Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.678 berichten
  • 4 katten

#706 Geplaatst 17 maart 2014 - 13:16

Hihi:
image.jpeg

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#707 Geplaatst 17 maart 2014 - 13:28

Beter dan dat kan toch echt niet hé :love4: Hij zal weten dat hij bij zijn defintieve thuis zit :heart:

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#708 Geplaatst 17 maart 2014 - 13:36

Da's echt zó super hé :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:
Hij reageerde gisteren ook al goed op zijn nieuwe mama (hoewel hij de bench en het transportbakje echt niet leuk vindt, zoals zoveel katjes) en 'k had er een goed gevoel bij, vooral dat ze al ervaring heeft met angstige dutskes uit het asiel :)
De knuffelbeer in hem is alweer volledig naar boven aan het komen :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Als alles goed gaat, krijgt Elmo eventueel donderdag bezoek (als het voor Luke zijn opvangmama ook past), stel je voor dat ze beide zo snel hun gouden mandje vinden :pray: :pray:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#709 Geplaatst 17 maart 2014 - 14:31

Zo super voor Jinx en zijn gezinnetje :dancer: ! Nu Elmo en Luke nog en hopen dat die 2 het net zo goed zullen doen :duim:
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#710 Geplaatst 17 maart 2014 - 14:54

Deze happy-end verhaaltjes lees ik super graag.

Eén van mijn aids-katjes is sinds een paar dagen ook naar z'n huisje vertrokken. Z'n nieuwe baasje heeft haar zelfs al in bad gestopt :trance:
Ongelooflijk hoe goed die beestjes zich soms kunnen aanpassen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#711 Geplaatst 17 maart 2014 - 15:51

Tja, als opvangmama zie je ook hoe ze waren op dag 1 en vandaar da'k misschien soms wat overbezorgd ben ivm de speciallekes, ik zie de super-vooruitgang maar vergeet niet vanwaar ze komen, terwijl het nieuwe gezin "op hun dag 1" al een heel ander katje ziet :)

Elmo zal waarschijnlijk pas volgend weekend bezoek krijgen, de potentiële adoptanten zouden nog een tweede katje uit de opvang adopteren maar onze agenda's staan blijkbaar haaks op elkaar... Maar we vinden er wel iets op ;)
Ondertussen kan ik van mijne Schelmo nog wat genieten, de Frenzy-vlinder heeft het deze morgen alvast hard te verduren gekregen :lachen: Gelukkig heb ik nog een reserve liggen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#712 Geplaatst 17 maart 2014 - 19:05

Oooooh zo'n geweldige foto's!!! En wat een vooruitgang seg, 'k zie ze daar nog zitten op de werf. Spijtig dat we hen niet kunnen vertellen dat we ze een warme schoot gaan bezorgen hé. Ik duim voor Elmo en Luke.

En, is Gusta the second al gearriveerd? :ha

hilleke
hilleke
  • 19.409 berichten

#713 Geplaatst 17 maart 2014 - 19:17

amai, wat een goed nieuws allemaal. Nu maar hopen dat Elmo en Luke ook samen naar een nieuwe thuis kunnen vertrekken

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#714 Geplaatst 17 maart 2014 - 19:56

Elmo was een beetje triestig, hij had vandaag nauwelijks zijn eten aangeraakt :8
'k Heb hem nu wat Orijen met vis gegeven en dat ruikt nogal sterk, hij is er toch van beginnen eten :)

Binnen een minuutje of 10 vertrek ik richting Hamme, zijn nieuw vriendinnetje Gusta Bis gaan halen. Eens zien of ze haar moederhart openzet voor dat klein spook die haar gaat belagen met zijn Jiu-Jitsu houdgrepen en haar gaat aansteken met zijn speelse zotte schelm(o)streken :catattackball

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#715 Geplaatst 17 maart 2014 - 20:19

duimen omhoog voor Elmo (maar ik ben zeker dat het goedkomt) en welkom Gusta de 2de :)
I came, I purred, I conquered

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.678 berichten
  • 4 katten

#716 Geplaatst 17 maart 2014 - 21:30

Sabine is net vertrokken met Precious, ze weegt wel duidelijk minder, maar toch zowieso teveel.
De mevrouw die haar kwam binnenbrengen, heeft meer dan een jaar geprobeerd om ze met haar eigen poezen overeen te laten komen maar dat kwam dus niet slim.  2 van haar 3 poezen dierven niet meer binnen.

Ze stond hier echt te huilen, had er compassie mee.
Maar ze weet dat we voor Precious een goede thuis gaan zoeken en haar niet zomaar aan de eerste de beste meegeven

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#717 Geplaatst 17 maart 2014 - 21:57

Ocharme ja, 'k had er ook wel compassie mee. Ze had het echt heel moeilijk :(

Precious zit ondertussen in de kattenkamer, tot zover nog geen geblaas (behalve mijnen Archie die zich weer niet kon houden toen ik met haar binnenkwam :roll: )
Ze was heel flink in de auto en heeft zich maar een paar keer laten horen.

't Is een heel mooi katje, enkel een beetje te breed ;)

Straks ga ik op de kattenkamer nog wat "beeldekesbak" kijken en ondertussen met de Frenzy rondzwieren, eens zien hoe actief de mooie tricolore dame is :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#718 Geplaatst 17 maart 2014 - 22:03

Een tricolorke :heart: Kan al niet wachten op de foto's :d

Sabine2
Sabine2
  • 8.330 berichten
  • 5 katten

#719 Geplaatst 18 maart 2014 - 09:44

Precious is gisteravond en vannacht in haar hoekje blijven zitten :onzeker:
schElmo heeft zijn nieuwe stiefzusje eens nieuwsgierig bekeken maar toen ik de drie muisjes bovenhaalde die de mevrouw meegegeven had, vergat hij haar op slag en is met die muisjes beginnen spelen :heart:
Daarna heb ik hem eens goed afgemat met de Frenzy en een tubeke liquid snack van mijn vingers laten aflikken, 't ventje was weer content :heart: Vanuit het hoekje kwam er geen reactie op de Frenzy, noch op de liquid snack... dus is schElmo haar eens gaan bekijken maar werd getrakteerd op wat gebrom, waarna hij o zo verwonderd maar wijselijk wat meer afstand nam.... Hij heeft het nog een paar keer geprobeerd, echter zonder succes maar met veel gebrom....

Deze morgen zag ik dat ze iets meer naar voor gekomen was, nieuwsgierig naar haar nieuwe omgeving en naar "de rare madam".
'k Heb haar voorzichtjes aan mijn hand laten snuffelen en toen ze niet schrikkerig reageerde, heb ik haar goed kunnen strelen. Daar kon ze precies goed mee leven en 'k heb dan maar een risico genomen en ben haar rug beginnen borstelen, ze heeft daarvan genoten en liet dat duidelijk merken met veel gekoer en ge-mirrrrrrrrrrr. De schElmo is natuurlijk op al dat gekoer afgekomen en toen heeft ze naar hem geblazen :roll: Ocharme 't ventje. En daarna heeft hij het bij Hare Majesteit nog volledig verkorven ook, hij heeft het gewaagd van aan haar weledelgestrenge achterpoot te gaan snuffelen (en ietske hoger) toen ze de kattenbak aan het inspecteren was :lachen: Gelukkig heeft ze er niet naar gemept.

Terwijl Hare Majesteit de mandjes aan het inspecteren was, met een bijzondere interesse voor de radiatorhangmat die het uiteindelijk moest afleggen tegen de zalige vensterbankkussens, heb ik Elmo dan nog eens hevig doen spelen met de Frenzy, waarbij ik af en toe de hengel richting Vensterbank liet gaan. Den "air" waarmee ze haar mooi koppeke wegdraaide, sprak boekdelen. Hoe durft "Tante Plebs" het onwaardig hengelke, waarop "ambetant klein stiefbroertje" luttele seconden daarvoor nog had zitten sjieken, in haar Koninklijke richting zwieren :neen: :lachen: :lachen:

Kleine schElmo is dan maar zijn vriendschapspogingen met "nieuwe stiefzusje" gestaakt. Hij heeft meer dan genoeg speelgoed om zich bezig te houden en alleen al het idee dat hij niet meer alleen is, doet hem terug eten :)
De droom van gisteren, dat Elmo en Precious BFF zouden zijn en samen geadopteerd zouden worden, is nu al ingehaald door de realiteit ;)
Precious is duidelijk RHF (Royal Highness Forever) en zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer selectief ivm vriendjes.

Ze wil wel dolgraag de rest van mijn huis gaan verkennen, deze morgen was 't niet simpel om uit de kattenkamer te geraken zonder dat ze mee de gang op crosste :) Nogal wel dat er daar twee zwartjes aan de deur stonden (die echter een déjà-vue gevoel kregen en zo rap als tellen naar beneden gespurt zijn :lachen: Het Gusta-tijdperk is duidelijk nog niet vergeten :lachen: :lachen: )

Vanavond ga ik de deur vastzetten op een kier, zodat ze eens rond kan snuffelen (hoewel ik zal moeten opletten van Elmo dat hij dan niet naar beneden crosst). 'k Ben benieuwd hoe ze gaat reageren op mijn mannen ;)

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#720 Geplaatst 18 maart 2014 - 09:51

Haha, leuk geschreven. En tricolorekes hebben precies toch hun eigen karakterken hé :)
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans