Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#451 Geplaatst 11 oktober 2013 - 09:40

Misschien nog eens een heel specifieke of mooie foto maken dat ze meer opvalt? Ik wil hem ook wel komen trekken :p :lachen:
Hoewel dat tekstje alleen al toch quasi iedereen zou moeten doen smelten :heart:

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#452 Geplaatst 12 oktober 2013 - 20:56

Sommige dagen zitten echt vol verrassingen..........

Begin deze namiddag kreeg ik telefoon van iemand die kleine Pieter wil adopteren. Donderdag krijgt hij bezoek en dan verschijnt hij waarschijnlijk naar zijn gouden mandje :dancer:

Daarna kreeg ik een mailtje van Kiala dat het pakje van Nivo toegekomen was. De katjes weer content. En ikke ook content, want 'k was cupcakes aan het bakken voor de show morgen en de kleine sloebers - vooral Penny-muisje - vonden de heerlijke bakgeuren onweerstaanbaar en sprongen constant op het aanrecht. Kittens in de keuken en cupcakes bakken gaat dus niet samen :lachen:  Dan heb ik ze maar naar de kattenkamer geloodst waar ze hun hartje konden ophalen met hun speeltjes en het slangetje.

En terwijl mijn laatste cupcakes aan het bakken waren en ik efkes aan het feesboeken was, kreeg ik een message van de vriend van mijn nichtje (oudste dochter van mijn zus). Ze zijn sinds een maand of twee gaan samenwonen en "tante Sabine" had af en toe al een ballonneke opgelaten dat ze bij mij altijd een katje mochten adopteren, kwestie van hun gezinnetje compleet te maken hé ;) En de Lio liet mij dus weten dat hij heel graag een katje zou hebben, Kimberly wist van niets en 't moest nog efkes een verrassing  blijven. Na wat over- en weer geschrijf is hij afgekomen samen met een vriend en toen hij Penny haar koddig gezichtje met de Angry-Bird-oogjes zag, was hij direct verkocht.
'k Heb hem vanalles in bruikleen gegeven: transportbak, kattenbak, schepje, krabpaal en een catit circuit want daar speelt ze graag mee. Ze wonen boven de Tom & Co en gaan zo snel mogelijk alles aanschaffen, maar voorlopig kunnen ze dit dus gebruiken.  En dan heb ik nog een gi-gan-tisch kittenpakket meegegeven om te houden, inclusief kattenbakvulling (anders hadden ze wel wat pech gehad :lachen: ),  hengels en een catch-the-mouse en muisjes en spiraalveertjes en snoepjes en een matatabi stokje en een vensterbankkussen en spiraal-boksbal en..... ('t is familie hé dus 'k ben maar blijven geven :oops: :lachen: ). En dan ben ik toch nog wel een potje natvoer vergeten meegeven zeker :doh:  Allé ja, ze gaat zeker niet van honger omkomen want hij heeft heel veel brokjes meegekregen, maar 's avonds krijgen ze hier altijd wat natvoer en Penny is daar zot van.  Dus 'k geef den helft van mijn huisraad mee en nu heb ik compassie met Penny omdat ze vanavond geen natvoer heeft... :rolleyes: Zot zijn doet gelukkig geen zeer :lachen:

En ja, kleine Maya gaat weer alleen achterblijven eens Pietertje donderdag ook vertrekt :(
Maar......................... ze heeft haar über-schattig Dada-trucske gedaan waar iedereen voor smelt EN ze hebben het gefilmd. Ze gingen het op FB zetten en als het filmke geslaagd is, ga ik het gewoon "public" delen en ook hier proberen zetten (hoewel ik misschien wel assistentie zal nodig hebben, als 't gene SAP of excel is, ben ik tamelijk useless :lachen: ). Ik hoop keihard dat het filmke gelukt is :pray: Smeltgevaar verzekerd!!!!! Ze gaan voor haar in de rij staan :love4:
Morgen ga ik haar foto en tekstje op de show in Bornem eens in de kijker zetten :) Er zal toch wel iemand smelten voor die lieve schat :heart:

Ondertussen heb ik ook nog contact gehad met het nieuwe personeel van Pablo. De eerste dag heeft hij het moeilijk gehad. Het kleine bazeke is opgegroeid tussen de katjes en bij zijn nieuw personeel moest hij zijn broertje en zusje missen en alles was nieuw en rook nog naar nieuw. Hij heeft veel geweend. Nu gaat het beter maar hij weent nog altijd hartverscheurend als hij alleen is :( Ocharme de schat :( Ze gaan nu ook niet halsoverkop opteren voor er een tweede katje bij te nemen, en gaan het nog een paar dagen afwachten. Het is al veel beter en hij moet het nog gewoon worden. Als het personeel thuis is, is hij heel gelukkig en speelt en spint hij dat het een lieve lust is. Hij wordt er ook in de watten gelegd :) Vandaag heeft hij nog een nieuwe hengel gekregen :) Maar ik heb de indruk dat ze toch eventueel zouden overwegen van ééntje erbij te nemen indien hij echt ongelukkig zou blijven op de momenten dat hij alleen zit. Dat moet natuurlijk iets zijn waar ze zelf 100% achter staan, en ondertussen blijf ik hen opvolgen en hou ik er dagelijks contact mee.

De Pee'tjes zijn dus heel snel uitgevlogen - Pietertje moet nog wel verhuizen maar da's een kwestie van dagen. Nu nog Maya :pray: :pray:
De persoon die haar adopteert, zal het zich zeker niet beklagen :love4:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#453 Geplaatst 12 oktober 2013 - 21:09

Oh, dit nieuws is inderdaad heel leuk en onverwacht!
Nu duimen voor Maya. Ik ben benieuwd naar het filmpje.

Chance dat er morgen een mouse hunter bijkomt. Jij geeft heel je hebben en houden gewoon altijd mee?! En dat doe je niet alleen bij familie hoor. Veel te goed, jij!! :flower:

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#454 Geplaatst 12 oktober 2013 - 21:19

Ik koop toch altijd veel te veel van die kleinere speeltjes, daar heb ik echt zooooooooooooooo veel van :)
En met die bonuspunten van Zooplus schaf ik extra hengels aan voor de opvangertjes die ik dan kan meegeven :d

De mousehunter ga ik wel houden! :x En mijne Frenzy krijgt er ook niemand mee ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#455 Geplaatst 12 oktober 2013 - 21:27

Net al bericht gekregen van de Lio, kleine Penny is daar al aan het spinnen en over de grond aan het rollen dat het niet schoon is :love:
Hij post straks een filmke op mijne facebook :d

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#456 Geplaatst 13 oktober 2013 - 20:45

Mijn nichtje is superblij met Penny!!! Shmekky hun konijn zat wel te stampen achter de zetel. Ze moeten elkaar nog wat gewoon worden.
Hij was "the king of the castle" en nu moet hij de aandacht delen met "the queen of the castle" :lachen:
'k Ben echt superblij dat er eens ééntje in de familie terechtkomt, dan kan ik dat van dichtbij blijven volgen :dancer:

En ik zit hier met een gi-gan-tische smile van aan mijn één oor tot aan mijn ander voor nog een andere reden.......
.......... tromgeroffel.........

............... nog tromgeroffel.......... :lachen:

MAYA MUISJE IS GEADOPTEERD :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:
Gisteravond kreeg ik nog een berichtje van de mama van Prutske (voormalig opvangertje Ben). Toen ze hier waren, was Maya ook komen vleien en lief doen en spelen en had ze met Ben nog zitten "pootschermen" toen hij al in de transportbak zat en ze waren aan haar blijven denken. Eerst waren ze er niet gerust in om haar ook nog te adopteren, ze hebben nog een oudere kattin, Touche, en die is wel wat op rust gesteld. Maar Prutske is een heel actieve boy die wil spelen en ook op de momenten dat Touche rustig wil knorren. En uiteindelijk hebben ze beslist om Maya toch ook te adopteren zodat Prutske opnieuw zijn speelkameraadje (en Partner-in-crime :lachen: ) heeft en Touche haar rust terugkrijgt. Ze is vanavond met haar nieuw personeel vertrokken :dancer: 'k Hoop dat ze elkaar snel opnieuw gewoon worden, ze zijn bijna 4 weken van elkaar gescheiden geweest en ruiken nu elk naar "andere kat" maar 'k zie het echt goed zitten en ben super-super-superblij dat Maya een diamanten mandje gevonden heeft :dancer:

Voor Pablo is het nieuws wat minder gunstig. Hij blijft hartverscheurend wenen op de momenten dat hij alleen is of geen aandacht krijgt (vb als zijn baasjes aan het koken zijn...) en 'k heb het door de telefoon gehoord, het was echt wel luid en verdrietig :( Maar het ergste is dat de buren komen klagen zijn bij zijn personeel :( Het zag er eventjes naar uit dat hij vanavond terug zou komen bij mij maar deze namiddag is hij dan weer superlief geweest en knuffelig en speels, en ze zien hem echt wel graag en gaan het toch nog een aantal dagen proberen vooraleer de definitieve beslissing te nemen en ook nog eens met de buren praten om nog een paar dagen begrip te krijgen. Een tweede katje erbij nemen zien ze niet zitten. Dus allemaal  :duim:-kes en :pray:  dat kleine Pablo zijn nieuwe situatie gewoon wordt en nog lang en gelukkig mag leven bij zijn mensjes. Maar als het niet lukt, dan is het beter dat hij terugkomt en dat ze een poezelke kunnen adopteren die wel alleen wil zijn. Tenslotte willen we dat iedereen gelukkig is, zowel de (ex-)opvangertjes als hun personeel. En hij is echt een superlieve en sociale schat maar het is afwachten of hij het uiteindelijk zonder andere poezels / momenten zonder aandacht kan aarden. Bij vele poezelkes lukt dat wel maar hier en daar is er een uitzondering waar dat niet kan lukken. We zullen zien de komende dagen. Hij is in ieder geval heel graag gezien door zijn mensen maar ze willen hem ook niet ongelukkig zien.

Als er nog iemand tips mocht hebben die ik mee kan geven aan zijn nieuw personeel, dan is dat meer dan welkom!! Maar we beseffen goed dat er geen duizend oplossingen zijn :8
Wordt ongetwijfeld vervolgd......

Bewerkt door Sabine2, 13 oktober 2013 - 21:10.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#457 Geplaatst 13 oktober 2013 - 20:56

Jippie voor Maya!! :)

Ik vind het wel knap dat het personeel van Pablo het nog een paar dagen wil proberen. Langs de andere kant breekt mijn hart toch wel als ik hoor dat hij zo weent omdat hij het alleen-zijn niet kan verdragen. Ik weet niet of hij zich daar ooit over kan zetten en of dat wel zou moeten. We zullen het gauw genoeg weten. Maar ik duim alvast dat het opgelost geraakt!!

Nivo
Nivo
  • 5.544 berichten
  • 4 katten

#458 Geplaatst 13 oktober 2013 - 21:15

:d wat geweldig goed nieuws voor jou en Maya :love3: Super dat ze bij een oud vriendje mag gaan wonen, hopen dat ze nog even goed overeen gaan komen :thumb: Je zal haar ook wel hard moeten missen denk ik nu je aan haar gehecht was ?!!!!

Hoop dat het personeel toch overtuigd gaat raken om voor Pablo een nieuw vriendje bij te nemen, hij is duidelijk ongelukkig alleen.
Je kan het maar weten na deze ervaring natuurlijk, mocht hij terug komen voor een thuis te zoeken waar al vriendjes zijn of beter nog met een vriendje samen verhuizen. Toch een beetje hoop dat hij alleen maar even moet wennen nog.

sorry laatste keer

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#459 Geplaatst 13 oktober 2013 - 21:36

Ik zal zeker Maya haar "gesnuggel" missen. 's Avonds kwam ze bij mij liggen met haar snuitje tegen mijn arm en zat gelukzalig te spinnen en te snuggelen :love: Maar ik weet dat ze nu een super-goeie thuis heeft met een vriendje die ze al kende en een nieuw vriendinneke Touche :)
En op die manier kan ik weer een ander katje helpen, een dutske die het nu moeilijk heeft maar ook weer een kans maakt op een gouden mandje :)
Voorlopig is Pietertje hier nog en 'k heb ook nog mijn eigen 5 schatten die ook weer kunnen genieten van extra aandacht van hun moeke. 'k Heb de indruk dat mijnen Archie dat wel zou appreciëren ;)

Ik hoop ook dat Pablo het daar gewoon wordt. Een nieuw vriendje gaan ze er niet bijnemen, dat is nooit hun bedoeling geweest. Aan de andere kant bekijk ik het wat pragmatisch. Als hij het echt niet kan aarden en iedereen ongelukkig is met de situatie, kan hij beter terugkomen. Er zitten katjes in de opvang die niet met andere katjes omkunnen en daardoor niet makkelijk geplaatst kunnen worden, maar die misschien wel super-gelukkig zouden worden in Pablo zijn gouden mandje. Binnen een paar dagen zullen we meer weten :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#460 Geplaatst 13 oktober 2013 - 23:43

Super van Maya :dancer: :dancer: :dancer: Ben echt gelukkig dat ze haar nieuwe mandje heeft gevonden :thumb: En haar personeel heeft meer dan gelijk om haar te adopteren als ik zo lees wat een flodderkont en schat van een kat het is!

Niet zeker of een paar dagen meer het grote verschil zal maken voor Pablo :onzeker:  Maar super dat ze hem nog een kans willen geven en ik duim op goed nieuws!!!
Ik weet dat ze voor honden die blaffen als ze alleen zijn zeggen dat het soms helpt om de televisie aan te zetten (met geluid) en licht aan te laten. Maar ik heb geen idee of dat voor katten een verschil zou kunnen maken...

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#461 Geplaatst 14 oktober 2013 - 05:37

't Probleem bij Pablo is dat het niet enkel is als er niemand is, maar ook als zijn personeel zich eens niet met hem bezighoudt :(
Koken, kuisen, strijken, gaan slapen (mag niet in de slaapkamer) wordt allemaal onthaald op een aanhoudend en luid huilconcert.
Ik hoop dat het toch lukt maar zoniet, dan zijn ze beter met een katje die moeilijk een thuis vindt omdat ze geen andere katjes rond zich kan verdragen of graag met rust gelaten wordt.

Maya stelt het ondertussen zeer goed. Pruts (ex-Ben) is wel onder de zetel gekropen (5 cm hoog :lachen: ) toen de transportbak openging en ze parmantig naar buiten stapte. De pantoffelheld :lachen: Daarna is ze op onderzoek uitgegaan en ging vooral haar toevlucht zoeken tot de keuken en de berging. Voor haar was het ook allemaal nieuw en ze zat hier al van 8 augustus, begrijpelijk dat ze zich niet direct zelfzeker voelde in die nieuwe omgeving. Maar haar personeel is er heel goed mee, Pruts is vanonder de zetel gekomen en heeft haar gadegeslagen (en ernaar geblazen toen ze te dicht kwam) maar het laatste berichtje was dat Maya al goed op verkenning was gegaan, vanboven op de tafel alles nieuwsgierig geïnspecteerd had en daarna besloten had van in de zetel te gaan liggen. Pruts houdt haar (al niet meer blazend) in de gaten :d

Maar de grote "winnaar" van het moment is grote stiefzus Touch. Die ligt gelukzalig te slapen en te knorren, is precies weeeeeeeeeeken slaap aan het inhalen en ik kan het mij zo voorstellen dat ze daar een grote "YES"-smile op haar gezicht heeft :lachen:
Dat worden 3 gelukkige poezelkes :loveshower:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#462 Geplaatst 14 oktober 2013 - 07:45

Hahaha eind goed al goed voor Touch, Maya en Pruts :) zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Maya is toch echt geweldig!! :heart:

Dan zal bij Pablo een radio of tv niets uithalen. Hopelijk lukt het nog en zo niet is het zials je zegt beter dat hij een thuis vindt waar hij wel perfect aard en kan een ander opvangertje daar een gouden mandje vinden.[/color]

Bewerkt door kate2, 14 oktober 2013 - 07:46.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#463 Geplaatst 14 oktober 2013 - 08:45

Ja, de website is net bijgewerkt en er zijn heel wat katjes gewist.
Er is zaterdag een nieuw nestje binnengekomen, maar die komen zelfs niet op de homepagina, want ze zijn allemaal al in optie.
Enkel Eddy moet er nog eens bijgezet worden (Kate2: :mrgreen: )

Ons Tante Sabine doet da goe!

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#464 Geplaatst 14 oktober 2013 - 09:19

:lachen: 't Is goed, die komt er ergens in de loop van vandaag nog bij ;)
Ja die vinden allemaal snel een mooie thuis :thumb:

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#465 Geplaatst 14 oktober 2013 - 19:26

Deze morgen had ik een superplezant facebook-berichtje MET foto van Pruts en Maya hun mensen-mama.
Op de foto zijn Maya, Pruts en Touch aan het ontbijten, dicht bij elkaar. En Maya en Pruts hadden hun staartjes over elkaar gekruist, kweenhiehoe schattig :love4:
Mijnen dag was direct goed :dancer: :dancer: