Spring naar inhoud

- - - - -

Kattennetten

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 03 maart 2013 - 19:36

Komend weekend ga ik mijn stadstuintje volledig afzetten met kattennetten.  Ik kocht deze bij zooplus.  Op de site staat dat deze bijtbestendig zijn.  Nu is het zo dat achteraan de tuin houten panelen zijn waar de katten op kunnen klimmen en zo tot  bij de draad raken.  Vraag mij dus af of deze katten wel degelijk bestand zijn tegen de scherpe tanden van een kat???  Het is nl de bedoeling dat mijn poezels bij goed weer buiten kunnen vertoeven wanneer ik uit werken ben.  Dus er is dan geen toezicht.

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 maart 2013 - 20:01

Ik zou het eerst eens uitproberen in het weekend, zodat je zeker bent van de netten! ;)
KS2015

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 03 maart 2013 - 20:44

Hier op ks zijn nog leden die van die netten hebben zij kunnen je daar antwoord op geven.
Je zal het net toch goed moeten bevestigen op de afsluiting zodat ze niet tss het net en de afsluiting door kunnen kruipen.

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 april 2013 - 23:07

Ik heb (of liever: mijn vader heeft) een ren gemaakt met die transparante kattennetten.
Die staat er sinds vorige zomer, mijn twee katten zaten er regelmatig in, maar toch nooit zonder een waakzaam oogje in het zeil te houden.
In principe kan er niets gebeuren, maar ik zal ze niet buiten laten als ik niet thuis blijf.

Nu de derde kat (kitten) er bij is, is voorzichtigheid toch wel geboden, zij bijt nog graag in het net of probeert er in te klimmen. Normaal mag dit geen problemen geven, maar de volle 100% vertrouw ik dit niet.

Je moet maar is kijken, ik heb er hier indertijd een topic over geopend, daar staan ook foto's bij.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 03 april 2013 - 00:09

Er zijn verschillende soorten van kattennetten die ze verkopen, dat van ons is zeker heel stevig, je ziet de ijzerdraad er doorlopen. Denk niet dat ze dit zomaar kunnen doorbijten. (Bij ons hangt het over de kippenren gezien de krielkipjes anders gaan vliegen ;) )

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 03 april 2013 - 15:30

ik heb er gewone en die hebben ze eigenlijk nog niet doorgebeten.... ze doen daar ook geen poging toe. Ik heb me dat ook al afgevraagd of dat niet reclame is en dat mss een enkeling daar echt in zou beginnen bijten.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 04 april 2013 - 11:43

persoonlijk vertrouw ik het ook niet om ons poezels buiten te laten zonder toezicht
Ook al hebben ze een volledig afgesloten kattenren.
We hebben al meermaals voorgehad dat er bijen of wespen in de kattenren terecht komen waar de poezels dan natuurlijk achter zitten en ze proberen die te pakken, je mag er niet aan denken wat er kan gebeuren als je er niet bij bent en ze zo een bij of wesp te pakken krijgen, tegen dat je thuiskomt kan je poezel gestikt zijn als ze gestoken worden in hun keel
En ik kan nog vanalle dingen bedenken die kunnen gebeuren zonder toezicht...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 05 april 2013 - 14:56

Nadine blijf jij dan elke keer buiten bij je katten als ze in de zomer in de ren zijn?
Hier hebben ze de afgeschermde tuin en mogen ze door de dag tot als het donker wordt spelen erin of doen wat ze willen doen, maar ik kan er niet ganse dag naast gaan staan, ik hou wel tss door een oogje in het zeil. Maar ga ook gewoon mijn boodschappen doen terwijl ze buiten kunnen gaan. Hier is dat onmogelijk.