Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#856 Geplaatst 17 april 2015 - 17:48

Ze is al op haar gemak.Maar ja,hoe kan het anders bij tante Sabine.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#857 Geplaatst 17 april 2015 - 22:17

't Is écht een su-per-lief schootzitterke :heart:

Hoewel..... Vanavond ben ik met haar naar Madam Stek geweest.
De bedoeling was tandjes bekijken (= staat gebit en inschatten leeftijd), aids- en leucosetest, buikje scheren om te zien of ze daar een sterilisatie-litteken had, chip en vaccin.

En zo lief als ze hier is, zo'n kruid-roer-me-niet is ze bij Madam Stek :x
Ze heeft haar mondje dichtgeknepen en was aan het brommen-met-kaakjes-stijf-op-elkaar :lachen:
Madam Stek heeft haar trukendoos moeten bovenhalen en heeft uiteindelijk toch genoeg kunnen zien om uit te maken dat Paradise goeie tandjes heeft en ongeveer 2 à 3 jaar jong is :)

En daarna was het de bedoeling van haar pootje een centimeter of twee te scheren, zodat er bloed geprikt kon worden voor de test. Zodra de tondeuse aanging, was het mis. Eigenlijk verschiet ze altijd van alles wat ook maar een klein beetje lawaai maakt, zelfs van de vlinder-draaimolen :onzeker:  Ze had zo schrik van die tondeuse en ging direct in volle-stress-bochten-wring modus. Uiteindelijk is het toch gelukt om met een omgekeerd nagelschaartje haar pootje wat vrij te maken en wat bloed te pakken, maar amai, ze heeft zich laten horen en zich letterlijk in allerlei bochten gewrongen :onzeker:
Gelukkig was de test negatief :dancer: :dancer: :dancer:

Toen heb ik haar gekalmeerd met een massageke, zodat de DA tijd had voor het vaccin klaar te maken. Da's nochtans maar een klein prikske, maar ging weer gepaard onder luid protest :catcurs
De rest zal dus pas volgende week gedaan worden onder lichte verdoving (en mocht ze niets van litteken hebben, dan wordt ze gelijk steriel gemaakt).
'k Heb haar wat laten chillen in haar kamer maar de lieve schat heeft het me blijkbaar al vergeven (dénk ik, misschien dat ze wacht om wraak te nemen tot ik lig te knorren :knuppel: )
Maar 'k denk dat Madam Stek in haren onderste schuif ligt :louche: :lachen:

Dus ja, volgende week dinsdag het vervolg van haar medisch onderonsje ;)

En nu ga'k ook naar boven, vandaag heb ik met vlagen oorpijn dat het niet schoon meer is. Hopelijk voelen we ons morgen alle twee beter :onzeker:

Bewerkt door Sabine2, 17 april 2015 - 22:20.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#858 Geplaatst 18 april 2015 - 04:54

Veel beterschap voor alle twee.

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#859 Geplaatst 18 april 2015 - 12:26

Helaas met mij nog niet beter, maar mijne Winston ligt bij mij te waken en dat helpt :)
Het verwarmingsmatje dat ik voor de zieke opvangertjes gebruik en waar ik nu zelf met mijn hoofd op lig ook :lachen:

Paradise ligt zalig uitgestrekt op het vensterbankkussen :heart:
Daarnet probeerde Churchull om ongemerkt  naast het huisje van de krabpaal te sluipen, vanwaar hij schalks de mooie dame kon bespieden zonder dat ze hem opmerkte en naar hem zou brommen. Mislukt!! 😜 maar wel keigrappig :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#860 Geplaatst 21 april 2015 - 20:39

Vandaag is Paradise dus voor het medisch vervolgverhaal naar Madam Stek geweest.
'k Heb gisteravond haar eten weg moeten nemen, zodat ze niet ziek zou worden bij een eventuele verdoving.
En ocharme toch, juffrouw Schoefelgatje was oprecht depressief toen ze haar potje eten niet vond :8 ;)

Bij het buikje scheren was er nergens een sterilisatie-litteken te bespeuren, dus dat is nu ook in orde gebracht. Ze is gelijk ook gechipt.
Daarstraks was ze nog wat onder de indruk en slaperig. 'k Ga haar nu een kleine portie brokjes geven en er dan bij blijven, mocht ze misselijk worden :misselijk:
Volwassen katjes zien daar toch altijd meer van af dan kittens hé :(

Bewerkt door Sabine2, 21 april 2015 - 20:39.

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#861 Geplaatst 21 april 2015 - 21:26

Ze zal blij zijn dat ze mag eten,het sukkeltje.
Heb op FB gelezen dat je ze uitgehongerd hebt.Ze zat er maar bedeesd bij.

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#862 Geplaatst 22 april 2015 - 05:40

Ja erg he, Azo een zielig snuiteke toen ze zag dat haar potje met brokjes er niet meer stond :onzeker:

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#863 Geplaatst 22 april 2015 - 09:58

:heart:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#864 Geplaatst 22 april 2015 - 13:22

Heeft ze nog veel last gehad van haar sterilisatie? Zielig he als ze volwassen zijn :( gelukkig kan ze snel weer schrokken ;) was ze zo mager?

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#865 Geplaatst 22 april 2015 - 14:23

Ja, ze is 2 à 3 jaar en volwassen katjes die steriel gemaakt worden, zien daar toch veel meer van af.

Gisteren had ik een beperkte portie gegeven en daar heeft ze maar de helft van opgegeten. Da's normaal na die verdoving ;)
Ondertussen eet ze alweer beter en ze is weer even lief :heart:

Heel mager is ze niet, maar ze eet heel dikwijls. Vermoedelijk heeft ze op een bepaald moment (voor ze in de opvang kwam) wel honger gehad.
'k Heb dat in de tijd ook goed gezien bij Meis, die was op 6 weken tijd een kilo bijgekomen :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#866 Geplaatst 24 april 2015 - 22:14

Paradise is in optie :dancer: :dancer: :dancer:

Volgende week krijgt ze bezoek :loveshower:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#867 Geplaatst 25 april 2015 - 05:33

:thumb: :thumb: :thumb:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#868 Geplaatst 27 april 2015 - 15:18

kan bijna niet anders, zo een mooi katje!

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#869 Geplaatst 27 april 2015 - 18:49

Ik ken er hier wel 4 die een zucht van verlichting zullen slaken als Paradise vertrekt met haar nieuw personeel.
Het is namelijk de slanke, getijgerde versie van niemand minder dan............ GUSTA!!!! :goofy:
Gisteravond is ze naar den Churchill gevlogen, gelukkig was ze te lui om van het bed te springen dus het is bij dreigend pootgezwaai en luchtsaffletten gebleven :o
En vandaag was Archie aan de beurt. Die zat van pure schrik ineengedoken aan de andere kant van de kattenkamer, terwijl Lady Paradise in niet mis te verstane gebarentaal duidelijk maakte dat hij op HAAR terrein zat. 'k Heb hem effenaf moeten oppakken en zelf naar de hall dragen, hij durfde niet meer bewegen :scared:

Voor het toekomstig personeel is dat supergoed nieuws, want Paradise is, net als Gusta, een ongelooflijke mensenvriend :love:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#870 Geplaatst 27 april 2015 - 20:08

't is een kattin.En dan nog met karakter.
Een beetje off-topic:hoe is het me onze diva Gusta?