Spring naar inhoud

- - - - -

Vuile gewoontes

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Yuma_*
Guest_Yuma_*

#1 Geplaatst 02 maart 2013 - 10:19

Hallo,
mijn kat Yuma trapt soms in haar uitwerpselen en veegt dan aan mijn vloer haar pootje schoon. Ook al is haar kattenbak net ververst dan doet ze het nog. T'is nu niet dat ze het altijd doet hoor, maar ik vind toch regelmatig haar "sporen" op de vloer en ik vind dit zo vies! Als ik thuis ben controleer ik altijd haar pootjes als ze van de bak komt,maar helaas gebeurt het meestal als ik niet thuisben. Soms blijft het ook aan haar poepje plakken,maar dat is echt maar zelden en dat probeer ik er dan gewoon af te knippen. Heb er al aan gedacht om da een litter kwitter (zoiets om je kat naar het mensentoilet leren te gaan) aan te kopen,maarja dan is de vraag natuurlijk,gaat ze dat wel kunnen leren? Iemand hier positieve ervaringen mee? Of moet ik gewoon overschakelen naar andere voeding zodat haar stoelgang droger is?
Heeft nog iemand hier last van? en wat kan ik er tegen doen? Vind het echt zo lastig!

Groetjes Annelies

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 02 maart 2013 - 10:57

Veegt ze met haar pootje als ze net uit de bak komt?,Krabt ze dan nog na net of ze haar kaka wil verstoppen?
Met de litter kwitter  geen ervaring zou hier met 16 katten niet te doen zijn. :lachen:

Guest_Yuma_*
Guest_Yuma_*

#3 Geplaatst 02 maart 2013 - 11:08

Ja zo'n bewegingen maakt ze dan wel. Als zen niet in de kaka heeft getrapt doet zen het ook niet zo op de vloer. Hehe ja dat zou idd een slecht idéé zijn dan :goofy:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2013 - 12:46

daar is niet veel tegen te doen hé, hier gebeurt dat ook wel eens, vroeger was het nog veel erger, dan vonden we hier alle dagen door heel het huis kaksporen van onzen diddl die steevast in zijn kak trapte en dan het hele huis doorsprintte, gelukkig is hij daar toch iets in gebeterd en valt het niet meer alle dagen voor.
Gewoon opkuisen en klaar...

Zo ne litter kwitter is aan te leren maar daar moet je enorm veel tijd insteken en ik denk dat het nogal onmogelijk is om hen dat te leren als je sowieso heel wat uren van huis bent om te gaan werken.
Het is in ieder geval een serieus titanen werk om het hen aan te leren, ik ken iemand die het aan haar twee sphynxen heeft geleerd.
Zelf zou ik het niet willen om de simpele reden dat ik niet het risico wil lopen dat ze van de bril schuiven en in de wc vallen en ze dan kunnen verdrinken.
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2013 - 13:43

Onze Jack trapte er als kitten ook geregeld in, onhandigheid denk ik want nu doet hij het al lang niet meer :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 02 maart 2013 - 13:51

Op you tube staan fimpjes van hoe je ze erop moet leren gaan.
In het begin met grind erop en daarna zonder.

Guest_Yuma_*
Guest_Yuma_*

#7 Geplaatst 02 maart 2013 - 15:30

Ja gwn opkuisen en klaar is het dan wel, maar als ze dan ook nog is op onze stoffe zetels zou springen zou het wel erger zijn :-) dat is gelukkig nog niet gebeurt.
Ik vind het vooral gênant als we bezoek krijgen, maar ze is nog maar 7 maanden dus hopelijk leert ze dat nog af :-) en anders ga ik toch maar eens de litterkwitter proberen, kan mij nu niet in beelden dat een kat in het wc zou verdrinken,wel?

Groetjes,
Annelies

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 02 maart 2013 - 18:54

Bekijk berichtYuma, op 02 maart 2013 - 15:30, zei:

Ja gwn opkuisen en klaar is het dan wel, maar als ze dan ook nog is op onze stoffe zetels zou springen zou het wel erger zijn :-) dat is gelukkig nog niet gebeurt.
Ik vind het vooral gênant als we bezoek krijgen, maar ze is nog maar 7 maanden dus hopelijk leert ze dat nog af :-) en anders ga ik toch maar eens de litterkwitter proberen, kan mij nu niet in beelden dat een kat in het wc zou verdrinken,wel?

Groetjes,
Annelies

toch zijn er al katten verdronken in de wc hoor, dat zijn geen fabeltjes maar echt gebeurd, ik wil jou niet bang maken maar zelf hou ik hier de wc potdicht , ik wil het risico niet lopen.
De mensen wiens sphynxen het  geleerd hebben om op toilet te gaan hebben tot nu toe nog geen accidenten tegengekomen in die zin
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2013 - 09:13

Een kat kan zeker verdinken in het wc. :(  Hier moeten ze altijd de deur van het toilet goed sluiten. Ik ben daar veel te bang voor.
Het kan gebeuren dat ze uit de pot willen drinken en er niet meer uit geraken. :misselijk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_Yuma_*
Guest_Yuma_*

#10 Geplaatst 04 maart 2013 - 09:31

Oké dat risico wil ik dan toch ook niet nemen, ze heeft al moeite met over de badrand te lopen zonder te vallen dus :-)