Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#121 Geplaatst 04 mei 2013 - 12:41

Vannacht heb ik bij Florreke op de kattenkamer geslapen, kwestie dat hij niet alleen zat zo kort nadat hij hier toekwam.
Ik weet niet of hij veel geslapen heeft, in ieder geval ben ik rond 3:30u wakker geworden en hij zat klaarwakker aan mijn hangmat. Zo lief gelijk hij op zijn achterpootjes gaat staan voor een streelke. En hij wordt ook graag over zijn neusbruggeke gestreeld :heart:
Zijne leeftijd belet hem niet om te spelen, met zijnen hengel maar ook met tjiepkuikentje (zo'n kuiken die tjiept als je ermee beweegt) en met een spiraalveertje :catplay . Een speelse knuffelbeer dus. En een kroelerke :)
'k Heb wel gehoord dat mijnen Archie aan de deurkier stond te blazen telkens Flor naar de deur ging. Volgens mij is Florreke heel sociaal naar andere poezels toe, maar heeft mijnen blaasbalg er een probleem mee :lachen:

Deze morgen was Florreke zijn natvoer op en was hij content van zijn brokjes aan het smikkelen. Hij is ook flink op de kattenbak geweest (een paar keer zelfs). Voorlopig heb ik er de kap afgedaan en 'k was benieuwd hoeveel kattenbakvulling ik deze morgen zou moeten opvegen, gezien zijn "zogezegd gedrag" bij zijn vorig personeel. Awel, het is gewoon wat uitloop, zeker niet meer.

Dus efkes schetsen:
- geen wildplasser
- niet echt gestresseerd. Uiteraard was gisteren alles nieuw voor hem en hij had ook in zijn transportbox gezeten en een autorit en toen bij een "nieuwe mensel" (ikke dus) gebracht in een compleeeeeeeeeet nieuwe omgeving en daar een Blex-a-lot en een Blaasbalg gezien (en vooral gehoord :lachen: ), maar eens hij die indrukken van zich afgeschud had, gedroeg hij zich zoals gelijk welke andere "normale" kat
- gewone uitloop na gebruik kattenbak, gelijk als bij iedere andere kat. En had ik de kattenbakmat er direct gelegd, dan had ik zelfs mijn stoffer en blik niet moeten gebruiken maja, nie aan gepeisd hé ;)
- spelerke
- knuffelbeer die geniet van "neuzeke wrijven" (dan gaat zijn mondje een klein beetje open en zijn oogjes dicht en zie je hem zó genieten :heart: )
- op het eerste zicht sociaal naar andere poezels toe maar FIV-positief (eind maart getest met een snaptest)

... en op zoek naar een gouden mandje :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 04 mei 2013 - 19:37

Ocharme die lieve schat heeft op korte tijd zoveel moeten meemaken. :(  Gelukkig zit hij nu bij een hele lieve opvangmama die hem het vorig avontuur snel zal doen vergeten. En nu maar duimen draaien dat hij bij lieve mensen terecht mag komen. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#123 Geplaatst 04 mei 2013 - 20:06

Super dat hij het zo goed doet Sabine!!! :thumb: Echt belachelijk dat die mensen hem hebben teruggebracht, maar nu zijn alle misverstanden recht gezet en kan hij zich klaarmaken op een definitief gouden mandje!!! En ondertussen zit hij ook heel goed :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 05 mei 2013 - 22:10

Dan is het misschien beter dat hij nieuw personeel kan zoeken. Florreke verdient een superthuis, geen thuis die maar zo-zo is. Ondertussen kan hij maar genieten van de all-in à la Sabine :ha

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#125 Geplaatst 06 mei 2013 - 08:29

En genieten kan hij!! Die is echt zooooooooooooooooo lief :love4:
Hij zou heeeeeeeeeeeeeel graag de rest van mijn huis gaan verkennen en vriendjes worden met mijn poezels, maar dat gaan we hier niet riskeren.
Da's wel een beetje zielig, want je merkt echt dat hij op gezelschap gesteld is. De ideale thuis zou er één zijn waar het personeel altijd thuis is of waar ze nog een sociale FIV-positieve poezel hebben...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#126 Geplaatst 07 mei 2013 - 11:05

Florreke was in zijne zotten vannacht, hij heeft de Bird hengel uit elkaar gehaald ('k had hem maar niet moeten laten liggen) en toen die volledig gepluimd was, heeft hij met de Kong van de Kattenopvang - die ik aan een hengel gebonden had - zitten jongleren. Toen ik deze morgen wakker werd had hij de kattenbakmat en de transportbox naar het midden van de kamer verhuisd. Deze morgen lag hij dan in zijn mandje te slapen, op het eerste gezicht doodmoe, tot ik hem die knipperlichtjesslang in zijn pootjes duwde, daar heeft hij zijn tandjes eens goed in die grote kop gezet, haha, zijn mondje was nauwelijks groot genoeg en 't was zo precies gelijk als de scène van een leeuwentemmer in het circus, die dikke slangenkop in dat opengesperd muilke :lachen:
Maar hij wil absoluut uit de kattenkamer en 't is echt "keeperen" in het deurgat zodat hij niet wegspurt.
'k Ga hem vanavond waarschijnlijk eens beneden in de bench steken als mijn andere apen (en dan vooral Archie Blaasbalg en Winston Blex-a-lot) buiten zijn.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.600 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 07 mei 2013 - 11:09

't Is ne vree actieven boy precies :)
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#128 Geplaatst 07 mei 2013 - 11:24

Amai, ge moogt zeker zijn!!
8 jaar, gelijk als ne mens van 45-50 jaar dus hé, 't oud zot komt boven :lachen:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 07 mei 2013 - 13:04

Bekijk berichtSabine2, op 07 mei 2013 - 11:24, zei:

Amai, ge moogt zeker zijn!!
8 jaar, gelijk als ne mens van 45-50 jaar dus hé, 't oud zot komt boven :lachen:

Helaba ge moet de 50 plussers niet onderschatten hoor. Wij zijn dikwijls nog actiever dan de jeugd. :lachen:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#130 Geplaatst 07 mei 2013 - 13:07

:ha :ha Rita, 'k zou niet durven, binnen een paar jaarkes ben ik ook 50-plusser met oud zot :lachen: :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#131 Geplaatst 08 mei 2013 - 08:41

Gisteravond heb ik hem beneden in de bench gestoken want hij zat altijd luid te kroel-miauwen als hij mij beneden hoorde, dan wil hij daar niet alleen in zijn kamer zitten.
En braaf dat hij was, hij heeft schoon liggen kijken naar de poezels, heeft teruggeblazen naar Archie Blaasbalg en van puur enthousiasme zijn darmpjes verlucht :misselijk:
Terug boven op de kamer heeft hij nog heel flink gespeeld met de hengel, is 5 seconden boos op mij geweest omdat hij zijn maandelijks anti-vlooien-pipetje in zijn nekje kreeg (en 'k moest hem dus 5 seconden stil houden :lachen: ) en heeft vannacht mooi geslapen, eerst luid spinnend bij mij en daarna in zijn mandje... tot deze morgen. Peper in zijn gat, 't was de moeite. Spelen met de muis, de hengel, het veerke, een andere hengel, zijn eten :rolleyes: , en dan heeft hij ook nog een soort van scateboarden gedaan met het vuilblik dat omgevallen was :lachen: :lachen:
't Is echt een super-zotte knuffelbeer :heart:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#132 Geplaatst 08 mei 2013 - 09:27

Zo lief al de verhalen over Florreke. :love: Ik hoop dat dit ventje vlug een goede thuis gaat vinden. :geluk:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#133 Geplaatst 08 mei 2013 - 09:33

Inderdaad, mijn hart smelt helemaal als ik die verhalen lees!!! Hij klinkt echt fantastisch :love: :love:

Sabine2
Sabine2
  • 8.299 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 08 mei 2013 - 10:02

Het is een fantastisch baaske ook. Moest ik zelf geen hebben, 'k zou hem houden, maar de mandjes liggen hier al overvol...

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 08 mei 2013 - 13:26

:ha :ha moesten we z'n leeftijd niet weten we zouden denken dat je het hier over een kitten hebt. Zo tof dat hij op zijn leeftijd nog zo'n speelvogel is, en daarbij dan nog lief en sociaal ook. Prachtbeestje dus! Ik hoop dat er een mooie thuis komt voor hem.

Blijft Archie blazen of is dat alleen in het begin? Hier is Bruce echt tof met de kittens, heel nieuwsgierig en snuffelen. Maar Joske moet er tot hier toe echt niet van weten. Ik hoop dat hij toch bijdraait want dan kunnen de kittens snel overal rondlopen. Tot hier toe hebben ze de slaapkamers en badkamer al verkend, nu nog de living. Ach ik zou ze kunnen opeten :d