikt het lange tijd lekker. 'k Steek dat veel aan als ik weet dat er iemand komt of als er gerookt wordt.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2013 - 21:53

Hier een Lampe Berger ; het kost ietswat in aanschaf maar ben er nog steeds enorm tevreden over:
http://www.1572.eu/lampeberger.html
http://www.geurensfe...fums-c-362.html

Hier is de geur Linnen en Katoen erg in trek.

Wellicht niet natuurlijk; wel beter dan de standaard water-verdampers die enkel de lucht maskeren

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2013 - 22:21

voorlopig ga ik het met natuurlijke verfrissers doen, die lampe berger heb ik ook al eens bekeken en die lijkt me inderdaad wel heel goed maar ook wel prijzig. Ik heb nu koffiebonen in de theelichhouders van de Ikea gedaan en dan het theelichtje er op..... het ruikt heerlijk naar koffie nu in huis :)