Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#211 Geplaatst 08 juni 2013 - 10:49

Ik hoor inderdaad veel positieve zaken over rauwvoeding, maar het is inderdaad nog niet zo algemeen bekend hier en moeilijk aan te geraken.
En het wordt ook door de meeste dierenartsen niet echt gepromoot, hoewel ik er echt wel kan inkomen dat het voor diertjes met intoleranties echt wel de betere voeding is. Per slot van rekening leunt dit het sterkste aan bij wat ze in de natuur krijgen.
Momenteel hou ik het echter wel bij de W/D want hij heeft dus een probleem aan zijn darmen en is niet zo zot van natte voeding, zelfs die Almo Nature die 75% kip en 25% bouillon is vond hij maar zozo, zijn brokjes daarentegen vindt hij superlekker want die had hij dan wel binnengeschoefeld. Bij de meeste poezels is het anders maar hier en daar zit er een uitzonderlijke brokverslaafde tussen :catscratchhead:

Bovendien zijn de vooruitzichten nu een pak beter dan de prognose die hij tien dagen geleden kreeg en de kans bestaat dat hij dan toch eigen personeel vindt. Naast het medisch vraagteken waarop we volgende week een antwoord gaan krijgen, is het misschien beter om die optie "rauw" open te laten voor zijn toekomstig nieuw personeel. Veranderen en dan nog eens veranderen (moesten zij ook het rauw niet zien zitten), 'k weet niet of dat in zijn geval wel goed is.

Ondertussen blijft de kleine man het goed stellen.
Gisteren heb ik nog zijn buik geïnspecteerd en het ziet er allemaal prima uit. Of het medical petshirt er nog zo prima gaat uitzien na 10 dagen, daar heb ik mijn twijfels over.... :lachen:  Die kraag vind ik wel heel warm uitzien, 't is zo een rolkraag en ik vraag mij af of ze geen "zomer-uitvoering" hebben.
Vannacht heeft hij heeltijd bij mij geslapen, 'k ben dus geradbraakt van in een super-onnatuurlijke houding te liggen :lachen: Deze morgen is hij wel verhuisd naar zijn krabton, 'k zit met een soort bronchitis met een formidabele bashoest en lag op een bepaald moment ferm te bassen. "Tante hond" vindt hij duidelijk maar niets :louche: :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#212 Geplaatst 08 juni 2013 - 19:15

Hihi, je moet nogal iets over hebben voor dat ventje hé ;) Blij te horen dat het de goede kant uitgaat met hem. Veel beterschap ook voor jou!
Mylo Banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#213 Geplaatst 08 juni 2013 - 19:35

O maar het is zo'n ongelooflijke schat en hartenvretertje, 'k heb er echt zelf ook heel veel aan, zoveel liefde dat er in dat kleine lijveke zit :love4:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#214 Geplaatst 09 juni 2013 - 07:12

Dat het nu maar snel volgende week is dat we weten hoe het is met Florreke. :pray:  Ik denk dat hij ondertussen al veel harten heeft veroverd. :heart:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#215 Geplaatst 09 juni 2013 - 07:27

Het mijne toch alleszins. :heart: Niet dat ik plannen heb maar ik vind het zo'n ontzettend lief" plannetrekkertje "dat ik gewoon niet anders kan dan elke keer opnieuw het topic te lezen.
Sabine je doet het goed.Hij heeft geluk.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#216 Geplaatst 09 juni 2013 - 09:56

Bekijk berichtSabine2, op 08 juni 2013 - 10:49, zei:

Ik hoor inderdaad veel positieve zaken over rauwvoeding, maar het is inderdaad nog niet zo algemeen bekend hier en moeilijk aan te geraken.
En het wordt ook door de meeste dierenartsen niet echt gepromoot, hoewel ik er echt wel kan inkomen dat het voor diertjes met intoleranties echt wel de betere voeding is. Per slot van rekening leunt dit het sterkste aan bij wat ze in de natuur krijgen.
Momenteel hou ik het echter wel bij de W/D want hij heeft dus een probleem aan zijn darmen en is niet zo zot van natte voeding, zelfs die Almo Nature die 75% kip en 25% bouillon is vond hij maar zozo, zijn brokjes daarentegen vindt hij superlekker want die had hij dan wel binnengeschoefeld. Bij de meeste poezels is het anders maar hier en daar zit er een uitzonderlijke brokverslaafde tussen :catscratchhead:

Bovendien zijn de vooruitzichten nu een pak beter dan de prognose die hij tien dagen geleden kreeg en de kans bestaat dat hij dan toch eigen personeel vindt. Naast het medisch vraagteken waarop we volgende week een antwoord gaan krijgen, is het misschien beter om die optie "rauw" open te laten voor zijn toekomstig nieuw personeel. Veranderen en dan nog eens veranderen (moesten zij ook het rauw niet zien zitten), 'k weet niet of dat in zijn geval wel goed is.

Ondertussen blijft de kleine man het goed stellen.
Gisteren heb ik nog zijn buik geïnspecteerd en het ziet er allemaal prima uit. Of het medical petshirt er nog zo prima gaat uitzien na 10 dagen, daar heb ik mijn twijfels over.... :lachen:  Die kraag vind ik wel heel warm uitzien, 't is zo een rolkraag en ik vraag mij af of ze geen "zomer-uitvoering" hebben.
Vannacht heeft hij heeltijd bij mij geslapen, 'k ben dus geradbraakt van in een super-onnatuurlijke houding te liggen :lachen: Deze morgen is hij wel verhuisd naar zijn krabton, 'k zit met een soort bronchitis met een formidabele bashoest en lag op een bepaald moment ferm te bassen. "Tante hond" vindt hij duidelijk maar niets :louche: :lachen:

Hey Sabine, zo leuk voor Florreke ! Ik moet ook jammergenoeg Hills geven aan Nanou want ze reageert ook op alles. IK overweeg ook over te gaan op rauwvoer, maar hoe breng je het aan de kat hé :( Nanou kent niets van anders voer, laat staan rauw. Ik mag alles laten liggen op het aanrecht, zij komt aan niets en proeft aan niets .... dus tjah, hoe zou ik het moeten aanpakken hé. Als ik wist dat rauwvoer 200% het antwoord zou zijn voor haar darmpjes dan direct, maar ......

sscarabee
sscarabee
  • 66 berichten
  • 2 katten

#217 Geplaatst 09 juni 2013 - 10:24

Met Florreke komt het wel goed heb ik zo het idee! Hij is in elk geval bij de juiste persoon terechtgekomen :-)

Wat betreft de rauwvoeding: inderdaad misschien de diagnose beter afwachten en bekijken of zijn nieuw personeel het ziet zitten om hem rauwvoeding te geven.

Hopelijk ben jij snel ook wat beter want zo'n tante hond in mijn bed zou ik ook maar niks vinden hoor :trance:
Poeslieve groetjes
Peggy (scarabee)

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#218 Geplaatst 09 juni 2013 - 12:10

"Tante hond" is ondertussen al wat minder aan 't bassen door een mix van hoestsiroop en grootmoeders middelkes :)

Maar wat nog belangrijker is...... Ik heb de eerste keer in weken een VAST kakje gevonden in Florreke zijn kattenbak :dancer: :dancer:
Dus het gaat in die schat zijn darmpjes ook al een stuk beter :dans: :dans:
Die W/D doet dus echt wel zijn werk. Hout vasthouden dat het zo blijft :duim:

Spelen is momenteel nog snel vermoeiend voor de kleine man, wat normaal is want hij is nog maar 4 dagen geleden onder volledige narcose geopereerd geweest.
Maar wat hij wel al kan, is die drukknoopjes aan de poep van zijn medical petshirt opendoen. Deze morgen heb ik hem op heterdaad betrapt :louche: :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#219 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:00

En is Florreke nog steeds ok? Nog een vast kakje gedaan?
Veel beterschap!!

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#220 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:11

Florreke doet het nog altijd goed :)
Hij is nog altijd zijn knuffelige zelf, maar 'k verlang eerlijk gezegd wel naar het moment waar hij weer zottekes gaat spelen.

En deze morgen lag er weer een vast kakje in de bak :thumb:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#221 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:21

Oh super :dancer: Hij lijkt dan echt wel aan de beterhand te zijn :jump: Hopelijk hangt hij snel weer het zotje uit :d Hoewel hij dat al een beetje doet denk ik met die knopen van zijn pakje open te doen :d

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#222 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:37

Dat maakt eerder deel uit van zijn was-ritueel, 't is een Meneerke Proper :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#223 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:41

Bekijk berichtSabine2, op 10 juni 2013 - 10:37, zei:

Dat maakt eerder deel uit van zijn was-ritueel, 't is een Meneerke Proper :lachen:

:ha Handig, hopelijk doet hij de vloeren ook :lachen:
Hij mag Joe komen opvoeden, die is net proper genoeg :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#224 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:55

Hij is proper op zijn eigen, maar het personeel mag de vloer doen... :louche:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#225 Geplaatst 10 juni 2013 - 14:57

Het krijgertje gaat de goede weg op. :dancer: Goed zo Florreke. :loveshower:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk