Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#841 Geplaatst 01 april 2015 - 13:43

Is een mooi katje.Hopelijk is de zwelling weg.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#842 Geplaatst 07 april 2015 - 12:18

De zwelling was gelukkig netjes weg :)
Ik heb ondertussen wel gemerkt dat deze mooie jongen écht wel nood heeft aan gezelschap, hetzij van een mensel die veel thuis is, hetzij van een lief en sociaal soortgenootje.
Als hij een katje ziet, gaat hij er meestal direct naartoe (behalve naar mijn zwartjes want hij heeft van mijne Winston serieus wat saffletten gekregen toen deze naar boven gesprint was en Pjotrke samen met hem uit één potje wilde eten :( ).

Omdat de mensen die in hem geïnteresseerd waren slechts één katje wilden (allé ja, de vrouw wou er gerust nog één bijnemen maar hare man zag dat niet zitten. Venten hé :p ;) ), hebben ze besloten om van de adoptie van Pjotr af te zien. De mooie jongen is dus opnieuw vrij voor adoptie.

En hij is zoooooooooooooooooo lief, gisteren is hij bij mij op bed gesprongen en is heel dicht bij mij komen snuggelen en kwam met zijn koppeke op mijn wang drukken om zoentjes te krijgen :heart:
Met zijn mooie kleurtjes en zijn knuffelgedrag zal hij wel snel iemands hartje veroveren waar hij voor altijd bij mag wonen :love4:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#843 Geplaatst 07 april 2015 - 13:37

Is jou hartje nog niet gestolen Sabine?

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#844 Geplaatst 07 april 2015 - 14:21

Ze stelen allemaal mijn hartje Doris :oops:
Maar hoe meer Eigen katjes ik heb, hoe minder ik zou kunnen opvangen. Plus mijn zwartjes moeten er niet van hebben :( Hij heeft zich verwaardigd om van HUN brokjes te eten zonder zijnen beurt af te wachten :catcurs

En ik troost me met het idee dat ze veeeeeeeeeele gelukkige jaren zullen hebben in een gouden mandje bij mensen die hun ook dolgraag gaan zien :love2:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#845 Geplaatst 07 april 2015 - 15:28

Wat een onbeleefderik van zomaar andermans eten op te peuzelen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#846 Geplaatst 11 april 2015 - 15:49

Pjotr is gereserveerd :dancer: :dancer:

Woensdagavond verhuist hij naar zijn gouden mandje waar hij het gezelschap krijgt van zijn nieuwe mama en papa die altijd thuis zijn, een soortgenootje en nog een woefel (border collie) :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#847 Geplaatst 12 april 2015 - 19:48

.... en toen liep het even anders.... :onzeker:

Pjotr werd door iemand herkend op de FB-pagina en de eigenares werd verwittigd.
Het eerste telefonisch contact was niet al te denderend. Ze had ergens het idee dat hij "vastgezeten had" in mijn tuinhuis en dat hij dan achter haar rug om gecastreerd was. En gechipt ook nog!!!!!! Ik heb haar op het hart gedrukt dat hij hier niet vastgezeten had in het tuinhuis, maar dat hij er al een paar dagen zijn toevlucht in genomen had tegen dat ik hem in opvang nam en over de asielwerking enz... En toen ik haar vertelde dat wij toch een adoptiebijdrage vragen (hij zat al meer dan twee weken in de opvang en we hebben het recht om dan dierenartskosten terug te vragen) viel ze bijna van haar stoel (Ter info: wij vragen voor een volwassen kat 70 euro en deze zijn dan gecastreerd, gechipt & geregistreerd, gevaccineerd, ontwormd, vlovrij en getest op aids en leucose. En in Pjotr zijn geval ook nog verlost van een teek ;) Kosten van de dierenarts: 145 euro en dan rekenen we nog de 3 weken Royal Canin er niet bij).
Ik ben echter vriendelijk gebleven en heb haar uitgelegd hoe en waarom. Tegen het einde van het gesprek was ze nog altijd emotioneel maar had ik ook wel het gevoel dat ze eea begreep (hoewel met gemengde gevoelens).

Vandaag heb ik hem dan teruggebracht naar de eigenares en daar zat er een echt ontvangstcomité hem op te wachten, hij is er echt wel graag gezien.
De mensen die erbij waren, hebben waarschijnlijk met de eigenares een verhelderend gesprek gehad want ze was totaal niet "kwaad" meer en heeft geen probleem gemaakt van de bijdrage en stond ook nog open voor de tips. En dan denk ik weer dat vriendelijkheid en empathie maar ook vooral een goeie, duidelijke uitleg toch meestal de sleutel zijn tot succes :)

'k Heb dan ook de adoptanten moeten opbellen met de mededeling dat we zijn adoptie moesten intrekken. Ze hadden alle begrip en gaan de site in het oog houden tegen dat er nog een katje vrij komt. 'k Heb hun verzekerd dat ze daar niet lang op zullen moeten wachten want er worden er weer veel gedumpt :(

Dus ja, all's well that ends well.

Zijn echte naam is trouwens Milan, maar voor mij blijft hij altijd Pjotrke :heart:

De kattenkamer is dus terug vrij voor de volgende duts(kes) :)

Bewerkt door Sabine2, 12 april 2015 - 19:51.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#848 Geplaatst 12 april 2015 - 20:27

Maak het goed bij je baasjes Pjotr.

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#849 Geplaatst 15 april 2015 - 12:02

Vanavond ga ik mijn nieuwe opvangertje ophalen bij Kate

Dit wordt ze
20124_931749866868923_4209541085949426193_n.jpg

In de volgende dagen mag ze naar Madam Stek voor te zien of ze al steriel is (hopelijk wel) en voor haar testen, chip, vaccin enz....

Momenteel zijn we haar foto ook massaal aan het delen op FB om te zien of ze ergens personeel heeft, zoniet dan kan ze (afhankelijk of ze al steriel is....) over twee weken geadopteerd worden :d

Er kwam ook slecht nieuws van één van de adoptanten.
Angéliqueske (Pommeline) die twee weken bij mij in opvang zat (terwijl de opvangmama, Yassoe van hier op KS, op verlof was), is vorige week plots overleden. Ze hebben haar dood gevonden naast het kattenbakje.
Ocharme toch, 'k was écht aan 't bleiten toen ik het las :cry:
Azo een su-per-lief schatje dat het was :8
Gelukkig heeft ze in haar veel te korte leventje heel veel liefde gekend van haar opvangmama's en haar adoptanten. Maar da's maar een kleine troost :(
Hier is nog een foto van haar
Rust zacht lieve schat :cry:
Angélique.jpg

Bewerkt door Sabine2, 15 april 2015 - 12:03.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#850 Geplaatst 15 april 2015 - 12:06

Fijn dat er een nieuwe komt.
Heel veel sterkte met het verlies van Angéliqueske.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#851 Geplaatst 15 april 2015 - 12:28

Wat een mooie poes die bij je komt, die zal vast snel een nieuw gouden mandje vinden.

RIP Angéliqueske, sterkte voor de opvangmama

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#852 Geplaatst 16 april 2015 - 23:14

Gisteravond is de mooie Paradise aangekomen en ze is zooooooooo mooi en zooooooooooo lief :love:
Het is een speels madammeke, de hengel vindt ze alvast heel leuk 😺

Morgenavond gaan we naar Madam stek om te zien of ze al steriel is en voor haar chip en vaccin (tenzij ze nog niet steriel is, dan wordt de chip bij de sterilisatie gegeven) en voor haar aids- en leucose test.
Hopelijk is ze al steriel en zijn haar testen negatief 🙏🏼

Hier een filmpje van Paradise die met de hengel speelt

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#853 Geplaatst 17 april 2015 - 00:02

't kan aan mij liggen (maar denk het niet)
Ik zie geen filmke :)

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#854 Geplaatst 17 april 2015 - 05:48

Ben ook blind :catscratchhead .

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#855 Geplaatst 17 april 2015 - 15:19

Tweede poging

Dat noemt dus "prutsen met den iPad" :lachen:

Bijgevoegde bestanden