Spring naar inhoud

- - - - -

katten eten alles op/ verslepen alles

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 maart 2013 - 11:27

Hey,

Ik heb het hier al eens aangekaart maar mijn katten eten alles op. ik let er echt heel heel heel fel op maar soms vind ik dan toch weer een tandenstoker of een stukje plastiek in de kattenbak. Ik heb er enorm veel schrik voor dat het eens fout gaat maar meer erop letten als ik nu doe, dan echt niet meer.
Nu hebben ze ook een gekke gewoonte van dekentjes van boven naar beneden en andersom te slepen, mutsen, sjaals, knuffelberen,...en sinds vanmorgen zijn we de badstop kwijt.
Echt zo een groot ding van15 a 20cm doorsnede en nergens te vinden. Maar ik vroeg me eigenlijk af of het gaan kwaad kan, zo een badstop is maar een vies ding waar nogal eens haren aan hangen en zeepresten. 1 keer per maand giet ik er ook wat ontstopper op om alles weg te krijgen, gelukkig is dat nu ongeveer een maand geleden dus ik denk niet dat dat er nog op hangt vermits we ons iedere dag douchen...
Wat ze daar nu zo leuk aan vinden, om dat te verslepen, geen idee...
Dat betekent dus...geen bad meer tot we de stop terug gevonden hebben.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#2 Geplaatst 04 maart 2013 - 11:31

Haha, echte boefjes dus..; ons Fem sleurt zo het ganse huis rond met veters, of er nu nog een schoen aanhangt of niet, dat maakt haar niet uit! :jump: :catattackball

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 maart 2013 - 11:37

Hier zijn de badstoppen ook erg gewild en in de douche vinden ze het leuk om het netje eruit te vissen en dan lekker weg te steken.
Heb het zelf al eens onder mijn bed gevonden.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 04 maart 2013 - 12:01

Dat verslepen is idd erg grappig. hier heeft James zijn eigen teddybeer die hij rond draagt. De rede nwaarom ze het doen is verschillend. Soms is dat prooigedrag, soms is dat een "surrogaatvrouwtje".
Oneetbare dingen opeten, dat is eigenlijk een probleemgedrag. Dat noemt pica. Als dat regematig gebeurt, zou ik daar wel eens naar laten kijken.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2013 - 12:17

Hier hebben ze mn afwasspons als nieuw speelgoed omgedoopt. Het probleem is dat het zo een ijzeren bol ding is en ik het dus niet veilig vind. Ik verstop die nu altijd in mijn schotelvod. Misschien eens onder je kasten kijken of de zetel? Daar vind ik toch mn spullen terug als ik ze kwijt ben. Hier stelen ze vooral flessendoppen, nagelknippers, stylo's, snoepjes en al wat klein is en rammelt.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 04 maart 2013 - 12:20

Grappig :lachen: toch raar he alles wat geen speelgoed is dat ze daar het liefst mee spelen! :lol:

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 maart 2013 - 14:37

ja, in verband met het opeten, ze doen het alletwee dus ik heb geen idee waaraan het kan liggen. ik vermoed dat ze er gewoon op willen knabbelen en het per ongeluk inslikken;
Ik heb dit al vermeld aan de DA maar die zei alleen, dan weten we dat we zeker een echo moeten nemen als uw katten eens niet meer willen eten en ziek zijn...
Denk ook niet dat er echt een oplossing is. Misschien wat laat kittengedrag? ze zijn nog geen 1,5 jaar dus...

Dat verslepen is hilarisch. Ik heb zo een megazwaar dekentje voor in de zetel en dan zie je de kat achterstevoren de trap oplopen en dat meetrekken...
Maar het grappige is, als ze zien dat ik hun gezien heb, stoppen ze onmiddellijk :):):)
Ze pakken ook hun speelgoed door het luikje mee naar buiten en andersom...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 04 maart 2013 - 18:29

ik dacht dat pica oa veroorzaakt kon worden door verveling of ook door een te vroege scheiding van de moederpoes. Vooral siamezen hebben dat. Maar veel weet ik er ook niet van.
maar pica en al spelend iets inslikken is natuurlijk iets helemaal anders.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 04 maart 2013 - 18:43

Bekijk berichtwea, op 04 maart 2013 - 12:01, zei:

Oneetbare dingen opeten, dat is eigenlijk een probleemgedrag. Dat noemt pica. Als dat regematig gebeurt, zou ik daar wel eens naar laten kijken.

daar kan je toch niks aan doen?
Onze Ramses heeft volgens mij ook pica, die eet echt alles op, heel gevaarlijke dingen ook, wij letten echt heel goed op maar hij zit bv de spijkers uit de kast te trekken, zit zich daar heel lang mee bezig te houden en als hij die dan uiteindelijk er uitkrijgt probeert hij die op te eten, godzijdank wou hij er al aan beginnen toen ik nog niet onder de douche stond en heb ik het bijtijds gezien...

Bekijk berichtwea, op 04 maart 2013 - 18:29, zei:

ik dacht dat pica oa veroorzaakt kon worden door verveling of ook door een te vroege scheiding van de moederpoes. Vooral siamezen hebben dat. Maar veel weet ik er ook niet van.
maar pica en al spelend iets inslikken is natuurlijk iets helemaal anders.

Hij is zeker niet te vroeg gescheiden van de moeder, hij was 4 maand toen hij bij ons kwam
Verveling zou dan wel kunnen, hij heeft zoveel energie dat we hem gewoon niet kunnen volgen en ik vrees toch dat hij zich regelmatig verveelt

Bekijk berichtJientje, op 04 maart 2013 - 14:37, zei:

Ik heb dit al vermeld aan de DA maar die zei alleen, dan weten we dat we zeker een echo moeten nemen als uw katten eens niet meer willen eten en ziek zijn...

wij zijn al meerdere keren in vliegende vaart naar de dierenarts moeten rijden met ramses omdat we dachten dat hij iets gevaarlijks had binnengespeeld en om rx'en te laten maken van zijn maag en darmen
Ik kan je verzekeren, op zo een momenten staat je hart gewoon stil

Bewerkt door lathyrus, 04 maart 2013 - 18:40.

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 maart 2013 - 20:46

Hey,

Ze zijn op 7 weken(verplicht) gescheiden van de mama dus dat kan de oorzaak idd zijn. Verveling denk ik minder omdat ze in de ren kunnen. Ik zie inderdaad ook geen oplossing behalve zo goed mogelijk opletten en hopen dat het met de ouderdom verdwijnt.

Hai, juist is mijn gordijn van de muur gevallen( lang leve ikea) en mokka was zo verschoten dat de krabpaal bijna omviel, hij tussen de treden van de trap bleef steken om zich nadien onder het bed te verstoppen. Ik heb zooooooo een medelijden met hem. Hij houdt zijn pootje ook af en toe omhoog dus ik moet het echt in het oog houden...
Pff, arm dutske. Hij heeft ondertussen wel al weer bij mij gezeten en wat gegeten dus ik denk dat hij al terug iets rustiger is. Heb hem even de ren in gelaten om te bekomen. Kan ik nog iets voor hem doen?