Spring naar inhoud

- - - - -

Zazou drinkt meer dan normaal : oorzaak?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 28 februari 2013 - 22:47

Het valt ons op dat Zazou de laatste tijd veel meer drinkt dan vroeger.
Wat zou daar de oorzaak kunnen van zijn??
Ze gedraagt zich gewoon zoals altijd, eet ook goed, speelt graag met veertje aan stokje.
Het enige wat anders is, is dat ze thuis bijna elke middag  (dan krijgen onze poezen nat eten) haar eten er binnen het kwartier weer uitbraakt. Echt raar, dat ze dat wanneer we aan zee zijn (ze gaat altijd mee) helemaal niet doet...!

Tijd voor een bezoekje aan de DA zeker??

Bewerkt door Lut, 28 februari 2013 - 22:48.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2013 - 23:12

bij veel meer drinken denk ik aan suikerziekte of aan iets aan de nieren...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 februari 2013 - 23:14

Zazou heeft mss meer stress bij julie thuis dan aan zee. Aan zee zijn ze maar met twee katten en bij je thuis met vier.
Ik heb hier de eerste dagen dat Lucy er was ook gedacht aan de nieren of suikerziekte omdat ze echt heel veel dronk. Maar alle waarden zijn ok, en nu drinkt ze ook minder, heeft een paar dagen geduurd.
Mss eens bloed laten trekken bij zazou en alles laten nazien dan ben je zeker. En urine laten controleren.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2013 - 08:22

braken + veel drinken doet me denken aan de nieren; ik zou snel de DA contacteren, Lut!

(het kan ook zijn natuurlijk dat ze meer drinkt omdat ze zonder haar natvoer minder vocht binnenkrijgt, maar na Muts haar niercrisis ben ik toch erg voorzichtig met zo'n zaken :( )

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2013 - 11:35

@Lut

mijn witje dronk ook meer en meer en schrok ook haar eten naar binnen, wat er vaak ook na een paar minuten terug uit kwam

hij heeft nu een schildkliertumor, en moet elke dag pilletjes innemen om zijn schildklierhormoon te stabiliseren!

Voor de zekerheid beter een bloedtest laten doen, want dan komt veel aan het licht,
(ook de schildklier T4 waardes en/of eventuele problemen met de nieren)
en een suikertestje...

ik :duim: alvast mee voor zazou

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 maart 2013 - 07:48

Als je ongerust ben, zou ik ook naar de DA gaan. Snoes heeft dit ook een tijd gehad. Ook bloedtesten laten doen, maar niets gevonden.
Nu heeft ze dat niet meer, maar de oorlog is 'een beetje' (aheum) gaan liggen. Dus ik denk dat het bij Snoes wat stress zal geweest zijn.

Tijger braakt zijn eten ook altijd terug uit. Al zoveel testen gedaan (mits andere klachten ook). Buiten astma niet echt iets gevonden.
Ben van plan om voor hem zo'n eetbakje te komen waarbij je niet kan schrokken.
Maar moet ik even hier op de site terug rondneuzen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 03 maart 2013 - 10:34

Bedankt voor de goeie raad! Morgen bel ik de DA op voor een afspraak!! Beter te vroeg dan te laat he...!

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#8 Geplaatst 03 maart 2013 - 21:01

Ik zou toch ook even langs de dierenarts gaan... Als er iets aan het licht komt kan je eventueel snel medicijnen geven.
Onze Cloe dronk de laatste tijd ook meer zelfs uit onze glazen als ze er bij kon, we hebben bloed laten prikken en zijn zo te weten gekomen dat haar nieren niet meer goed zijn, nu krijgt ze medicijnen en speciale voeding, omdat we er vrij vroeg bij waren heeft ze nog meer kans op een leuke tijd
Inderdaad beter te vroeg dan te laat
Ik hoop dat het bij Zazou niks ergs is...we :duim: alvast

Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 04 maart 2013 - 13:58

Inderdaad beter dierenarts, ons Juno dronk ook vrij veel, ze viel ook af maar braken deed ze niet, dierenarts bloed- en urinestaal genomen en ze heeft suikerziekte. Haar schildklier is in orde (is ook getest).
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 07 maart 2013 - 00:02

Is er al beterschap? Drinkt zazou nog altijd zoveel?

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#11 Geplaatst 12 maart 2013 - 09:17

Hoe is het met Zazou?
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 maart 2013 - 14:57

Nee, het is precies weer zoals vroeger. Ben wel geruster nu!
Begin april moet ze sowieso naar de DA voor haar spuitje; ik zal het hem dan eens vragen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 14 maart 2013 - 17:18

Mss was het iets warmer of de lucht iets droger in huis en dan gaan ze ook iets meer gaan drinken.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#14 Geplaatst 14 maart 2013 - 18:13

Bekijk berichtLut, op 14 maart 2013 - 14:57, zei:

Nee, het is precies weer zoals vroeger. Ben wel geruster nu!
Begin april moet ze sowieso naar de DA voor haar spuitje; ik zal het hem dan eens vragen

Als een geluk dan zal het niks ernstig zijn
Geplaatste afbeelding