Spring naar inhoud

- - - - -

Voedinsschema kitten

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2013 - 19:02

Ik heb 2 Maine Coon kittens, eentje van 19 weken en eentje van 18 weken.  Momenteel krijgen ze 's morgens bij het opstaan een snack - meestal een zachte kattenstick, wanneer ik rond 15u thuiskom krijgen ze nat voer van oa sheba; Royal Canin of gourmet en dit 80gr elk; tussendoor krijgen ze Royal Canin brokjes ter beschikking en ' s avonds ook nog een snack;  Hoe ziet jullie eetschema eruit?

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#2 Geplaatst 02 maart 2013 - 19:23

bij mij krijgen ze 2 a 3 keer per dag eten (rauw voer)

Bewerkt door Mister B., 02 maart 2013 - 19:24.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 02 maart 2013 - 19:40

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds natvoer en hebben de hele dag droogvoer ter beschikking. En tss door af en toe een snoepje.

sscarabee
sscarabee
  • 66 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 maart 2013 - 10:43

Hier 's morgens en 's avonds natvoer (diepvries/rauw). Voor ons Missy af en toe een droog brokje tussendoor want ze is allergisch voor van alles en nog wat en geeft dus veel over als ze andere dingen eet. Jinx heeft altijd droogvoer ter beschikking - binnen en buiten en uiteraard het natvoer idem als Missy.
Poeslieve groetjes
Peggy (scarabee)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 maart 2013 - 10:50

Hier kregen ze als kitten 's morgens en 's avonds een portie natvoer en 24/24 kittenkorrel ter beschikking. Dit is eigenlijk nog altijd zo, enkel de hoeveelheid natvoer is minder dan als kitten van die leeftijd.
Snoepjes is hier zeer af en toe. Soms lange tijd niets, nu toevallig meer omdat ons Kiara haar winterpels wat veel haartjes heeft (snoepjes tegen haarballen).
Heb nochtans immens veel snoepjes in huis. Pas 2 zakken korrel besteld en bij elke zak 2 dozen snoepjes, met de feestdagen veel snoepjes gekregen voor hen,...
Regelmatig deel ik ze ook uit aan anderen, want ik geef ze niet allemaal aan mijn eigen katten. Sommige moeten nu al op dieet :s.

Hou er rekening mee dat wanneer je ze nu gewoon maakt aan extra's (snoepjes/snacks dagelijks) ze dit ook gaan verwachten als ze volwassen zijn. En dus sneller aankomen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 maart 2013 - 11:08

Hier staan de hele dag brokjes tot hun beschikking, s'avonds krijgen ze hun portie natvoer, en soms kattesnoepjes wat meestal dan anti haarbal snoepjes zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 03 maart 2013 - 11:39

Bekijk berichtcatherine, op 02 maart 2013 - 19:40, zei:

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds natvoer en hebben de hele dag droogvoer ter beschikking. En tss door af en toe een snoepje.

Hier idem dito. Ik zou niet beginnen met 's morgens een snack te geven, je eet zelf toch ook geen snack.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 03 maart 2013 - 15:40

Wat snack betreft is wel waar.  Is idd zoals bij de mensen een snoepje.  Vanaf morgen schaf ik de ochtendsnack dan maar af.  Is ook de bedoeling dat ze binnenshuis blijven en zullen dan als volwassen kat niet zo veel beweging hebben als een buitenkat.  Bedankt voor de tips.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2013 - 19:31

Waar kan ik trouwens vers voer verkrijgen?  Is 80gr natvoer per dag dan te weinig?