Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#796 Geplaatst 10 mei 2014 - 11:27

Oooh, een zwart-witje... :heart:
Ze ziet er in ieder geval nog jong uit. Misschien omdat ze zo mager is. Maar dat komt helemaal goed!
Is ze al getest?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#797 Geplaatst 10 mei 2014 - 11:33

Nog niet denk ik.
Had wel handigst geweest tijdens de sterilisatie, maar ja.
Moet nog gebeuren

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#798 Geplaatst 10 mei 2014 - 12:14

Ik duim dat ze negatief test!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#799 Geplaatst 10 mei 2014 - 12:28

Bekijk berichtEvyke81, op 10 mei 2014 - 11:33, zei:

Nog niet denk ik.
Had wel handigst geweest tijdens de sterilisatie, maar ja.
Moet nog gebeuren

Mja is het gevraagd geweest?

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#800 Geplaatst 10 mei 2014 - 12:31

Dat weet ik niet, maar binnen 2 weken gaat ze bij Madam Stek en alles wat niet gebeurd is, zal dan wel gebeuren :)
En daarna krijgt lieve Spottie een heel zakske Dreamies om van al haar stekken te bekomen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#801 Geplaatst 10 mei 2014 - 12:43

Denk niet dat het gevraagd is, normaal gebeurt dat altijd met volwassen poezen, maar ze kan niet alles onthouden he :d
Geplaatste afbeelding

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#802 Geplaatst 10 mei 2014 - 13:22

Oh zo'n mooi schatje, maar zooo mager! Denk dat ze bij tante Sabine heel goed zit om op gewicht te geraken :)
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#803 Geplaatst 10 mei 2014 - 13:29

Bekijk berichtMiss Nina, op 10 mei 2014 - 13:22, zei:

Denk dat ze bij tante Sabine heel goed zit om op gewicht te geraken :)

Ik denk het ook :x

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#804 Geplaatst 10 mei 2014 - 16:06

wat een mooi katje. En zal wel ns deugd Sabine om je opvangertje volop te kunnen verwennen met lekkers ipv de strenge diëtiste te moeten uithangen ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#805 Geplaatst 10 mei 2014 - 16:49

Ja, al dat diëten is wat zielig. Hoewel Precious geen honger had met die Metabollic brokken. Als ik ooit nog eens een dieetpoezel in huis krijg, zal ik die weer aanschaffen. Da's écht goed gerief.

Maar 't is natuurlijk veel leuker om ééntje te hebben waar ik eten en snoepjes bij de vleet aan kan geven :)

DORIS
DORIS
  • 7.690 berichten
  • 4 katten

#806 Geplaatst 10 mei 2014 - 19:35

Zo zal ze Gusta en Precious rap inhalen. :x
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#807 Geplaatst 20 mei 2014 - 10:19

En hoe is het met Spottie? :) Is ze goed hersteld?

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#808 Geplaatst 20 mei 2014 - 11:44

Ze is er lichamelijk al goed op vooruit gegaan, maar is er nog altijd niet gerust in als ik haar wil oppakken of mijn hand uitsteek om haar te strelen (dan denkt ze da'k haar ga oppakken...)
De eerste dag ging het nochtans redelijk, 't was haar favoriete moment niet maar toch... maar zodra haar verdoving volledig uitgewerkt was en ze waarschijnlijk ook terug pijn kreeg, is ze in haar schulp gekropen.
'k Probeer haar nu terug wat meer vertrouwen te doen krijgen maar dat gaat niet zo gemakkelijk, ze kruipt nogal rap in haar schuilplaatske.

Wat ik wel al gemerkt heb, is dat ze tamelijk ongerust is als ze ziet dat een andere kat aan haar brokjes zit. Mijnen Archie was op een bepaald moment in de kattenkamer geslibberd, recht naar het potje met kittenbrokjes vaneigens :rolleyes: en toen kwam ze voorzichtjes achter hem staan met een grote vragende blik van "ge gaat toch nog wat overlaten hé :onzeker:  Klein dutske :8

De volgende dagen ga ik goed aan haar onzekerheid werken, want vrijdagmorgen moet ze binnen bij Madam Stek voor haar chip, vaccin en testen. Duimkes dat ze negatief test op vieze ziektes :duim:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#809 Geplaatst 20 mei 2014 - 12:16

Ocharme, dat dutske, god weet wat ze al allemaal hebben meegemaakt hé :8
Da's niet zo erg als ze niet zo graag gestreeld of opgepakt wordt, wel? Mijn Lillietje is ook zo.

Hopelijk is ze niet te afgeschrikt voor Madam Stek en ik duim dat ze helemaal gezond is!
en dat Archie haar laat eten :lachen: Die had een goede dag waarschijnlijk :d

Bewerkt door kate2, 20 mei 2014 - 12:21.

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#810 Geplaatst 20 mei 2014 - 13:52

't Is natuurlijk beter als ze zich vlotjes laten pakken en superknuffelaars zijn, al is het maar omdat ze zo rapper hun definitieve thuis vinden.
Spijtig genoeg reageert ze ook maar lauwtjes op speelgoed met valeriaan of catnip, 'k had nochtans zo'n petstages banaan voor haar gekocht (mijn eigen poezels - behalve Charlie - zijn daar puitonnozel van).
Als ze vrijdag gezond verklaard wordt ( :pray: ), dan ga ik eens proberen of ik mijnen Charlie in de kattenkamer kan lokken. Hij is ook zwart-wit en misschien als ze haar evenbeeld ziet, dat ze dan uit haar schulp komt :)

Archie en mijn zwartjes moeten altijd eens aan de opvangertjes hun eten kunnen zitten :rolleyes:
En moesten ze nu zelf honger lijden, 'k zou het nog begrijpen, maar Archie weegt ongeveer 5kg en de zwartjes ongeveer 6,5 kg :roll: