Spring naar inhoud

- - - - -

Verandering van voeding - > nu haarverlies?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2013 - 13:48

Ik denk dat het nog een beetje te vroeg is voor de ruif, dus denk ik dat het aan het eten ligt...

Pebbles is een extreem kieskeurig beestje als het op eten komt, ik gaf vroeger sannabel, mocht ze graag, maar na een tijd wordt ze het beu, ze begon weer minder te eten...   Heb ik nog al meegemaakt en dan wordt het weer zoeken naar iets anders wat ze wel mag.
Kreeg ik een testpaketje van Hills, en ze was er gek van!
Dus heb ik Hills gekocht voor haar, rustig overgeschakeld, ik denk dat ze nu 3 weken Hills krijgt en merk nu dat ze al een een tijdje veel haar verliest, als ik haar mandje heb gestofzuigt ligt het de dag erna weer vol...  Heb haar vandaag eens geborsteld (met een zoom en groom) en nog nooit zo veel haar bij elkaar gezien :louche:   Vorig jaar als ze ruifde was dat maar de helf (toen verloor ze wel veel minder haar dan Rani hier)...
Kan dit aan het eten liggen? Hills is toch ook een goede voeding?  Ik weet niet goed wat doen, wou net een zak van 10kg bestellen...
Zal ik het nog een paar maandjes volhouden, misschien is het gewoon dat ze moet wennen aan het eten?  Of kan ik beter weer op zoek gaan naar iets anders?

groetjes

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 maart 2013 - 15:02

misschien is het extra haarverlies te wijten aan een ander onderliggend probleem

kieskeurige eter, en extra haarverlies had ik hier ook als symtomen van mijn witje... ik vond overal plukjes withaar, hij at amper,
der kwamen helaas meer en meer problemen bij dat we dachten van zo kan t niet meer verder,
en we naar de DA zijn gegaan met als diagnose schildkliertumor

natuurlijk moet je niet direct aan het ergste denken, maar een DA bezoek en/of bloedtest zou ik toch aanraden...

en jà hills is zeker een kwalitatief goeie voeding!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 maart 2013 - 12:45

Het kan evengoed zijn dat het wel (al dan niet gedeeltelijk) aan het ruien ligt hoor, het wordt warmer en ik merk dat onze dieren allemaal last hebben van het 'lente gevoel'. Ze zijn dus zotter en speelser dan gewoonlijk. Daarnaast vind ik ook veel meer haren.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 05 maart 2013 - 08:18

Ja misschien wel, vorig jaar ruifde Rani veel meer als Pebbles, en nu verlies Pebbles veel meer haar dan Rani vorig jaar (Rani verliest nog bijna niets nu)...  We zullen afwachten hé, heb net nieuw eten besteld se...  Ze eet er zo goed van, ben blij, want ze was weer een beetje afgevallen...