Spring naar inhoud

- - - - -

Combi black tabby- white & creme- white

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2013 - 14:34

Ons persje gaat op uitdekking en ik vind eigelijk heel weinig info over de combinatie met tabby.
Heeft er iemand ervaring met de kleuren die de kittens hebben uit deze combi?
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 05 maart 2013 - 14:38

Gelijk aan solid. Tabby is niet geslachtsgebonden. Wanneer de tabby genetisch tabby is, dan zullen er alleen tabby kittens uitkomen, is deze niet genetisch tabby dan zullen er zowel tabby's als solid kittens uitkomen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 maart 2013 - 15:59

Dank je wel Karen.
De tabby zit er in de lijn aan mama's kant heel veel in. De kans dat er tabby tussen zit is dus wel groot. Ik mag dus blijkbaar toch verder gaan op de solid lijsten
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

henny
henny
  • 1.601 berichten

#4 Geplaatst 05 maart 2013 - 16:04

Bekijk berichtjubikelcats, op 05 maart 2013 - 14:38, zei:

Gelijk aan solid. Tabby is niet geslachtsgebonden. Wanneer de tabby genetisch tabby is, dan zullen er alleen tabby kittens uitkomen, is deze niet genetisch tabby dan zullen er zowel tabby's als solid kittens uitkomen.

Kan je beter zeggen: homozygoot (fokzuiver) voor tabby. Een heterozegoot (fokonzuiver) tabby is ook genetisch tabby.

Henny

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 05 maart 2013 - 17:21

Bekijk berichthenny, op 05 maart 2013 - 16:04, zei:

Kan je beter zeggen: homozygoot (fokzuiver) voor tabby. Een heterozegoot (fokonzuiver) tabby is ook genetisch tabby.

Kwam niet meer op het woord :onzeker:   ( helaas vaker last van :()  Thanks voor de hulp :)

Bekijk berichtOzy, op 05 maart 2013 - 15:59, zei:

Dank je wel Karen.
De tabby zit er in de lijn aan mama's kant heel veel in. De kans dat er tabby tussen zit is dus wel groot. Ik mag dus blijkbaar toch verder gaan op de solid lijsten

En aan de papa's kant. Poeslief heeft een papa en mama he ;)
Je mag me evt de boom doorsturen, zodat ik voor je kan kijken.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 maart 2013 - 21:34

De stamboom van de papa heb ik helaas nog niet in mijn bezit. Die krijg ik wel mee hoor als de dekking lukt om de stambomen aan te vragen.
Volgens de fokker waar ze zowel de mama als papa geboren zijn (geen angst er zitten totaal geen familiale verbintenissen tussen de poes en kater)
kan ik dus volgende combi krijgen: bij de katertjes: zwart , blauw, zwart - wit en blauw-wit
en de poezen zouden enkel schildpad, wit met schildpad  en dit met of zonder tabby.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 07 maart 2013 - 03:19

Wanneer je blauwe katers kan krijgen, dan kan je ook blauw schildpad poesjes krijgen. Met en zonder wit;)
Blauw kan je overigens alleen krijgen als mama verdunning draagt. Dus dat er blauw of crème in de lijnen erachter zit.

Heb je foto's van papa?

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 07 maart 2013 - 19:13

De creme wit is dus de papa
De tabby is de mama

Bijgevoegde thumbnails

• 540289_2836184642509_49808809_n.jpg
  • Kater_03_Boy_2.jpg
  • Kater_03_Boy_3.jpg

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 07 maart 2013 - 19:28

Is papa geen harlekijn?  Mooie kater. Poesje is trouwens ook mooi.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 maart 2013 - 09:06

ja de papa is een harlekijn.
Dank je wel voor complement. Hopelijk een mooie combinatie hier. De poes heeft intens oranje ogen en is daar reeds heel veel voor geprezen. Hopelijk geeft ze het door.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 08 maart 2013 - 09:20

De kans is dan heel groot dat alle kittens wit hebben. Met mogelijk zelfs een harlekijn of Van erbij.

Bij tabby's blijft vaak de oogkleur wat achter. Door de combi te doen met een solid wordt de oogkleur opgepimpt waardoor de oogkleur veel intensiever wordt.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 08 maart 2013 - 19:14

Het is hier de tabby die een heel uitstekende oogkleur heeft. Dat er veel wit zal bijzitten vind ik zeker niet erg ik vind die juist heel mooi. En de tortie met wit :loveshower:
:loveshower: :loveshower:
De verdunning van blauw en creme is bij de mama aanwezig bij overgrootouders en betovergrootouders. Dus niet bij ouders of grootouders.

Dit is net zo voor de tabby aanwezigheid bij de papa. Niet bij ouders of grootouders maar wel bij overgrootouders en betovergrootouders.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 08 maart 2013 - 19:29

Tabby kan je niet dragen he. Tabby moet zichtbaar zijn, om het door te geven.
Of de poes verdunning draagt, kan je met deze combi dan  gelijk mooi zien. Echter ga er nog niet direct van uit dat wanneer er geen verdunning in het nest zit, dat mama geen verdunning draagt. Het zal een toevalstreffer moeten zijn.

Mama is een brown tabby spotted/wit? of is ze mackerel?
Zit er ook blotched achter. Anders zijn de kittens ook spotted of mackerel incl de solids, deze hebben alleen de ghostmarking zo ;)

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 09 maart 2013 - 16:14

De mama is genoteerd als black tabby spotted / white
De papa als cream & white harlekijn
Volgens de stamboom althans

Dus de kans is hier heel groot dat de tabby word doorgegeven
Er zit heel veel tabby in de lijn bij de mama. Echter maar bij 3 dieren staat de mackerel genoteerd en bij 1 betovergrootouder zit er een bloched tussen.
Bij de andere dieren staat er geen specificatie van de tabby

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 09 maart 2013 - 17:08

Bij harlekijn is het ook zeer moeilijk te zien wat de tabby patroon is.
Er is een kans dat ze dan blotched draagt.
Het is even afwachten welke patronen eruit komen en of er solid ook uitkomt ;)