Spring naar inhoud

- - - - -

Van een buitenkat een binnenkat maken?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#1 Geplaatst 28 februari 2013 - 13:49

Hoi allemaal!
Sorry als dit onderwerp op de verkeerde plaats staat. Ik kan hier een gans verhaal doen van wat er allemaal met onze katten is gebeurd, maar al die details zal ik jullie besparen. Het komt erop neer dat ik twee katten heb thuis (woon nog bij mijn ouders, ik ben niet thuis gedurende de week); een kater en kattin. Ze zijn allebei net een jaar of nog net niet. De kater houdt ervan om buiten te spelen, in de winter nu iets minder, maar in de zomer is ie niet binnen te houden! Spelen op de boerenvelden en in onze tuin. Maar die boer houdt niet van onze katten en ze hebben al enkele accidenten meegemaakt door hem. Het komt er nu op neer dat ik wel een oplossing wil vinden dat onze katten niet meer op die kerel zijn veld lopen, wat moeilijk is aangezien het vlak achter onze tuin is. De kattin kunnen we wel vaak binnenhouden, maar die kater niet. Ik vroeg me af of jullie ideetjes weten om onze katten wat makkelijker en vaker binnen te houden?

Ik heb al ideetjes gekregen van enkele leden hier voor een kattenren, dus als er iemand hier is die dit heeft en me wat meer info kan geven hoe hun katten dit vinden? Super bedankt!

Bewerkt door Dlphine, 28 februari 2013 - 14:34.

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2013 - 16:20

ons streepje heeft 8jaar buiten geleefd, ik heb ze nu binnen sinds een jaar vanwege een verhuis
in het begin was het wel aanpassen voor haar maar nu heeft ze het naar haar zin zo binnen zitten
ik kan u geen tips geven om ze binnen te houden, ik heb het gewoon hardvochtig gedaan eigenlijk

groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#3 Geplaatst 28 februari 2013 - 16:32

nouchka1990, op 28 februari 2013 - 16:20, zei:

ons streepje heeft 8jaar buiten geleefd, ik heb ze nu binnen sinds een jaar vanwege een verhuis
in het begin was het wel aanpassen voor haar maar nu heeft ze het naar haar zin zo binnen zitten
ik kan u geen tips geven om ze binnen te houden, ik heb het gewoon hardvochtig gedaan eigenlijk

Was ik ook van plan om zo te doen, maar mn moeder geeft dan toe. Ze kunnen in huis en in onze veranda, dus zeker plaats genoeg... Toch bedankt!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 28 februari 2013 - 16:37

Een kat is een vrij dier die boer mag andermans dieren niks aan doen.
Als hij een wei vol koeien heeft staan die stinken mag je daar ook eens effe achter aan gaan... Haja zoals de boer het beziet wel hé.
Ik heb 15 katten die in de tuin blijven als ze buiten willen wij hebben schrikdraad op onze tuin geplaatst en 1 kat die ik uit de tuin laat omdat hij ziek wordt van opgesloten te zitten ewel die gaat ook in de velden achter onze tuin, boeren hier trekken zich daar niks van aan want een kat doet geen schade aan hun gewassen.
Ipv een ren mss schrikdraad zetten op je omheining dan hebben ze de hele tuin voor zich.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 februari 2013 - 16:45

Ik denk dat je er vooral voor moet zorgen dat de katjes zich niet kunnen vervelen.
Hier hebben ze meerdere krabpalen (oa tot aan plafond) zodanig dat ze goed kunnen klimmen, spelen.
Daarnaast hebben ze ook heel veel speelgoed, zo krijgen ze af en toe eens iets anders.
Waardoor het leuk blijft!
Verder moeten ze ook werken voor hun eten, zoals pippolini, foodmaze,...

HIer kunnen ze bovendien veilig buiten op een afgesloten koer.
Volgend jaar komt er normaal ook een ren op het plat dak.
Ze genieten zeker van die buitenlucht.
Dus een ren is zeker het overwegen waard!!!

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#6 Geplaatst 28 februari 2013 - 17:38

Ze hebben twee grote krabpalen en één kleintje, speelgoed, voederbakken, bomen in de tuin, een grote tuin, een tuinhuis waarin ze kunnen spelen, ... Maar toch willen ze verder... Ze hebben elkaar ook en spelen vaak samen, maar dan krijgt onze kater zijn "kuren" en wil ie gaan jagen.
Catherine, daar ga ik volledig mee akkoord! En ik zou t nog verstaan moest ie iets van zichzelf willen beschermen tegen onze katten, maar onze katten doen zijn koeien geen kwaad, hij heeft geen gewassen meer, ... Hij heeft t enkel niet op katten. Maar bon, mijn ouders gaan binnenkort eens met hem en zijn zoon praten. We hebben enkel een vermoeden van waar die val kwam, kan ook van een andere boer zijn die iets verderop woont...Maarja, zo kan je ze allemaal beginnen beschuldigen...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 28 februari 2013 - 18:59

In dit topic ga je volgens mij wel wat ideetjes opdoen en zien welke mogelijkheden er allemaal zijn om jullie tuin af te sluiten. ;)

http://www.kattensit...oof#entry488383

Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#8 Geplaatst 28 februari 2013 - 19:41

Bedankt!