Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#331 Geplaatst 30 augustus 2013 - 15:16

Bekijk berichtFietje26, op 30 augustus 2013 - 11:24, zei:

Net een telefoontje van de zus gekregen dat de Belgacom man is langsgeweest en ik dus internet in het appartement heb :party:
Dit weekend zal er dus een update met wat fototjes komen over Dora (voordien gekend als Snoezy :cat )

Dit doet Dora dus wanneer ik haar korrels in haar bakje giet. Het kan nooit snel genoeg gaan... Het zal een familietrekje zijn zeker :louche:

Oooooh ik kijk al uit naar de fotokes :jump: :jump: :jump:

't Zal inderdaad een familietrekje zijn :lachen:

Deze morgen heb ik Maya wat laten rondcrossen in de living, en het was echt crossen dat ze deed. Ze wilde ook met de grote poezels spelen, maar dat was geen succes. Iedere keer dat ze bij hun op het vensterbankkussen sprong of naar boven in de Petfun klom (hilarisch) voor den Churchill, die in het bovenste mandje lag, wat te gaan plagen en naar zijn poot te meppen die hij nonchalant uit zijn hangmat lieg hangen, volgde er een blaas- en bromconcert :rolleyes: De eerste vijf seconden stond ze dan wat raar te kijken, maar daarna crosste ze weer ferm vrolijk een toer rond de living en de keuken :lachen:

Deze morgen was Churchill ook op het dak van mijn keuken geklommen en zat langs buiten op de vensterbank van de kattenkamer naar Chouchouke te kijken, die eerst echt geschrokken was. Die kleine pruts met een dikke staart, dat was echt lachen :lachen:  Maar de dikke staart is snel verdwenen en maakte plaats voor gezonde nieuwsgierigheid en dan hebben ze elkaar elk langs een kant van het vliegenraam zitten observeren :heart:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Fietje26
Fietje26
  • 6.689 berichten
  • 4 katten

#332 Geplaatst 30 augustus 2013 - 20:35

Bekijk berichtSabine2, op 30 augustus 2013 - 15:16, zei:

Oooooh ik kijk al uit naar de fotokes :jump: :jump: :jump:

Kort enkele fototjes om te laten zien dat Dora zich al helemaal thuis voelt :)
Ik heb er ook een filmpje bijgevoegd, sorry voor de slechte GSM kwaliteit...

Ze is een ontzettend lief en speels kitten. Sabine, je hebt haar goed opgevoed :flower:  :ha
Ze heeft gisterenavond ook het aquarium met de visjes ontdekt. Sindsdien vindt ze het geweldig om voor het aquarium te gaan liggen en te observeren...
's nachts slaapt ze eigenlijk bijna de hele nacht door. Ondertussen heeft ze wel gemerkt dat het bed comfortabeler is dan het mandje in de slaapkamer...
Alleen voor eten heeft ze een lichte obsessie. Het opdienen van haar korreltjes kan nooit snel genoeg gaan. Ook wanneer ik aan het koken ben huppelt ze de hele tijd tussen mijn benen door in de hoop dat het iets voor haar zal zijn... We zullen nog moeten oppassen dat ze geen dikkertje wordt :ha

Maar in ieder geval, we hebben het superfijn met ons tweetjes :loveshower:

Bijgevoegde thumbnails

• 20130829_195418.jpg
  • 20130829_205710.jpg
  • 20130829_210359.jpg
  • 20130829_210409.jpg

Bijgevoegde bestanden

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#333 Geplaatst 30 augustus 2013 - 20:53

Oh, zij ziet er heel gelukkig uit.
En op de eerste foto zie je ze nog dabben ook. :love3:

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#334 Geplaatst 31 augustus 2013 - 00:03

Amai, de kleine prinses stelt het daar al heel goed bij je Sophie. Ze is al helemaal gesetteld :thumb:

Haar broertje Blinky deelt alleszins dezelfde eet-obsessie. 'k Had hier de pan op het vuur gezet voor pannenkoeken te bakken en 'k heb hem eerst terug naar de kattenkamer moeten brengen, hij sprong heeltijd op 't fornuis :scared:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#335 Geplaatst 31 augustus 2013 - 00:39

Ze is zo mooi :love: :love: :love: En ze ziet er uit alsof ze daar al haar hele leven woont :love4: Echt super dat ze zo'n goede thuis gekregen heeft! :thumb:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#336 Geplaatst 31 augustus 2013 - 09:19

Dora heeft het getroffen met haar nieuwe thuis. :dancer: Ze ziet er super gelukkig uit. :heart:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#337 Geplaatst 31 augustus 2013 - 09:26

:jump: super ! veel geluk samen ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#338 Geplaatst 01 september 2013 - 15:57

Chouchouke is er ondertussen eigenlijk helemaal door. Ze moet wel haar medicatiekuur nog afwerken en de week van de 9de mag ze dan voor haar sterilisatie. Ze is echt mooi aan het veranderen. Deze week zag ik haar bijna groeien. En ook haar pelske, ooit naar de bruine kant van de ontbering, is nu een mooi zwart doorspikkeld met witte haartjes aan het worden. Voor de rest is het een zot gat die haar manneke kan staan. De speelrail is één van haar favoriete speelgoedjes :heart:
SDC00115.JPG

Ze speelt supergraag met Maya en klimt gezwind tot het bovenste hangmatje van de Petfun, waar mijnen Churchill dan weer ligt met een blik van "Doeme, tegenwoordig kan een poezel hier zelfs al niet meer rustig slapen". Deze week was het mooi om zien, Churchill was via het dak van de keuken op de buitenste vensterbank van de kattenkamer gaan zitten en Chouchouke was kweeniehoehard verschoten. Dat klein spook met die hoge rug en dikke staart ging zich desnoods ferm weren naar mijnen groten dikken Churchill, de nieuwsgierige loebas :lachen: Ze had snel genoeg door dat ze niets te vrezen had, en dan hebben ze via het vliegenraam neuze-neuze gedaan :heart:
SDC00111.JPG SDC00112.JPG SDC00113.JPG SDC00117.JPG SDC00110.JPG

Maya zit nu ook in de kattenkamer of beneden. Haar verzwikte pootje is volledig genezen en ze begon iets te veel langs de bench omhoog te klimmen, 'k denk dat ze daar dan meer kans maakte om zich opnieuw pijn te doen dan in de kattenkamer. 't Is ook een echt lief zotteke :love4:
SDC00116.JPG

En dan is er natuurlijk nog Blinky. Een klein zotteke met een lichte vorm van kleptomanie als het op natvoer aankomt. Niets is veilig, zelfs mijne falafel in tomatensaus niet :louche: :lachen: Mijn grote poezels worden zonder schroom getackeld of krijgen een schouderstoot links en rechts zodat hij hun eten kan opvreten en hij sprint van het potje kittenvoer naar het potje volwassenvoer met een snelheid waar Usain Bolt himself stikjaloers op zou zijn :lachen: 'k Moet hem daarin constant corrigeren maar hij is echt wel hardleers als het op eten aankomt :rolleyes: Maar dat maakt hij ruimschoots goed door de knuffeltjes en koppekes en likjes :heart: 't Is een echte super-fletser die heel graag bij de mensen is. Hij gaat nog altijd op zijn achterpootjes staan, met zijn voorpootjes uitgestrekt om vastgepakt te worden en duizend zoentjes en knuffeltjes te krijgen :love: :love: :love: Zijn toekomstig personeel gaat er een super-knuffelkater aan hebben :love4:
SDC00114.JPG SDC00102.JPG SDC00103.JPG SDC00104.JPG SDC00105.JPG SDC00106.JPG SDC00107.JPG SDC00108.JPG SDC00109.JPG

Bewerkt door Sabine2, 01 september 2013 - 16:01.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#339 Geplaatst 02 september 2013 - 09:22

Die foto's van Chouchou en Churchill zijn zo lief :loveshower: :loveshower: :loveshower: En ze ziet er zo goed uit zeg! als je vergelijkt met die eerste foto's... :thumb:
Fijn dat Maya beter is.
Blinky heeft helemaal mijn hart gestolen :heart: Zo'n zwart wit fletsertje met karakter, wie kan daar nu niet stapelzot van zijn :heart:

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#340 Geplaatst 02 september 2013 - 15:15

Chouchouke is echt met sprongen vooruitgegaan de laatste week :trance:
En Maya haar mooi zwart pelske blinkt ook gelijk als in de Mr Proper reclames :lachen:
Blinky is echt super. En kijk eens naar de foto's, allemaal snorreke vooruit, de kleine man staat zo super-content in 't leven :love: :love: :love:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#341 Geplaatst 02 september 2013 - 15:17

Bekijk berichtSabine2, op 02 september 2013 - 15:15, zei:

Blinky is echt super. En kijk eens naar de foto's, allemaal snorreke vooruit, de kleine man staat zo super-content in 't leven :love: :love: :love:

Niet doen Sabine, niet doen, ik kan echt geen derde nemen nu :onzeker:  :lachen:

En hij is dan nog zwart wit :love: :love:

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#342 Geplaatst 02 september 2013 - 15:21

EN sociaal :x

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#343 Geplaatst 02 september 2013 - 15:25

:louche: :louche: :louche:

Wil jij dan eerst Lilly een beetje opvoeden? Ik slaag er blijkbaar niet zo goed in :lachen:

Bewerkt door kate2, 02 september 2013 - 15:23.

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#344 Geplaatst 02 september 2013 - 15:28

'k Ben nog volop aan de heropvoeding van Archie Bokkepruik bezig :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#345 Geplaatst 02 september 2013 - 15:35

:ha Wacht tot na zaterdag! Dan zullen al onze kattenproblemen gedaan zijn en kunnen we er nog een aantal bijnemen :lachen: