Spring naar inhoud

- - - - -

Opvangertjes - Prachtige Poekie #886

Kattenopvang Waasland Opvang-topic

• Log in om te reageren
907 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#886 Geplaatst 15 mei 2015 - 23:10

En het volgende opvangertje is een feit :)

Poekie, een 8-jarige kruising Brits Korthaar (met heel veel Brits Korthaar kenmerken), blauw met mooie ronde oranje poppenoogjes :heart:
En zijn oogjes zijn niet het enige die rond zijn, meneerke Poekie is namelijk een flinke brok van 6,4kg en blijkbaar is hij al een halve kilo vermagerd :o

Hij is al eens herplaatste geweest en werd nu door zijn huidige eigenaars afgestaan wegens een plasprobleem. Die mensen vonden het echt erg dat ze hem moesten afstaan, maar konden hem gezien de omstandigheden niet houden (mogelijk stress-gerelateerd, is herbegonnen toen hun oudste peuter wat actiever achter Poekie begon te lopen en nu is er ook een baby bijgekomen).

Er werd in 2013 (toen zijn wildplassen begon) door de oorspronkelijke eigenaars getest of het wildplassen een medische oorzaak had, wat niet het geval was, maar sindsdien werd hij niet opnieuw getest. Normaal gezien zou dat vandaag door de DA van de opvang gebeurd zijn, maar gezien zijn omvang ging het niet om zijn blaas aan te prikken (er zat trouwens niet veel in zijn blaas, meneerke had in zijn transportbak zijn plasje laten lopen :onzeker:  ). Morgen doe ik dus een poging om met speciale korreltjes zijn plasje op te vangen en dan naar Madam Stek te brengen voor nader onderzoek :)

Hij is zoooooooooooooooo mooi en zooooooooooooooo braaf hé. Zodra hij op de site zal staan, zal het mails regenen voor deze mooie jongen. Er zal echter serieus gescreend worden, zijn derde thuis (de opvang niet bijgerekend) moet de definitieve zijn, hij verdient dat :love4:

Hier een paar fotokes. Begin maar al te smelten :lachen: :lachen:

Oooooooh een bakske. 'k Ga dat hier ne keer inwijden zie ;) (dit is een voorlopig bakske in de grote bench, zodra ik morgen zijn plasje opgetrokken heb, zet ik de bench open zodat hij op de grote kattenbak kan ;) )
SDC12861.JPG

Precies een leuk matje
SDC12862.JPG

'k Vraag mij nu toch af wie die vreemde madam is waarbij ik nu terechtgekomen ben :catscratchhead:
SDC12863.JPG

Tiens, die bloemekes ruiken niet echt naar bloemekes :louche:
SDC12864.JPG

Dieje kant van de kamer had ik nog niet goed bekeken
SDC12865.JPG

Ah, rare madam heeft haar haar gekamd, 'k ben al direct een stuk meer op mijn gemak :p
SDC12866.JPG

En dat daar moet ik ook nog ne keer goed bekijken
SDC12867.JPG

't Is hier precies wel rustig, rare madam heeft geen kleine luide tweevoeterkes die achter mij zitten. Wie weet kan ik hier tot rust komen. We zullen zien hé, eerst nog een beetje verwerken da'k plots moest verhuizen :onzeker:
SDC12868.JPG

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#887 Geplaatst 16 mei 2015 - 13:39

Deze morgen was het droomscenario ivm plasje opvangen :)

Ik maakte zijn bakje schoon, deed er de Katkor korreltjes in.... EN EN EN hij ging er direct een kleine boodschap in doen :dancer: :dancer:
'k Heb het dus direct kunnen optrekken met dat pipetje en naar de dierenarts gedaan.
Hoe content een mens toch kan zijn met een ochtendplasje hé :mrgreen:
Maandag ochtend mag ik bellen voor de uitslag :)

De bench staat nu dus open en hij is al goed op verkenning geweest. Hij heeft uit alle macht geprobeerd om de deur van de kattenkamer open te doen om kennis te maken met mijn poezelkes (die traditiegetrouw aan de andere kant van de deur liggen te chillen 8) ). Hij is al heel flink op de bakjes gegaan en (hout vasthouden) tot nu toe heb ik nog geen plasje buiten de bak gevonden ;)  Nu ja, het is hier wel heel rustig hé. Er zijn hier geen kindjes, op het pleintje zijn de kindjes uit de buurt ook niet aan het spelen (met zo'n herfstweer :onzeker: ) en de buren zijn eens niet aan 't verbouwen. Poekie is momenteel lekker rustig aan het genieten (en knorren) met de Koningin Elisabethwedstrijd als achtergrondmuziek  (den TV op de kattenkamer staat op ;) ).
Schootje liggen zit er nog niet in, hij is nog wat aan het bekomen van de emoties. Maar hij reageert toch al wat meer als ik zijn naam roep dus dat komt wel goed :heart:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#888 Geplaatst 16 mei 2015 - 14:33

Altijd zo plezant om je verhalen over de opvangertjes te lezen
Vooral je inzet  en natuurlijk ook die van alle andere poezenopvangers voor die sukkeltjes is hartverwarmend!!

Bewerkt door Gato64, 16 mei 2015 - 14:33.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#889 Geplaatst 16 mei 2015 - 19:24

Het gaat goed komen met Poekie.Hij is een heel mooi katertje.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#890 Geplaatst 20 mei 2015 - 13:41

Helaas loopt momenteel niet allemaal volgens wens :(

Poekie was vrijdag nuchter gebleven bij de eigenaars want niet alle katjes laten gemakkelijk een plasje afnemen of chippen. 's Avonds heeft hij bij mij dan wel eten gekregen maar veel had hij niet gegeten :( Hij was te veel onder de indruk dat hij niet terug ging naar zijn mensels en vooral naar zijn poezenvriendje waar hij blijkbaar heel sterk aan hing :8
Hij ging hoe langer hoe minder eten en toen ik maandag thuiskwam van het werk, had ik heel sterk de indruk dat hij die dag helemaal niets had gegeten of gedronken.
's Avonds wou hij echt niet eten of geen Viyo, telkens ik het hem aanbood begon hij lichtjes te brommen. Ik mocht hem echter wel borstelen en daar genoot hij heel hard van. Maar toen zag ik hem ook wat speeksel uitbraken (logisch, het ventje had niets meer in zijn maag) en gaf hem wat Emeprid (die hij ongeveer volledig weer uitkwijlde, blijkbaar smaakt dat dus afschuwelijk slecht :onzeker: ). Dinsdagmorgen heb ik dan de DA gebeld omdat hij nog altijd niet at. Ze heeft hem wat onderhuids vocht toegediend en ook een inspuiting gegeven ipv die Emeprid. Maar hij bleef weigeren om te eten en deze morgen heb ik dan een halve dag verlof genomen en ben terug met hem naar de DA geweest. Ze heeft nu bloed genomen en hem ook wat valium ingespoten, waardoor hij onmiddellijk ging eten, dus was ik toch al een klein beetje opgelucht :eat Maar hij moet wel blijven eten want die valium werkt maar een aantal uur.

Het dutske is gewoon enorm aan het treuren :cry:  Ik probeer zoveel mogelijk tijd met hem door te brengen en slaap ook op de kattenkamer, maar ik kan zijn grote poezenvriend niet vervangen hé. Mijnen Churchill wil er wel vriendjes mee zijn maar da's voor Poekie dan weer een volslagen vreemde (en iets te zelfzekere) poezel in een vreemd huis met vreemde geuren en een vreemde mensel.

Dus ik heb al jullie duimpjes nodig dat Poekie blijft eten, zodat hij volledig opknapt en naar een nieuwe thuis kan (er is interesse voor hem van een wat oudere dame die altijd thuis is, en nog een Pers heeft). Ik hoop oprecht dat hij vanaf nu vooruit gaat :pray:

Gisteren kreeg ik dan ook nog eens het bericht dat mooie lieve zotte Snuggles, een ex-opvangertje, verongelukt was :8

RIP lieve Snuggles :cry:
SDC12693.JPG

Even een dipje als opvangmama dus. Ik hoop dat ik de volgende dagen aangenamer nieuws mag posten... :onzeker:

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#891 Geplaatst 20 mei 2015 - 17:39

Ik zal heel hard duimen.Al eens geprobeerd een pilleke cortisone te geven?Daar krijgen ze honger van.Almo natuur kip?
Probeer mee te denken.Stukjes vlees of tonijn met de hand geven?
Hopelijk begint hij te eten.
Sterkte met Snuggles.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#892 Geplaatst 20 mei 2015 - 22:54

Ik heb al verschillende soorten geprobeerd maar Almo had ik niet in huis. Tonijn ook niet... Maar hij heeft hier een buffet staan van Hills A/D, Kattovit Aufbaukur, Animonda en zelfs RC Kitten. Verder heb ik ook al snoepjes en stukjes van een smulstokje voor zijn neus gelegd, maar niets lukt :8
Morgen ga ik tijdens de middagpauze rap naar de Tom & Co in Brussel en van alles kopen om te proberen.
Alles wat hij niet opeet, zullen mijn eigen katjes wel opschransen...

Momenteel geef ik hem niets van medicatie, hij heeft vandaag valium gekregen om de eetlust op te wekken en dat is gelukt, maar zodra de valium uitgewerkt was, was het gedaan met eten :8
Maar hij heeft toch al iets binnen vandaag, hoewel veel te weinig...
Ik heb nu zelfs babykatjes-melk voor hem klaargemaakt ('k heb hier poeder staan voor noodgevallen) maar daar komt hij ook niet aan.
Verder heb ik ook naar mijn eigen DA gebeld om te vragen of zij nog iets uit haar mouw kon schudden van truukskes, ze zegt van hem te dwangvoederen en voor de rest moet ik de resultaten van het bloedonderzoek afwachten.
Het zou raar zijn dat een katje enkel en alleen door te treuren gewoon stopt met eten en drinken, maar ik denk niet dat je dat kan uitsluiten want als het bij mensen voorkomt (en ik ken zo iemand), waarom dan niet bij dieren hé.
Eigenlijk hoop ik dat er uit het bloedonderzoek iets uit de bus komt dat door eenvoudige medicatie kan opgelost worden, want ik zal zeker niet gerust slapen vannacht en mijn maag slaat al in een knoop bij het idee dat ik morgen een hele dag op het werk zit :(

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#893 Geplaatst 21 mei 2015 - 05:30

Dwangvoederen help.En treuren kunnen ze wel.Ik heb er 2 dagen kliniek opzitten en Flair heeft niets gegeten al die tijd.
Flair is heel ziek en hij moet eten.Ik was er helemaal van gedaan toen ik thuiskwam.Zo erg had ik het niet verwacht.Van zodra ik thuis was is hij beginnen te eten.Weliswaar enkel in mijn bijzijn.Nu eet hij terug.Dus dat treuren kan wel.
Hopelijk is het te verhelpen met medicatie.Ik zal heel hard duimen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#894 Geplaatst 21 mei 2015 - 14:16

Ocharme :(
Hopelijk is alles ook OK met je pols...

Deze morgen heb ik hem gedwangvoederd. Heel fijn vond hij dat niet maar hij heeft zich gelukkig niet met nagel en tand verzet ;) (wel een deel weer uitgekwijld, maar dat was te verwachten...)
Ik ben net de Tom & Co gaan plunderen en heb van alle soorten  natvoer mee, van de grootste Rommel tot de beste merken en KVV
Dan ben ik wat vers gerief gaan halen naar de beenhouwer en 'k heb ook grijze garnalen mee.
Als hij daarvan straks niets eet, dan weet ik het ook niet meer en laat ik hem aan een infuus leggen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#895 Geplaatst 09 juni 2015 - 13:15

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik hier nog eea gepost heb.

Poekie is na een dikke week dan toch terug beginnen eten, met wat behulp van medicatie en Nutri Cat Gel die beiden de eetlust moesten opwekken. Maar wat het meeste zijn eetlust opgewekt heeft, is mijnen Churchill. Gewoon het feit dat hij niet meer alleen was, bracht hem ertoe om weer te gaan eten. Je kan niet geloven hoeveel inwendige vreugdekreten en ingebeelde vreugdedansen ik gedaan heb (om hem niet te storen :lachen: ) toen ik hem de eerste keer van zijn brokjes zag eten :dancer:
Natvoer moet deze jongen niet hebben. Gene Carny, gene Almo Nature, gene KVV, geen "junkfood"-merk, nikske. Alleen zijn brokjes :d  Maar da's goed hé, zolang hij maar eet en drinkt ;)

Eigenlijk zou hij vorige week (zelfs al de week ervoor) naar zijn (gouden) mandje vertrokken zijn, maar de potentiële adoptante stelde eea heeltijd uit en vorige vrijdag heb ik vastgesteld dat dit zijn gouden mandje niet zou zijn, maar dat mijne gevoelige pleegjongen daar veel stress zou ondervinden en ik heb toen, met akkoord van Evy en Kate, de adoptie niet laten doorgaan. Dus is mijne Poekie-Woekie terug vrij. 'k Heb voor hem een topic geopend hier op KS en hoop dat hij binnenkort zijn écht gouden mandje zal vinden :)

Hij heeft sinds vorige woensdag wel de opvangkamer al moeten opgeven want daar zit nu mamapoes Quenta met haar kleine baby Queeny van nu 26 dagen jong :heart: Quenta is een relatief klein schildpadkatje en Queeny is haar mini-me :d  Hoewel ik me meer en meer begin af te vragen of kleine Queeny haar pelske ietske langer gaat zijn, maar dat kan nog door het fluffy-nestjes-haar komen. We zien wel. Ze is alleszins überschattig :love:
Beiden zijn niesziek maar al heel goed aan de beterende hand. Mamapoes vindt oogjes zalven en snotneusje afkuisen helemaal niet leuk en blaast dan wel naar mij, maar het massageke met de Kong achteraf kan haar dan wel terug bekoren :) Ze is wel heeeeeeeeeeeel mager, je kan haar ribbekes en ruggengraatje zien (ondertussen al iets minder). Bij aankomst in de opvang woog ze ocharme 2,5kg wat veel te weinig is voor een volwassen poes, laat staan voor ééntje die zoogt. Ze brengt het meeste tijd door in de ren, waar ze vrij in en uit kan, bij haar baby waarvoor ze een enorm lieve mama is :heart: De laatste dagen gaat ze af en toe een toerke doen in de kattenkamer en op het favoriete vensterbankkussentje naar buiten kijken :)
Kleine ukkepuk Queeny, die de melkbar met niemand moet delen, heeft geen probleem met ondergewicht. Wel integendeel. Met haar 26 dagen weegt ze 440 gram ;)  Ze begint ook al wat de ren te verkennen en probeert wat te spelen met de bloemetjes van het kleine krabpaaltje. Ze heeft ook al geprobeerd om langs de zijkanten van de ren omhoog te klimmen. Gelukkig is de ren zo gebouwd dat ze er niet uit kan :)
Hier wat fotokes
SDC12945.JPG
SDC12948.JPG
Queeny.jpg

En toen kwam er gisterenmorgen nog een noodmelding binnen van aan het containerpark in Appels (bij Dendermonde). Er zat een klein katje op de weg (en da's een grote baan). De werknemers hebben het binnen gepakt en ik ben de kleine pruts gaan ophalen. Ze is 4 à 5 weken jong, grijs getijgerd, heeft mooie blauwe poppenoogjes (die nog wel zullen verkleuren) en een gigantisch stel longen waarmee ze alles bij elkaar krijst als ze honger heeft of aandacht wil. Ze heeft haar voorlopige naam aan haar longcapaciteit te danken: Maria Callas :lachen:
Ze woog deze morgen 425 gram. Ik geef haar om de paar uur een papje van kittenmelk met RC mousse en dat vindt ze wel lekker :)
Hier is de schattige meid
SDC12950.JPG
SDC12957.JPG

En verder blijven de meldingen maar binnenstromen. We hebben extra opvanggezinnen maar helaas zijn we al bijna helemaal volzet :( Gelukkig mogen opvangen 2 maanden per jaar boven hun capaciteit gaan, maar we vermijden dat zoveel mogelijk. Er zijn wel al heel wat kleine ukjes besproken, maar de zwartjes en de mamapoezen blijven weer zitten hé :(  Nu ja, hun tijd komt ook wel, maar het ziet er weer naar uit dat eerst de kittens met favoriete kleurtjes weg zullen zijn, daarna de zwarte kittens en daarna de mamapoezen (behalve als ze halflang haar én mooie kleurtjes hebben...). We zijn weer vertrokken voor een nieuw kittenseizoen en gaan al die dutskes een mooie thuis geven. Maar ergens is er de hoop dat we over een jaar toch met zoveel niet meer nodig zullen zijn, want de bevriende opvangen zitten nu ook al barstensvol. En het "congé-dumpen" moet nog beginnen :8
Hopelijk zijn er veel mensen met een vrij gouden mandje en een gouden poezenhart :pray:

Bewerkt door Sabine2, 09 juni 2015 - 13:17.

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#896 Geplaatst 09 juni 2015 - 19:56

Quenta zal binnen de korste tijd haar gewicht hebben.Daar ben ik zeker van.
Het zijn weer mooie katjes allemaal.Met een beetje gewicht bij gaat de mama een prachtig katje worden en de kittens zijn zo schattig.
Ik begrijp niet goed waarom ze altijd kittens willen.De mama samen met haar kitten is zo leuk.Kan me niet voorstellen dat ik alleen Lolli zou genomen hebben en Tijgertje niet.Ze hebben zoveel aan elkaar.Lolli zou helemaal verloren zijn zonder haar mama.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#897 Geplaatst 09 juni 2015 - 20:03

Ik weet niet of we Quenta en Queeny apart gaan plaatsen. Het is echt zooooooooooo zalig om die twee samen te zien :love:
Queeny is nog geen 4 weken dus we hebben nog bijna 8 weken te gaan voor ze mogen verhuizen. In die tijd zou Quenta al moeten geëvolueerd zijn tot een sociaal poezelke ipv een ongeruste meid :d

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#898 Geplaatst 09 juni 2015 - 20:10

Ik zou ze proberen samen te laten.
Als het de moment is voor Lolli's pilletjes zit Tijgertje al klaar om te kijken of alles normaal verloopt.
Lolli wordt nog altijd door Tijgertje deftig gewassen.Eigenlijk meer geschuurd.En als ze zich niet gedraagd krijgt ze een welgemeende klets op haar kopje.Amusant om te zien.Ze vormen een (h)echt team.

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#899 Geplaatst 10 juni 2015 - 10:47

Wat een leuke snoetjes weer, hopelijk zijn er veel adopties en weinig meldingen vanaf nu. Quenta en Queeny samen zou geweldig zijn :love4:

Maar over die 2,5 kg... Voor een zogende mamapoes is dat natuurlijk te weinig, maar er zijn gewoon kleine poezen waarbij dat hun normale, gezonde gewicht is. Pluis is er zo eentje, meermaals gezond verklaard, bloedonderzoek, eet voldoende, maar er komt geen gram bij. Volwassen Singapuras wegen vaak maar 2 kg.

Ik weet wel dat jij dit ook wel weet, Sabine, maar ik schrijf het toch maar voor het geval hier mensen met kleine katten komen lezen en zo panikeren dat ze hun opdondertjes gaan vetmesten ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#900 Geplaatst 10 juni 2015 - 16:02

Terechte opmerking Machteld! :thumb: Voor sommige rassen is dat hun normaal en goed gewicht ;)

Voor Quenta is het echter veel te weinig. Mijn eigen katjes moesten vandaag hun herhalingsvaccin krijgen en 'k heb Quenta en Queeny meegenomen. Ze moet inderdaad wel nog bijkomen maar zal vb. nooit het formaat van mijn zwartjes worden omdat ze veel kleiner is (in mijn zwartjes zit er een stukje Chartreux, die hebben een zware bouw, plus de mijne hebben ook wel lichtjes overgewicht :oops: )
Een kilootje erbij mag wel, want je kan echt elk wervelke in haar ruggengraat voelen, idem voor haar ribbekes. Maar niet meer dan een kilo.
Ze mag ook niet té snel bijkomen (ik zou zo'n magere dutskes vetmesten dat het niet schoon meer is... :oops: ) en de kittenbrokjes zullen er gelukkig voor zorgen dat ze voldoende bijkomt in een gezond tempo.

Ondertussen heeft kleine Maria Callas het gezelschap gekregen van haar 2 nestgenootjes. Die zaten op het containerpark waar de bulldozers het tuinafval (of was het compost...) gaan opscheppen, dus levensgevaarlijk! Het weerzien met hun zusje was hartverwarmend, die begonnen gelijk met elkaar te knuffelen en elkaars oorkes te wassen. Dat was zoooooooooo smelten, 'k had er effenaf tranen van in mijn ogen :love: :love: :love:
De serenades zijn sindsdien een pak minder, ze liggen momenteel samen zalig te snuggelen in hun kantelholletje in de bench :heart: