Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#241 Geplaatst 25 juni 2013 - 22:09

Het is soms toch zo moeilijk om die pilletjes te geven. :onzeker: Florreke weet natuurlijk niet dat het voor zijn eigen goed is. :heart:
Is er geen andere voeding dat je nog kunt proberen? Heeft de DA nog iets gezegd over de voeding van hem? :onzeker:
Ik wou ook al dat we een paar weken verder waren voor deze lieve schat. :love:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#242 Geplaatst 25 juni 2013 - 22:15

Je hebt er je handen duidelijk aan vol, maar hij klinkt zo lief :heart: Ik hoop voor jou dat het de komende dagen vlotter begint te gaan!! En dat je mooie strontjes vindt in de bak!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#243 Geplaatst 25 juni 2013 - 22:20

Bekijk berichtkate2, op 25 juni 2013 - 22:15, zei:

En dat je mooie strontjes vindt in de bak!

:ha: :slach: uit de context bekeken is dat echt nogal, euh...vreemd!

Maar goed nieuws voor Florreke, zo fijndat jullie hem niet hebben opgegeven!! Ik ben heel blij dat hij bij jou terecht gekomen is.

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#244 Geplaatst 26 juni 2013 - 23:21

Bedankt allemaal voor de duimpjes!!

'k Ga nu sebiet nog eens met Florreke worstelen en hem daarna als boetedoening een overdosis zoentjes geven, zodat hij weet dat tanteke hem nog altijd graag ziet :heart:
'k Zal toch content zijn als de week uit is en hij van die pillerij vanaf is (en ik ook... :louche: )

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#245 Geplaatst 01 juli 2013 - 12:52

Ondertussen is Florreke van zijn pillekes vanaf en sindsdien is zijn eetlust opvallend beter. 's Avonds als ik thuiskom is zijn potje met brokjes volledig leeg en tegen 's morgens is zijn nieuw kommeke ook op :dancer:
Zijn kakjes zijn nog niet wat het moet zijn, maar 'k heb een tip gekregen om hem een beetje geitenyoghurt te geven (probiotica). Gisteren heb ik hem zo'n lepelke voorgeschoteld, maar 't is niet zijne meug, dus vanavond een nieuwe poging.
Hij speelt ook terug al wat beter, dus ik denk dat het door die pillekes kwam dat hij uit zijn gewone doen was. Den duts.
Nu nog terug worstjes-kaka en dan is hij weer zo goed als nieuw :thumb:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#246 Geplaatst 01 juli 2013 - 12:55

Dat begint toch duidelijk de goede weg op te gaan en ik ben blij dat je de pilletjesoorlog bent kunnen beëindigen :) Ik duim voor die kakjes! (dat klinkt wel raar :lachen: )

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#247 Geplaatst 02 juli 2013 - 06:35

Florreke gaat de goede weg op. :dancer: Alleen maar goed nieuws van deze schat. :loveshower: Nu nog duimen voor de worstjes. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#248 Geplaatst 02 juli 2013 - 08:15

Florreke kom op met die mooie worstjes ! :goofy: :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#249 Geplaatst 02 juli 2013 - 12:08

Vannacht ben ik wakker geworden van tjiepemuis waarmee hij vanuit zijn bedje "piñata" aan het spelen was :louche:
Dan had hij ook nog een ander speeltje ontdekt waarmee hij door de kattenkamer gezeild is.
En nadat hij dan met zijn peper-poep nog een paar keer vliegmachien gespeeld heeft (dan vliegt hij overal rond tegen overdreven snelheid :lachen: ) is hij bij mij komen liggen want hij vond dat ik toch ook nog een paar uurkes mocht slapen... :a

De geitenyoghurt mag ik zelf opeten dus 'k zal nog wat truken uit mijnen hoed moeten toveren om hem probiotica te geven, want 't is nog altijd spetterpoep ipv worstjes :oops:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#250 Geplaatst 02 juli 2013 - 14:41

:ha 't Is precies een zottekont :d Hij klinkt echt geweldig, ben er al helemaal zot van alleen door de beschrijvingen!

't Is precies een moeilijke eter. Ik heb weer iets gemist denk ik :oops: Maar weten ze nu waaraan die diarree ligt?

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#251 Geplaatst 02 juli 2013 - 16:09

Amai, zo'n zot gat :lachen:
Hij eet vooral brokjes, natvoer is niet zijn ding (raar hé, mijn Snoetje* was ook zo maar voor de rest zijn de meeste poezels toch puitonnozel van natvoer).
En die geitenyoghurt, ik kan het hem niet kwalijk nemen, 't smaakt toch lichtjes zurig :lachen:

Die diarree ligt aan zijn IBD (Irritable Bowel Disease) en wat daarvan de oorzaak is, is een aftasten. Meestal duidt het op een voedselintoleratie, vandaar dat hij nu op Z/D staat want voedselintolerantie bij poezels heeft meestal iets met de eiwitten te maken en bij die Z/D zijn de eiwitten gescheiden (of zoiets...). Maar voor hetzelfde geld wordt het door iets anders veroorzaakt en het is dan zoeken naar een naald in een hooiberg.
Vandaar dat ik hem ook op probiotica wil krijgen, dat reguleert de darmen. Maar leg dat maar eens uit aan Florreke Knorreke :rolleyes:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#252 Geplaatst 02 juli 2013 - 17:06

Ah ja maar ik heb er ook die supermoeilijk zijn met natvoer. En korreltjes zijn inderdaad minder handig om pilletjes in te verbergen :d

Ik hoop dat probiotica dan snel helpt!!! Lijkt me nu toch niet zo handig :lachen: Lust hij geen vis of zo dat je het daarin kan verstoppen? In een garnaaltje of zo?

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#253 Geplaatst 05 juli 2013 - 18:55

't Zal wat moeilijk zijn om ongemerkt die yoghurt tussen garnaaltjes of vis te mengen ;)

Ik heb nu uit de natuurwinkel probiotica voor kinderen gehaald en in zijn water gemengd. Dat zou rust moeten brengen in de de darmen.
'k Heb dat vroeger ook nog zelf gebruikt toen ik veel last had (voordat ik wist dat ik lactose-intolerant ben) en dat hielp heel goed.
Dus hopelijk binnenkort ook een goed resultaat bij Knorreke!

Hij is wel een beetje zielig nu want hoort mij beneden tegen de andere poezelkes, en ziet er soms één op het dak van de keuken wandelen (da's vlak onder zijn kamer) en hij zou er echt zo graag mee spelen. Maar doordat hij FIV positief is, kan ik het risico niet nemen voor mijn beestjes :(
En door mijn oefenwandelingen voor de Dodentocht heb ik tijd tekort om met hem nog eens goed te spelen. Maar morgen ga ik het goedmaken, 'k ga hem eens puitonnozel en doodmoe maken zie :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#254 Geplaatst 06 juli 2013 - 07:03

Toch jammer dat hij positief is en niet met de andere kan spelen. :( Gelukkig heeft hij het geweldig getroffen met zijn opvangmama die dit met hart en ziel kan opvangen om hem een zalig leventje te geven. :flower:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#255 Geplaatst 09 juli 2013 - 20:44

Zo chique met zijn hippe jasje aan!!