Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#601 Geplaatst 05 december 2013 - 14:01

Deze morgen snel de voedselautomaat geïnspecteerd voor te zien of de tijdschakelklok werkte en alles zag er goed uit.
Gusta heeft dan ook nog met haar nieuwe hengel gespeeld (die langere met lederen bandjes). Weer één calorie kwijt :lachen:

Als alles gegaan is zoals het moest, is het ene bakje van de voedselautomaat ongeveer anderhalf uur geleden opengegaan en heeft Gusta haar tweede kleine portie van de dag naar binnen geschoefeld.
En binnen dik drie uur gaat het bakje van haar derde kleine portie open.

Als 't niet gegaan is zoals het moest en de bakjes niet opengeklapt zijn, dan gaat Gusta vanavond niet om aan te spreken zijn :scared: :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#602 Geplaatst 05 december 2013 - 14:21

:lachen: Moet ik voor de zekerheid de politie en de ambulance sturen als je na een bepaald uur geen teken van leven hebt gegeven? :x

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#603 Geplaatst 05 december 2013 - 14:38

Zie maar dat ze uwe voederautomaat niet perte total geslagen heeft :)
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#604 Geplaatst 05 december 2013 - 14:59

Bekijk berichtkate2, op 05 december 2013 - 14:21, zei:

:lachen: Moet ik voor de zekerheid de politie en de ambulance sturen als je na een bepaald uur geen teken van leven hebt gegeven? :x

't Is nog geen slecht gedacht :lachen:

Bekijk berichtEvyke81, op 05 december 2013 - 14:38, zei:

Zie maar dat ze uwe voederautomaat niet perte total geslagen heeft :)

'k Sluit het niet uit. Gisteravond laat had ik die bakjes nog gevuld en op hun plaats gezet voor vandaag. Ze rook duidelijk dat er ergens eten wegzat maar kon niet ontdekken waar. Maar ze heeft wel in het bedje naast dat voederstation geslapen en daar ligt ze anders nooit!! :lachen:

Als ze nu merkt dat er daar lekkere brokjes inzitten, dan kan ik me al levendig inbeelden dat ze al duchtig met haar knuistjes op het tweede bakje zit te kloppen en het heel de kamer doorzwiert tegen dat het open gaat :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#605 Geplaatst 05 december 2013 - 15:11

:ha Misschien beter een kuisploeg dan een ambulance dan :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#606 Geplaatst 05 december 2013 - 15:41

Bekijk berichtkate2, op 05 december 2013 - 15:11, zei:

:ha Misschien beter een kuisploeg dan een ambulance dan :lachen:

:ha :ha of de Klussenier om de gaten in de muur dicht te pleisteren waar ze de automaat tegen gekwakt heeft :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#607 Geplaatst 05 december 2013 - 16:11

Bekijk berichtSabine2, op 05 december 2013 - 15:41, zei:

:ha :ha of de Klussenier om de gaten in de muur dicht te pleisteren waar ze de automaat tegen gekwakt heeft :lachen:

:ha Leg dat maar uit aan je vader :x Vergeet geen foto's te trekken hé :d

Bewerkt door kate2, 05 december 2013 - 16:11.

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#608 Geplaatst 06 december 2013 - 08:30

De bakjes zijn gisteren opengegaan (oef!!)
Gusta heeft er wel die eierkartons uitgehaald, weg voedselverrijking.... 'k zal er iets anders op moeten vinden...

Ze moet nu wel een ander eetpatroon gewoon worden. 's Avonds wil ze nog haar grote portie maar 't is maar de helft meer omdat ze de andere helft al om 17u krijgt.
Deze morgen heeft ze dan zodanig zitten schrokken (ondanks het activity board en de stimulo) dat ze een beetje misselijk was.

Gisteravond was ze op een bepaald moment echt zottekes. 'k Had van bij Zooplus een lange hengel met lederen linten voor haar meebesteld en ze is duidelijk fan! Gisteravond was ze dan wat kribbig en ze heeft zich afgereageerd op de hengel. Op een bepaald moment was ze zelfs aan het lopen :o  Deze morgen hebben we ook wat gespeeld met hengeltje, tot ik haar ontbijt bovenhaalde :)

Zondag gaan we haar samen met onze andere volwassen opvang-poezels eens in de kijker zetten op de hondenkerstmarkt in Aalst, met een geïmproviseerd prikbord en haar tekstje. Nu ze zo goeie vooruitgang maakt, hebben we reden om op haar te stoefen hé :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#609 Geplaatst 06 december 2013 - 10:22

Eind min of meer goed al goed dan ;) Dat ze zelfs loopt, moet ze zich toch al veel beter voelen hé! :thumb: Hopelijk went ze nu ook snel aan haar nieuwe eetschema! Maar ik kan haar volledig begrijpen! Ik heb ook twee dagen een poging tot dieet gedaan en als je dan verschriiiiiikelijk veel zin hebt in je gebruikelijk zoet 4-uurtje en er ligt niets... :r :r

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#610 Geplaatst 26 december 2013 - 22:49

't Is al een tijdje geleden dat ik Gusta haar fratsen nog eens beschreven heb.
'k Was van plan om dit weekend ook nog eens met haar te gaan wandelen (voor zover het geen hondenweer was....)

Maar dat zal niet meer gaan...
en wel voor een heel goeie reden :lol2:

GUSTJE IS VANAVOND VERTROKKEN NAAR HAAR GOUDEN MANDJE!!!!!!!!!!
JEEEEEEEEEEEEEEEEEE-HAAAAAAAAAAAAA :dancer: :dancer: :loveshower: :loveshower: :dancer: :dancer: :dans: :dans: :loveshower: :loveshower:

Ik ga mijn dik madammeke vanavond wel missen, zo 6,7kg ronkende handenwassende poezel niet langer op mijne schoot, maar wel op die van haar nieuw personeel :)
Ze gaat daar met haar poepeke in de roomboter vallen, het enige waar ik voor vrees is dat ze haar weer zo graag gaan zien dat haar dieet er onder zal lijden... hoewel ik alle brokjes meegegeven heb. De kans dat we nog een obesitas-katje in de opvang krijgen voordat die brokjes vervallen zijn is zero komma zero zero zero zero zero zero ....... :goofy: Morgen gaat haar nieuw personeel er sowieso mee naar Madam Stek en die zal ook wel aangeven dat het dieet best nog verdergezet wordt, ondanks Gustje haar puppy-eyes :lachen: Wellicht zal Gusta haar naam veranderen, ze gingen het proberen of ze naar een andere naam wil luisteren :)

En ja, mémé Dorothea heeft haar alsnog niet meer in levende lijve kunnen aanschouwen, 'k had nochtans voor de grap een paasbest pakske voor haar gekocht zodat ze dat op 1 januari ging kunnen showen.
Maar de technologie van de laatste decennia heeft ons een handje geholpen, in de vorm van een digitale camera!
Hier zijn de laatste snapshots van Gustje (Evy, niet te hard aan mijn oren trekken hé :lachen: )

SDC00242.JPG
SDC00241.JPG

Ik was VOLLEDIG geïnspireerd na die hondenkerstmarkt in Aalst waar ik de één na de andere hond (meestal Chihuahua's maar ook van die kleine dikke Boxers) met kleertjes aan zag paraderen :lachen: 'k Heb voor haar dan een pakske besteld bij Zooplus. Geef toe, ze ziet er schitterend uit! En dat zou ze normaal gezien de 1ste januari aangehad hebben voor haar mémé te ontvangen :lachen: :lachen:

Nafijn, genoeg gezeverd. 'k Ben echt su-per-blij dat Gustje haar gouden mandje gevonden heeft waar ze keihard verwend gaat worden :heart: Mijn eigen katjes zijn ook blij, maar voor andere motieven :lachen:

Evy is nu door de wachtlijst aan het gaan voor te zien welk dutske er nu op mijn pad komt :)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#611 Geplaatst 26 december 2013 - 22:55

Bekijk berichtSabine2, op 26 december 2013 - 22:49, zei:

Evy is nu door de wachtlijst aan het gaan voor te zien welk dutske er nu op mijn pad komt :)
Ik weet het al.  Gisteren heeft er een oud mevrouwke gebeld, hardverscheurend aan 't wenen.
Ze mag naar een serviceflat en mag haar katje niet meenemen.

Ze twijfelde om nee te zeggen, maar dan zou ze weer 3 jaar moeten wachten en heeft ze binnen 3 jaar hetzelfde probleem.
Dus waarschijnlijk zal zij het worden.  Ga haar morgen contacteren.

Katia heeft ook terug plaats nu Chipo weg is, dus dit weekend gaat daar ook eentje naartoe
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#612 Geplaatst 26 december 2013 - 22:59

Ocharme dat vrouwke, 'k vind dat zo erg hé dat ze hun beste vriend niet mogen meenemen :8

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#613 Geplaatst 26 december 2013 - 23:00

Dat pakje!!!!! :ha :ha :ha
Schitterend, Sabine! Dank u! :lachen:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#614 Geplaatst 27 december 2013 - 13:28

Ouh nee Sabine, dat pakje!!! Past dat nu niet rond Gusta's buik(je)? :ha wel heel grappig, 'k had het ook al gezien tussen de hondentuigjes op zooplus. Wat jammer dat Gusta het niet lang heeft kunnen dragen ;) het ga je goed, lieve Gusta!

Op naar het volgende dutske dat geholpen kan worden.

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#615 Geplaatst 27 december 2013 - 15:13

Klopt, het was nipt voor haar buikje en ze vond het ook niet leuk dus ik heb het haar snel aangedaan, rap foto's genomen en weer uitgedaan. Grappige foto's OK maar 't moet voor het poezelke ook nog plezant blijven hé... Hoewel, Gusta kennende, ze zou enkel wat nukkig reageren terwijl ik het haar aandeed maar voor de rest zou ze er wel mee gepronkt hebben :lachen:

Ik ben ook benieuwd naar het nieuwe schatje, en vooral of het er weer ééntje zal zijn waarvan zelfzekere Winston bovenop de 2 meter hoge frigo vlucht of weer den "gestekakker" (strekenvent) gaat uithangen :lachen: