Spring naar inhoud

- - - - -

Een nieuwe thuis voor achtergelaten katertje

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2013 - 11:09

Ik heb goed nieuws en voel mij zo goed in mijn vel :dancer: Ik lag al een paar nachten wakker omdat mijn buren verhuist waren en hun kater van 6,5 jaar gewoon achter gelaten hebben!
Nu ik heb mijn stoute schoenen aan getrokken en ben aan een paar deuren van nieuwe mensen in onze straat gaan aanbellen .
En ben zo terecht gekomen bij een gezin waarvan hun poes juist overleden is . En die zijn bereid om hem een warm huisje te geven :jump:
Hij is wel gewoon van altijd buiten te zitten,maar zou het nu niet beter zijn om hem een paar weken binnen te houden of voor altijd binnen  te houden??Die mevrouw zou hem liefst altijd binnen houden .Maar gaat dat wel lukken he?
Wat denken jullie?Het is hier een drukke straat dus best is voor altijd binnen blijven.En ik weet niet of ze in dat huurhuis zomaar een kattenren buiten mogen maken? Natuurlijk verhuist hij niet ver en ik ben bang dat hij altijd terug gaat keren naar zijn oude thuis gewoon zielig in weer en wind buiten onder hun afdak.Dus alle raad is welkom om Lotus verder van zijn nieuwe thuis te laten genieten! :love4:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 maart 2013 - 11:58

Ooooh Christine fantastisch dat je voor dat poezelke een nieuwe thuis gevonden hebt :dans: :flower: :dans:
Als het katje altijd buitengezeten heeft, dan denk ik niet dat het gemakkelijk gaat zijn om "haar buiten" af te pakken. Mijn Snoetje* was ook een vondelingske en op een bepaald moment heb ik ook moeten plooien en haar terug buiten laten, na een uurtje (of twee) kwam ze altijd weer aangelopen. 's Nachts moest ze van mij binnen blijven (of als het super-slecht weer was) en dat was geen probleem. Nu woon ik niet vlakbij een drukke baan, maar uiteindelijk is de steenweg hier ook maar op 100 meter van.

Kunnen die mensen eventueel hun tuin cat-proof maken door de zijkanten te overspannen met een net, zodat ze niet geneigd is om over de afsluiting te klimmen / springen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 05 maart 2013 - 13:32

Ik heb zo filou en tigri hier in huis genomen. Ze zaten als kitten altijd buiten in weer en wind. De kittens waren van 4 huizen verder.
Buurt gaf eten, wij gaven eten.
Op een dag zaten ze aan onze voordeur het was de tweede week van december.
Filou kwam direkt binnen en tigri hebben we gelokt die had wat bang.
Omdat het toen al laat was ben ik de zondag voormiddag met de katten op de arm naar haar toe gegaan, ze kwam loeren aan het raam en liet me staan.
Dus had het direkt begrepen ze wou ze niet, ze hebben dan beiden een thuis bij ons gekregen.
Ze waren toen wel nog geen jaar oud.
Heb ze bijna 2j binnen gehouden omdat we ook zo bang waren dat ze terug naar daar zouden gaan. Ondertss is dat mens verhuisd gelukkig maar.
Ik heb ze dan toch maar uitgelaten op hoop van zege en ze kwamen allebei netjes thuis elke dag om te eten en te slapen.
Nu zijn zei de enige alé voor Tigri die uit de tuin nog mogen omdat ik hem niet kan opsluiten in de tuin hij wordt daar doodziek van. We wonen redelijk rustig met velden en plantages.
Ze moet ze gewoon enkele maanden in houden en overstelpen met lekker eten en veel knuffels, je zal zien dat hij terug komt, hij zal naar huis komen waar een warm mandje is en lekker eten.
Ze kan hem best gewoon maken om rond de avond bv 20u of vroeger hem binnen te roepen en hem dan bv nat eten geven en dit dagelijks. Ze worden dat dan gewoon. En wil hij daarna nog naar buiten niet toegeven. 's Nachts is hij best binnen.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 maart 2013 - 13:51

Bekijk berichtSabine2, op 05 maart 2013 - 11:58, zei:

Ooooh Christine fantastisch dat je voor dat poezelke een nieuwe thuis gevonden hebt :dans: :flower: :dans:
Als het katje altijd buitengezeten heeft, dan denk ik niet dat het gemakkelijk gaat zijn om "haar buiten" af te pakken. Mijn Snoetje* was ook een vondelingske en op een bepaald moment heb ik ook moeten plooien en haar terug buiten laten, na een uurtje (of twee) kwam ze altijd weer aangelopen. 's Nachts moest ze van mij binnen blijven (of als het super-slecht weer was) en dat was geen probleem. Nu woon ik niet vlakbij een drukke baan, maar uiteindelijk is de steenweg hier ook maar op 100 meter van.

Kunnen die mensen eventueel hun tuin cat-proof maken door de zijkanten te overspannen met een net, zodat ze niet geneigd is om over de afsluiting te klimmen / springen?

Die mensen hebben een heel klein tuintje en daar staat een omheining van 1m hoog ,maar ik denk dat ze ook niet echt de middelen gaan hebben om dat cat proof te maken (haar man is invalide) Maar ik zie wel de liefde in haar ogen als ze over Lotus spreekt :heart: Hij is echt wel heel mooi ook  ,hij heeft zo van die helblauwe oogjes en lange haartjes.En als hij nu geknuffeld en vertroeteld word ,dat heeft hij tenslotte niet gekend he,zal hij hopelijk daar wel blijven.
Maar ik ga het toch een beetje in't oog houden zenne. En tis een gecastreerd katertje :d ik zeg ook altijd "ze" :heart:

Bekijk berichtcatherine, op 05 maart 2013 - 13:32, zei:

Ik heb zo filou en tigri hier in huis genomen. Ze zaten als kitten altijd buiten in weer en wind. De kittens waren van 4 huizen verder.
Buurt gaf eten, wij gaven eten.
Op een dag zaten ze aan onze voordeur het was de tweede week van december.
Filou kwam direkt binnen en tigri hebben we gelokt die had wat bang.
Omdat het toen al laat was ben ik de zondag voormiddag met de katten op de arm naar haar toe gegaan, ze kwam loeren aan het raam en liet me staan.
Dus had het direkt begrepen ze wou ze niet, ze hebben dan beiden een thuis bij ons gekregen.
Ze waren toen wel nog geen jaar oud.
Heb ze bijna 2j binnen gehouden omdat we ook zo bang waren dat ze terug naar daar zouden gaan. Ondertss is dat mens verhuisd gelukkig maar.
Ik heb ze dan toch maar uitgelaten op hoop van zege en ze kwamen allebei netjes thuis elke dag om te eten en te slapen.
Nu zijn zei de enige alé voor Tigri die uit de tuin nog mogen omdat ik hem niet kan opsluiten in de tuin hij wordt daar doodziek van. We wonen redelijk rustig met velden en plantages.
Ze moet ze gewoon enkele maanden in houden en overstelpen met lekker eten en veel knuffels, je zal zien dat hij terug komt, hij zal naar huis komen waar een warm mandje is en lekker eten.
Ze kan hem best gewoon maken om rond de avond bv 20u of vroeger hem binnen te roepen en hem dan bv nat eten geven en dit dagelijks. Ze worden dat dan gewoon. En wil hij daarna nog naar buiten niet toegeven. 's Nachts is hij best binnen.

Ja veel liefde geven en lekker eten en een hoop knuffels.Zo is mijn aller eerste poesje ook bij ons gebleven ,hij kwam gewoon binnen gewandeld(ik zal hem nooit vergeten,doet me nog telkens pijn als ik aan hem denk :hart: :hart: :hart: :hart: )

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 maart 2013 - 19:30

Fantastisch goed nieuws voor het katje. :dans: Dat noem ik nu echt geluk hebben om zomaar iemand te vinden in de buurt. :loveshower:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk