Spring naar inhoud

- - - - -

Welke kattenvereniging met oog op...

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_frenia_*
Guest_frenia_*

#1 Geplaatst 28 februari 2013 - 08:49

Ik heb al wat kattenverenigingstopics gevonden, maar er is me nog steeds het eea niet duidelijk.

Ik ben dus niet verplicht om specifiek bij die kattenvereniging aan te sluiten vanwaar mijn poes haar stamboom komt?
Hoe zit dat dan met dekkaters? Moeten die wél een stamboom/dekbewijs leveren van de vereniging waarbij ik aangesloten ben?
Zo ja, hoe kom ik te weten welke katers dit zijn?

Worden alle stambomen en showresultaten door alle verenigingen aanvaard?
Of worden bv alleen die showresultaten aanvaard die je poes behaald heeft bij jouw specifieke vereniging (waar dus ook haar stamboom vandaan komt of die van haar kittens)?

Wij zijn van Oost-Vlaanderen. Zijn kattenverenigingen regionaal of landelijk?
Hoe zit dat dan met shows in de buurt?
Het zou bv nogal stom zijn om aan te sluiten bij een vereniging in Limburg als er specifiek eentje in Oost-Vlaanderen zit die daar shows organiseert, lijkt me.

Zijn er tussen verenigingen onderling verschillen qua opmaak stambomen kittens?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2013 - 08:55

Bekijk berichtfrenia, op 28 februari 2013 - 08:49, zei:

.

Ik ben dus niet verplicht om specifiek bij die kattenvereniging aan te sluiten vanwaar mijn poes haar stamboom komt?

Nee, dat hoeft niet

Hoe zit dat dan met dekkaters? Moeten die wél een stamboom/dekbewijs leveren van de vereniging waarbij ik aangesloten ben?
Ook dat hoeft niet; wel opletten tussen onafhankelijke verenigingen en bv Tica.

Of worden bv alleen die showresultaten aanvaard die je poes behaald heeft bij jouw specifieke vereniging (waar dus ook haar stamboom vandaan komt of die van haar kittens)?
Alle showresultaten/stambomen worden door je vereniging geaccepteerd; mits je wel bij dezelfde kant zit; Onafhankelijk (Bcf, f.v.k, bcc , blkv'93 etc) of bij de Tica
Gemiddeld heeft elke vereniging 1-2 shows per jaar; dna zouden evt titels ergg lang duren als je niet bij andere clubs mag showen.

Landelijk, of zelfs daarbuiten. Ik woon in Zeeland en ben lid bij een BE-vereniging.
Het zou bv nogal stom zijn om aan te sluiten bij een vereniging in Limburg als er specifiek eentje in Oost-Vlaanderen zit die daar shows organiseert, lijkt me.
Dat hoeft niet perse; maar het is meestal wel leuker om een show van je eigen vereniging te doen

Ja, ik heb al verschil gezien in stambomen; maar het princiepe blijft hetzelfde: 5-6 generatie's
De vereniging waar ik sinds een paar maanden bijzit, vermeld ook alle testen en bloedgroep etc ; iets wat ikzelf vrij belangrijk vind.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 28 februari 2013 - 09:26

Bekijk berichtfrenia, op 28 februari 2013 - 08:49, zei:

Ik heb al wat kattenverenigingstopics gevonden, maar er is me nog steeds het eea niet duidelijk.

het dekbewijs lever jij zelf aan de katereigenaar. Jij krijgt een copy van de boom van de kater

alles staat en valt waar je je eigen registreert. Registreer je je eigen bij de fife, dan tellen de punten niet die je bij oah, tica of cfa behaald.

Een vereniging kies je niet om zijn shows. Een vereniging kies je om de draagvlakken die je hiermee hebt. Stel er is een vereniging die de meest fantastische shows heeft, maar zijn reggelement qua katten is absoluut niet wat je voor ogen hebt. Bv testen zijn optioneel, dan sluit je je daar toch niet aan? Maar je kan wel naar die shows en de punten behalen.

Iedere vereniging heeft zijn eigen boom.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2013 - 10:40

Wat betreft de katers bij dekkingen.  Indien je een kat die geregistreerd is bij TICA of CFA laat dekken door een kater die daar niet geregistreed zijn dan gelden dezelfde voorwaarden alsof je zelf zou registreren nl het aantal generaties bewijzen die zij vragen. voor Abessijn is dat bij TICA 5 generaties bij CFA 9 generaties. Dit is afwijkend tov wat wij doorgaans kennen bij Fifé en Onafhankelijke
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie