Spring naar inhoud

- - - - -

Trappelen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Ine
Ine
  • 178 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2013 - 15:39

Sookie vliegt soms op haar zij in een deken of tegen de muur of stoelpoten, en dan gaat zit er wild tegen zitten stampen met haar achterpoten.
Ze klemt de poten of de deken dan ook stevig vast met voorpoten.
Wat voor gedrag is dit? Komt dit vanuit agressie?

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#2 Geplaatst 02 maart 2013 - 15:54

Rakker doet dat ook wel eens. Bij haar is het vaak als ze met iets speelt en doet ze dat dan bij haar 'prooi'. Soms lijkt het uit het niets te komen, en ze deed dat regelmatig ook bij mijn handen in periodes. Maar nu zie ik het aankomen. Ze heeft haar ogen en oren dan op scherp staan en ze zwaait met haar staart en dan weet ik dat ze even in een 'speelse 'bui is en dat ik beter met mijn handen uit de buurt blijf. Ze pakt dan alles wat beweegt. Op die momenten begint ze dat dan ook soms te doen met een stoelpoot of dekentje of kussentje of iets anders. Ik denk dat het 'spelen' is, maar dan wel op een heel agressieve manier tov het 'speelgoed van dat moment :d

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 02 maart 2013 - 16:28

Bekijk berichtSyntara, op 02 maart 2013 - 15:54, zei:

Rakker doet dat ook wel eens. Bij haar is het vaak als ze met iets speelt en doet ze dat dan bij haar 'prooi'. Soms lijkt het uit het niets te komen, en ze deed dat regelmatig ook bij mijn handen in periodes. Maar nu zie ik het aankomen. Ze heeft haar ogen en oren dan op scherp staan en ze zwaait met haar staart en dan weet ik dat ze even in een 'speelse 'bui is en dat ik beter met mijn handen uit de buurt blijf. Ze pakt dan alles wat beweegt. Op die momenten begint ze dat dan ook soms te doen met een stoelpoot of dekentje of kussentje of iets anders. Ik denk dat het 'spelen' is, maar dan wel op een heel agressieve manier tov het 'speelgoed van dat moment :d
of de arm van het moment ! ai ai Nanou krijgt soms van die kuren en dan is het slachtoffer mijn arm. Zeer pijnlijk aangezien de nagels niet ingetrokken worden .... dan roep ik keihard ai en neen, maar soms lukt het niet en dan is het bloeden geblazen. Gelukkig zie ik de symptomen op tijd en roep ik preventief :goofy:  ....zou zoiets te vermijden zijn met een 2e poes/kitten?

Ine
Ine
  • 178 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2013 - 16:30

Ze moet zich dus gewoon even afreageren in spel? Dat is al een geruststelling. Tegen ons doet ze het gelukkig nooit. Ze is wel met momenten nog altijd erg wild in huis, overal overheen racen en dingen omspringen enz.

't Is dat er binnenkort een pup bij komt, en ze is al niet vriendelijk tegen onze andere honden. Ik zou niet graag hebben dat ze daar zo op zou duikelen.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#5 Geplaatst 02 maart 2013 - 16:50

Bekijk berichtmarieke v. Damme, op 02 maart 2013 - 16:28, zei:

of de arm van het moment ! ai ai Nanou krijgt soms van die kuren en dan is het slachtoffer mijn arm. Zeer pijnlijk aangezien de nagels niet ingetrokken worden .... dan roep ik keihard ai en neen, maar soms lukt het niet en dan is het bloeden geblazen. Gelukkig zie ik de symptomen op tijd en roep ik preventief :goofy:  ....zou zoiets te vermijden zijn met een 2e poes/kitten?
Geen idee. Rakker is ook alleen en deed dit ook. Nu zie ik de symptomen ook op tijd en dan is het even alle handen en armen goed buiten haar bereik houden en ik zeg ook nog meestal waarschuwend "Rakker...". Maar idd heel pijnlijk als het toch gebeurt!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 02 maart 2013 - 22:42

Hier deden ze dat vroeger al spelend met mekaar nu nog alleen op de kong. Het is iets dat ze ook doen als ze vechten.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2013 - 23:30

Onze Ramses en Thor doen dat bij mekaar, dan klemt onze Ramses bv zijn voorpoten om t lijf van onzen thor en dan ligt hij zo met zijn achterpoten op onzen thor zijne kop zo te trappelen of thor doet het bij ramses, kan volgens mij niet echt deugd doen aan het slachtoffer z'n hoofd maar ze doen het louter om te spelen en ze vinden dat blijkbaar leuk om te doen...
Op kongs wordt het hier ook gedaan

Bewerkt door lathyrus, 02 maart 2013 - 23:30.

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 03 maart 2013 - 02:24

Het is een iets dat katten vaak doen tijdens het spelen zie ik hier toch...Daarom geen vorm van agressie hoor denk ik.
Mogelijk een vorm van opwinding, al dan niet positief?
Katten die niet graag hebben dat je ze op de buik streelt doen dit ook wel eens ^^ Je hand vastklemmen en met de achterpootjes stampen(wegduwen) terwijl ze soms bijten in je hand.
Anderzijds kunnen ze dit ook doen bij een conflict (als ze zowat ruzie hebben onderling) en dan zie je ook de oortjes achteruitgaan, vaak in combinatie met een grom naar elkaar ;-) Hier zie ik het wel eens als 1 van de 2 te wild te keer gaat en de andere het beu is.

Geplaatste afbeelding