Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe katje tot bij dierenarts krijgen?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 februari 2013 - 11:59

Een collega van mij woont op het einde van een doodlopende straat, bijna in het midden van het bos.
Nu is er bij hen een tijdje geleden een onderkomen katertje aan komen miauwen en ze konden het niet over hun hart krijgen om het terug te sturen of weg te doen, dus heeft het een eigen hok gekregen in de garage en kan het binnen en buiten lopen.

Het probleem: dit is een wild katertje waar je niet aan kan komen. Het is een speels geval, blijkbaar en hangt graag in je broekspijpen, maar van het moment dat je je handen uitsteekt schiet ie weg.

Ze willen hem nu graag laten onderzoeken door de dierenarts, inentingen laten zetten en bepalen hoe oud hij ongeveer is (eventueel ook castratie), maar ze hebben geen idee hoe ze de kat tot bij de dierenarts kunnen krijgen.

Ik heb al gezegd van een vangkooi of zo, maar heeft een dierenarts dat zelf? Wie zouden ze kunnen contacteren?

Ze wonen in de omgeving van Meerhout.

Katje_72
Katje_72
  • 273 berichten

#2 Geplaatst 28 februari 2013 - 12:10

Je kan dierenarts Ine van Balen Hulsen contacteren of dierenarts Marc Geysen van Meerhout. Volgens mij hebben die allebei wel een vangkooi ter beschikking. Ik heb met beide dierenartsen zeer goede ervaringen.

sscarabee
sscarabee
  • 66 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 februari 2013 - 12:11

Misschien via de gemeente eens proberen? Hier bij ons zijn er 2 verenigingen die zwerfkatten vangen en weer uitzetten als ze eenmaal bekomen zijn van hun sterilisatie/castratie.
Succes!
Poeslieve groetjes
Peggy (scarabee)

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 februari 2013 - 13:09

Bekijk berichtKatje_72, op 28 februari 2013 - 12:10, zei:

Je kan dierenarts Ine van Balen Hulsen contacteren of dierenarts Marc Geysen van Meerhout. Volgens mij hebben die allebei wel een vangkooi ter beschikking. Ik heb met beide dierenartsen zeer goede ervaringen.

Dit ga ik zeker doorgeven, bedankt!

Bekijk berichtsscarabee, op 28 februari 2013 - 12:11, zei:

Misschien via de gemeente eens proberen? Hier bij ons zijn er 2 verenigingen die zwerfkatten vangen en weer uitzetten als ze eenmaal bekomen zijn van hun sterilisatie/castratie.
Succes!

Zal ik ook eens zeggen, hoewel het niet echt een zwerfkatje is nu, hij zal wel bij hen blijven denk ik :)